Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Barvaux

Barvaux

22-05-2015 om 21:50

Nieuwe profielen vmbo basis/kader?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/nieuws/2014/12/15/vmbo-ingrijpend-vernieuwd.html

Gaat dit nu werkelijk al zeker in met het schooljaar 2016/2017 en geldt dit dan voor alle leerlingen die dán naar de derde gaan? Of is het allemaal nog een plannetje en gaat het in voor de brugklassers dan?

Marie

Marie

22-05-2015 om 22:28

Vakcollege?

Wat ik me afvraag of het iets helemaal nieuws is, of een voortzetting van het Vakcollege? Want dat is er ook nog maar een jaar of 6 en daarvan is het doel ook een doorgaande lijn tussen VMBO en MBO om zo meer vakmensen op te leiden.

Profiel

In de tekst staat onder profiel dat in 2016-2016 men in de bovenbouw 1 profiel kiest. Dus dat lijkt mij voor de derdejaars lln.

(Wel een hoop profielen, op vmbo-t is er maar keuze uit drie. Vraag mij af wie beter voorbereid, aan een mbo-opleiding begint. )

Elke

Elke

22-05-2015 om 22:44

Het gaat in op 1 augustus 2016 voor de leerlingen die dan naar de derde gaan en in 2017 voor de vierde klassen. Er kan nog wel 'n paar jaar examen in de huidige profielen worden gedaan, en ook voor gezakten in het overgangsjaar zal er wel iets van een overgangsregeling komen.

dya

dya

29-05-2015 om 23:43

ben benieuwd

en dan op 1 school al die profielen? Het zijn er nogal wat! Ik vind dat ze bij zoon al veel geven (zie sterretjes voor de profielen). Zal dat werken? Sommige keuzes begrijp ik maar bij andere denk ik weer dat ze beter onder 1 naam kunnen vallen.
Zoon zal het net niet meer meemaken. Hij gaat dit jaar aan zijn 3e jr beginnen richting Techniek.
Ik vind het op deze school prima zoals het is, nog meer wordt denk ik alleen maar verwarrender. Ook de vakken behorende bij de profielen passen naar mijn idee goed. Wiskunde natuurkunde scheikunde engels nederlands praktijkvak bij Techniek. Maak je dat nog breder dan betekent dat alleen maar meer werk. Willen ze dat?

**Economie en ondernemen
Horeca, bakkerij en recreatie
**Zorg en welzijn
**Groen
**(Maritiem) en techniek
**Bouwen, wonen en interieur
Produceren, installeren en energie
Mobiliteit en transport
Media, vormgeving en ICT
**Dienstverlening en (producten)

barvaux

barvaux

30-05-2015 om 08:05

ik begrijp

Dat scholen in de regio meer samen moeten werken om meer profielen te kunnen aanbieden. Mijn kind krijgt hier dus blijkbaar wel mee te maken maar ik vind het erg vaag allemaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.