Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nienk33

Nienk33

12-02-2016 om 20:55

Nieuwe basisschool zoeken, aan wie richt ik de mail?

Ik heb interesse in een school voor mijn zoon. Hij zit in groep 4 en we zijn niet tevreden over zijn huidige school. Nu willen we graag de overstap maken naar een andere school. Dit is een populaire school dus moeilijk binnen te komen. Ik heb gehoord dat er nog een plekje is in groep 4. Nu moet ik een mail sturen om te vragen om een afspraak en verder het waarom. Aan wie schrijf ik de mail. De intern begeleider? Iemand van de administratie? Iemand een idee? Alvast bedankt

Elfje65

Elfje65

12-02-2016 om 20:59

Lijkt mij

De directeur.

Directie

Ik zou de mail gewoon aan de directie sturen. Je kan de school maandag ook even bellen om te vragen aan wie je je vraag moet richten, misschien word je meteen doorverbonden, in elk geval weten ze dan alvast van je interesse.

skik

Tango

Tango

12-02-2016 om 22:13

Ik zou geen mail of brief sturen

Maar eerst bellen om een afspraak te maken. Ik vind een mail zo afstandelijk. Als je belt voor een afspraak laat je zien dat je echt interesse hebt in deze school. Bovendien vind ik het bijzonder dat je je kind aanmeldt terwijl je de school helemaal nog niet van binnen hebt gezien. Of ben je er al wel een keer geweest?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

12-02-2016 om 22:19

Bellen

Ik zou bellen en vragen of ik een keer kan komen kijken omdat je een andere school zoekt. Mailen is een beetje apart.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-02-2016 om 09:37

Bellen

Zelf ook gedaan. Twee scholen gebeld en in beide gevallen de directeur gesproken. Een van de scholen was populair, weinig plaats. Op grond van gesprek toch toegelaten.

Paradoxaal genoeg kan het bij wisselen middenin het jaar soms makkelijker zijn om ertussen te komen.

Elfje65

Elfje65

13-02-2016 om 10:30

Natuurlijk

Een afspraak maken, maar is misschien via de mail makkelijker. Het kan zijn dat directeur zelf voor de klas staat of andere afspraken heeft op het moment dt je belt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.