Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Elinde

Elinde

30-12-2015 om 20:01

Nog een vraag over de rekentoets

Zoon moet in januari de rekentoets maken en is druk aan het oefenen. Hij maakt opgaves in een speciaal programma op de pc.
Er zijn ook drie oefentoetsen beschikbaar en gisteren heeft hij er een gemaakt. De toets begon met enkele simpele rekensommen. Er kwam ook een teller in beeld. Per som was er twintig seconden tijd om in te vullen, er werd per seconde aftgeteld. Zoon sloeg helemaal dicht bij het zien van de teller. Hij kon geen een som maken, zo nerveus werd hij er van. Hij heeft altijd last van tijdsdruk, daar kan hij niet mee omgaan. Ik vroeg me af of bij de echte rekentoets ook zo'n teller in beeld komt. En krijg je een maximale tijd per som? Ik lees op de site van Cito alleen dat er 90 minuten voor de totale toets staat.

bieb63

bieb63

30-12-2015 om 22:14

helaas

Is er dus zo'n teller (max tijd) voor een som. Heel erg vervelend! wat veel kinderen worden daardoor afgeleid en voelen onnodige druk. Maar ja, that's life. Hier nu met dochter met theorie examen rijles. Net zoiets. Ze weet het, heeft prima inzicht, kan goed redeneren, maar die tijdsdruk is vreselijk. Jammer.

Jamie

Jamie

31-12-2015 om 10:12

zoon

Volgens zoon is er geen teller maar heb je een totaaltijd voor die toets.

Moni

Moni

31-12-2015 om 10:20

Mijn dochter kan zich geen teller herinneren

Zij heeft de toets begin vorig schooljaar gedaan.

annet

annet

31-12-2015 om 12:55

hier hetzelfde

Dochter geeft aan dat er een totaal tijd is voor de hele toets, dus geen tijd per opgave.

Elinde

Elinde

31-12-2015 om 14:25

Fijn

Geen teller zou al heel fijn zijn. Dan kan ie al wat geruster aan de toets beginnen. Misschien was er in het begin van de rekentoets wel een teller en nu niet meer?
Nog een paar weken goed oefenen. Ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.