Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vera*

Vera*

16-08-2013 om 13:21

Nieuwe roosters en zin

De roosters staan weer online en het ene kind is supertevreden behalve over de docente Duits. Die docente vindt haar wel leuk dus dat is handig. Ook lekker geen achtste uren.
Zoon is wat minder blij met bepaalde docenten maar heeft (nog) geen negende uren omdat een vak pas in de tweede periode erbij komt. Ook kan hij nog uitslapen op woensdag omdat hij het derde pas hoeft te beginnen. Op dinsdag na (vijfde uur) elke dag acht uur.
Dochter zit nu in de tweede en zoon in de vierde.
Zijn jullie kinderen blij met het rooster en de docenten?

Niet zo blij

Dochter is niet zo blij. Elke dag van het eerste t/m het achtste uur behalve maandag, dan van het tweede tot het achtste. En een keer een blokuur tussenuur.
Helaas ook weer dezelfde wiskundeleraar. Verder wel leuke docenten volgens dochter.

Dalarna

Dalarna

16-08-2013 om 14:07

Pfff

Hier heeft mijn zoon nooit het negende uur en een tussenuur, laat staan een blokuur heeft hij nog nooit gehad. Mijn zoon heeft al drie jaar 32/33 lesuren per week dus vier dagen 8 uur is niet eens mogelijk. Wat maken jullie kinderen dan veel uren.

Gatenkaasrooster

Veel tussenuren en daardoor lange dagen helaas. Dochter heeft het plan opgevat om die tussenuren voor huiswerk te gebruiken zodat ze thuis alleen maar leerwerk heeft. We zullen zien of dat gaat werken. Helaas wel weer dezelfde docent wiskunde die vorig jaar zoveel problemen gaf en dan is het dit jaar het examenjaar, maar ze moppert niet en is wel positief over het nieuwe schooljaar.

Vera*

Vera*

16-08-2013 om 16:49

Bij profiel-/sectorkeuze

In de bovenbouw met gekozen vakken zijn er vakkenclusters. Het ene vak in zo een cluster hebben ze vaker in de week dan een ander vak maar het cluster gaat uit van het hoogst aantal lesuren per week. Daarnaast zijn er vaak meerdere clusters terwijl je zelf niet de vakken uit zo een cluster hebt.
Dan maak je dus relatief lange dagen met tussenuren.
In de onderbouw zijn er nooit tussenuren of een negende uur geweest.

Dalarna

Dalarna

16-08-2013 om 17:23

Dat weet ik, ik wist niet dat het om de bovenbouw ging.

Daantje50+

Daantje50+

17-08-2013 om 01:46

Erg tevreden

Maar 1 keer het eerste uur beginnen, drie dagen t/m 9e uur.
Genieten tot het rooster weer verandert.
Daltononderwijs, daardoor 4 Daltonuren/week extra en een mentoruur.

Marjoleine64

Marjoleine64

17-08-2013 om 17:02

Niet ontevreden

Jongste (3 gym) is heel tevreden over zijn rooster, geen tussenuren, 2 keer om 13:55 uit (4 blokken) en 3 keer om 15:05 (5 blokken), geen enkele dag 6 blokken dus. Alleen de docente Frans is hij zeer ontevreden over. Oudste (4 VWO technasium) weet nog niet eens precies in welke klas hij zit en dus welk rooster hij precies heeft (dat horen ze maandag pas), maar beide mogelijkheden zien er uitstekend uit. Een keer 6 blokken (tot 16:25), 2 keer 5 en 2 keer 4, en minimaal een keer eerste blok vrij.
en ik ben blij dat ze maandag weer beginnen! De vakantie heeft lang genoeg geduurd zo.
Marjoleine

Zoon tevreden dochter niet

Hier gooien ze dus elke keer alles om inclusief klassen. Zoon zit met 1 vriend in een andere klas,met ideaal rooster. 2 x 1ste uur vrij en elke dag om 14.10 uit behalve 1x om 15.oo uur. Die is blij!
Dochter zit alleen vanuit haar vriendinnengroep( van 9) in een andere klas,heeft 7 tussenuren en daardoor lange dagen . Ze baalt enorm en hoopt nog te kunnen switchen,al is het maar met een cluster, naar de andere klas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.