Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Zonnestraal

Zonnestraal

23-06-2014 om 11:18

Nieuwsbegrip

Ik wil met dochter wat meer oefenen met begrijpend lezen en ik lees hier vaak op OOL dat nieuwsbegrip wordt aangeraden. Nu kijk ik op de site maar kan je als particulier je wel aanmelden? Ik zie het niet namelijk maar wellicht kijk ik niet goed? Hoe hebben jullie dan toegang tot die site of gaat dit via school?

Angela67

Angela67

23-06-2014 om 12:34

helaas . . .

Ik wilde graag met oudste meer oefenen (dus bijv gebruik maken van het archief van Nieuwsbegrip) maar als particulier kun je geen zaken met z'n doen (ik heb ze een paar weken geleden terug dit gevraagd).

Zowel basisschool van jongste als middelbare school van oudste werken met dit middel. Maar: basisschool werkt er digitaal mee, dus jongste heeft inlognaam/ww en kan ook in het archief kijken volgens mij. Middelbare school print de wekelijkse opgaven uit en werkt daarmee. Oudste kreeg laatst wel mapje mee van oude nieuwsbegrippen van vorig jaar om mee te oefenen.

gr Angela

Zonnestraal

Zonnestraal

23-06-2014 om 12:52

Angela

Dus toch he. Had ik het wel goed gezien Ik ga eens informeren bij mijn dochter op school. Ik meende dat zij hier niet mee werkten maar afgelopen week kwam ze met uiitgewerkte bladen thuis. Zou mooi zijn als het op die manier kan. Bedankt!

Actueel,

De onderwerpen van Nieuwsbegrip zijn actueel en komen ook via de tv binnen. Dit prikkelt tot lezen.

Het is jammergenoeg alleen beschikbaar voor scholen, RT-er, logopedisten etc. Misschien dat de school ter oefening bladen van te voren meegeeft?

Het lezen van oude bladen met onderwerpen als 'Mandela overleden' is niet erg inspirerend, maar wel goed voor de woordenschat.

Odile

Odile

23-06-2014 om 15:25

code

Ik heb voor dochter (ivm pre-teaching, dyslexie) een inlogcode gekregen en kan dus de actuele onderwerpen met haar lezen. Misschien kun je daar om vragen?

Zonnestraal

Zonnestraal

23-06-2014 om 15:30

Odile

Ja dat ga ik zeker doen. En als dit niet kan wellicht wat oude nieuwsberichten. Bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.