Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Betamoeder

Betamoeder

08-04-2016 om 13:02

NLT (vanaf 5 VWO)

Dochter zit in 4 VWO.

Ze heeft moeite met de bètavakken (wi B, na, sk, bio). Vooral natuurkunde (momenteel ca. 5,9 na een opdracht, maar kan mogelijk na proefwerken weer zakken) en wiskunde B (4,1 - moet ze nog ophalen tot een 4,5). Bio slecht begonnen, maar staat nu net een 5,5 en gaat ze wel op een 6 afsluiten (zegt ze zelf). Sk ook iets van 5,9. Ze vindt de bètavakken behalve Na wel leuk. Gaat NG profiel doen.

Ze heeft besloten na dit jaar over te stappen naar wiskunde A (ervan uitgaande dat ze over gaat). Is mogelijk op deze school.

Ze heeft ook besloten natuurkunde te laten vallen, zodat ze meer energie aan de andere vakken, m.n. wiskunde kan besteden.

Nu moet ze wel een ander vak kiezen i.p.v. natuurkunde.

Ze wil NLT (natuur, leven, techniek) kiezen. Schijnt minder zwaar te zijn dan natuurkunde.

Nu begrijp ik dat de school het vak misschien toch nog te beta voor haar vindt en adviseert om een ander keuzevak erbij te doen, zodat als NLT tegenvalt ze een ander keuzevak kan kiezen. Maar de alternatieven trekken haar helemaal niet (drama en dat soort vakken). Bovendien kost dat ook weer tijd die ze anders aan NLT en de bètavakken kan besteden.

Wat is jullie ervaring met NLT?

Wat is wijsheid?

Nog ideeën en suggesties?

zebra

zebra

08-04-2016 om 13:39

NLT

mijn zoon volgt dit vak maar dan op havo. Het is een leuk vak maar je moet er toch tijd in stoppen.

Is het geen optie om eventueel nog een taal erbij te kiezen? Ik weet dat er een meisje is (op havo, dat wel) die het profiel NG gekozen heeft met daarnaast beeldende vorming en Frans. Maar ik weet natuurlijk niet of op de school van jouw dochter alle combinaties mogelijk zijn of dat ze ook te maken heeft met clusters?

Lusithania

Lusithania

08-04-2016 om 14:28

Tijd

Mijn zoon vindt nlt een heel leuk vak maar het is wel een vak dat veel tijd kost. Hij vindt het niet echt moeilijk maar afhankelijk van de module komt er een combinatie van wiskunde, natuurkunde, biologie en scheikunde in voor. Als je dochter die vakken wil laten vallen, dan kan het zeker zwaar worden omdat ze extra tijd in nlt moet steken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.