Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Nieuwe entree-toets

Zijn er ouders met kinderen die deze nieuwe entree-toets al gehad hebben? Wat kunnen we verwachten? De toets bestaat uit modules en als het goed is telt de basismodule het zwaarst. wat wordt er getest? Zijn woordenschat en studievaardigheden uit de basismodule? Welk oefenboek raden jullie aan? Welke vakken krijgen ze? Graag advies.......

V@@s

V@@s

28-12-2016 om 18:33

site cito?

http://www.cito.nl/onderwijs/primair%20onderwijs/entreetoets/entree_inhoud

En verder zou ik ervan uitgaan dat school je kind voorbereidt. Als je daar aan twijfelt dan zou ik nagaan of je kind wel op de goede school zit.

Fiets

Fiets

29-12-2016 om 13:49

Basis

Er is inderdaad een basisdeel dat kan worden uitgebreid met modules. Studievaardigheden zitten in zowel taal als rekenen (het basisdeel). Ik weet niet of woordenschat in het basisdeel zit. In principe hoef je niet te oefenen, omdat het allemaal stof is die ze op school hebben gehad. Heb je het idee dat er niet uit komt wat er in zit dan zou je een oude eindcitotoets kunnen nemen en die doorwerken. Dan zie je vanzelf wel wat lukt en wat niet en zou je daarmee nog wel wat kunnen oefenen.

Tuinstoel

Tuinstoel

31-12-2016 om 16:28

vorig jaar

Mijn zoon heeft deze toets vorig jaar gehad (gr 7) en de hele klas heeft slecht gescoord. Nu net de M8 gehad en die hebben ze allemaal heel goed gemaakt. Gelukkig voor ons, want daardoor doet de entree er niet meer zo toe.

Op de site van Cito lees je welke onderdelen er zijn.

TAG

TAG

08-01-2017 om 23:14

oefenen van de entreetoets

Hebben jullie wellicht oefenmateriaal van de entreetoets? De bekende sites (die via google als eerste opkomen) heb ik al geraadpleegd. Ik ben echt opzoek naar oude toetsen en/of oefenbladen.

mvg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.