Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
JeroenW

JeroenW

08-08-2016 om 12:39

Nieuwe agenda

Iemand nog tips voor nieuwe agenda's voor het schooljaar. Mijn kids willen niets liever dan de hipste agenda's maar vaak betaal je al snel 15 of 20€. Wellicht nog enkele winkels waar het goedkoper kan?

wendy

wendy

08-08-2016 om 12:45

kruidvat

Wij hebben ze gehaald bij de kruidvat 5 euro per stuk.

Niet de allerhipste waarschijnlijk maar mijn kinderen vonden ze goed.

lennest

lennest

08-08-2016 om 12:49

Action

Een agenda van de Action is vaak simpel, kost tussen 1 en 3 euro. Hema heeft ook simpele agenda's voor weinig.

zebra

zebra

08-08-2016 om 14:04

idd hema, kruidvat of action

maar dat wel met een zoon die totaal niet geïnteresseerd was in agenda's en ze ook zelden gebruikte.

Emmawee

Emmawee

08-08-2016 om 16:49

Vorig jaar...

Vorig jaar heb ik mijn zoon (brugklas) het volgende voorgelegd.
Je kunt de agenda kopen die je graag wilt, die kost € 16,=
Ik betaal daarvan € 4,=.
Of ik koop voor € 4,= een saaie en overzichtelijke agenda (die me voor hem veel handiger leek) en dan krijg je €12,= van mij om een echt leuk boek of tijdschrift te kopen of in elk geval iets met meer inhoud.
Hij koos toen voor het laatste. Kocht een Aardschok (metal-tijdschrift) en iets over Minecraft.
Dit jaar weet ik niet wat hij doet. Hij wil een YouTube agenda. Ik snap het wel. Het is de leeftijd. Maar ik leg hem wel voor dat hij meer plezier kan hebben voor hetzelfde geld. En dat een saaie agenda (voor hem) waarschijnlijk beter werkt.
Groeten, Maw.

Ach.

Dat tientje extra....

Dat is 1 euro per maand...voor iets dat ze als t goed is tig keer per dag gebruiken. Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Herinner me ook van vroeger nog dat het uitzoeken van je nieuwe agenda echt een van de hoogtepunten vsn t nieuwe schooljaar was. Ik had ook altijd een 'hippe'. Van de Popfoto.. Of van Ryan. Ik heb ze ook nog steeds volgens mij. Helemaal volgeplakt met stickers, foto's en volgekladderd met allerlei teksten....echte jeugdnostalgie...

Ingrid

zebra

zebra

08-08-2016 om 19:58

IngridT

ja, die vol geplakte agenda van destijds herinner ik me nog goed. Vol stickers, songteksten uit de popbladen en zelfs dubbelgevouwen posters.
De mentor liep op den duur de klas rond om te controleren of het huiswerk er nog wel tussen paste

Geen

School houdt het online huiswerksysteem trouw bij dus ik zie het nut van een papieren agenda niet.

skik

Emmawee

Emmawee

08-08-2016 om 22:39

Tientje extra

Ik vind een tientje best veel geld. Althans, voor ons wel. Je kunt er leukere dingen mee doen dan meegaan in een marketing-truc. Maar als dat de keuze is, is het prima.
Ik vind het alleen wel een keuze die ik mijn kind(eren) graag bewust laat maken. Waar besteed je dat tientje nu echt graag aan? Plus de vraag: is een agenda met zoveel afleiding handig voor jou? En als ze daar dan voor kiezen: helemaal prima.
Maw.

viola

viola

09-08-2016 om 08:13

vooral een onderbouwdingetje

Die duurdere thema agena's (en andere schoolspulletjes) is vooral een onderbouwdingetje. Heel erg op tijd leuke en hippe dingen scoren is belangrijk. En het is ook belangrijk dat je er een hebt. In de bovenbouw speelt dat allemaal een stuk minder.
Hier (h5 en a5) hebben ze simpele agenda's van de hema dit jaar en effen schriften en kaftpapier. Dat had mijn oudste dochter ook de laatse jaren. Die laatste 2 worden wel in de loop van het schooljaar door "iedereen" van een boodschap voorzien. Ook de binnenkant van de agenda blijft niet zo netjes. Je zou dus kunnen denken, ach het is maar een paar jaar zo'n agenda, kan mij het boeien.
Mijn kinderen wilden destijds dan wel een echte luxe en niet zo'n tussenoplossing als kruidvat en action. Vaak schrijven die niet zo fijn en vallen ze uit elkaar (lijm? ander bindmateriaal?)
Maar om op je vraag terug te komen, bij de hema hadden ze een paar weken geleden flinke kortingen op merkagenda's en misschien kun je online ook nu wel wat vinden. Een deel van NL moet over 1 1/2 week al weer naar school.
Ikzelf gaf de kinderen vaak een budget. Dan konden ze zelf kiezen wat ze duurder wilden en wat goedkoper. Dat werkte prima.

Elfje65

Elfje65

09-08-2016 om 22:05

Hier geen een

4 en 5 havo geen agenda gebruikt.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-08-2016 om 09:35

15 euro

De kinderen hier mogen tot 15 euro hun agenda uitkiezen. Oudste heeft een vrij simpele voor dit jaar, ik meen dat hij 6 euro was. Vorig jaar had ze een dure fotoagenda van de Hema (deels zelf betaald) maar die was na een regenbui al lelijk.

Lusithania

Lusithania

13-08-2016 om 13:46

Frankrijk

Dochter heeft hier twee agenda's uitgezocht. Samen nog geen 8 euro en een dag per pagina.

hema

wat viola zegt: het is echt een onderbouwdingetje. Oudste heeft 2 jaar een hippe dure agenda gehad, net als al haar vriendinnen destijds. elke brugsmurf heeft zo'n agenda, als je dat niet hebt dan ben je een van de weinige. maar na twee jaar wil ze een dunne, eenvoudige simpele agenda. een zonder plaatjes waar ze vooral samen met haar vriendinnen zelf in kan tekenen.
jongste begint dit jaar aan de 1e klas, en heeft een dure agenda mogen kiezen. volgend jaar waarschijnlijk ook, daarna is het afgelopen. goede busines, zoveel geld voor zo'n boekje.

bij de hema heb je een leuke collectie agenda's die niet al te duur zijn maar toch kwalitatief oke.

Tango

Tango

15-08-2016 om 11:42

Action

Hier heeft dochter er eentje bij de Action gehaald. Ik was eerlijk gezegd verbaasd dat ze er een gehaald had, want vorig jaar heeft ze volgens mij geen agenda gebruikt. Alles staat in Magister, dus ze vindt dat ze hem niet nodig heeft. Maar goed, aan zo'n agenda van de Action val je je dan ook geen buil.
Alleen in de brugklas had ze een duurdere van Paul Frank. Die was ze na een half jaar kwijt, ook vanwege nauwelijks gebruiken. Ik een (goedkope) nieuwe voor haar gekocht en later vond ik natuurlijk die oude weer. Maar een dure doen we dus niet meer. Dochter doet er niets mee.
Dat van die volgeplakte agenda's is volgens mij echt iets van vroeger.

Yaron

Yaron

15-08-2016 om 18:14

action of hema

Hier geen bijzondere schoolspullen gewenst door de jongens, een agenda gebruiken ze bijna niet meer met magister en andere online schoolsites. Voor mijzelf was het vroeger wel belangrijk welke agenda ik had, in de brugklas moest ik van mijn moeder persé een Ryam of zo agenda, dat was de beste volgens haar. Later had ik agenda, schriften, kaftpapier en schrijfspullen in één stijl van de Campus van V&D.

Tonny

Tonny

26-08-2016 om 15:15

zelf laten kiezen

Kan best dat het tegenwoordig echt een onderbouw-dingetje is. En het 'nut'? Iets tastbaars, iets om mee te rommelen, iets dat leuk is en net wat minder vluchtig dan je mobiel. Dat ene tientje, vijftien euro meer, kom!

Vorig jaar had het national Onderwijsmuseum in Dordt een erg leuke tentoonstelling met schoolagenda's. De museumgids was eveneens een schoolagenda, en een aantal exemplarische items waren uitvergroot, heel fraai. Echte monumenten van bepaalde tijdvakken. (sowieso een leuk museum in een stijlvol gebouw!)

Jasmijn

Jasmijn

26-08-2016 om 15:21

ge-wel-dig

Vroeger was dat voor mij ook echt een ding, 'welke agenda gaat het dit jaar worden' dralen bij alle soorten en niet kunnen kiezen. (ik mocht van mijn ouders kiezen wat ik wilde) dus ook wel eens eentje gekocht van (ik geloof) Avantgarde, helemaal luxe met mooi papier, was daar zó blij mee. Mijn kinderen hebben deze tic niet, het interesseert ze geen bal, dus ze kochten gewoon de goedkoopste van de Action.
Van mij hadden ze een dure gemogen als ze dat graag wilden, omdat ik het wel snap, tientje extra is nog wel op te brengen voor zoveel plezier (ik kon daar echt het hele schooljaar blij mee zijn, maakte hem ook helemaal mooi)

Ja fijn kiezen

Dochter kan ook niet kiezen en hier is een fijne agenda echt wel een onderwerp. Ik heb er van de week geloof ik wel zo'n 60 in mijn handen gehad.
Want het moet natuurlijk ook wel even besproken worden. Kun je er wel met potlood op schrijven, te gladde schrijven dan niet fijn. De meesten bleken al een week op twee pagina's te hebben, dat is ook wel een vereiste. En bladwijzers er aan vast, sommigen hebben er zelfs meerdere en een elastiek eromheen. Niet te fel, niet te vol, maar ook niet te flets met oranje gekleurde regeltjes die je niet goed ziet. Een humoristische met cartoons of toch een meer style ding.
We zijn eruit gekomen, prachtig ding weer, en nuttig in het gebruik.
Dochter heeft er ook haar takenlijstje in, heel nuttig nu met de start van haar financiële zaken als DUO, zorgverzekering en andere Te Doen dingen.
Dat moet een los blaadje zijn dat ze er in plakt.
Het laatste takenlijstje, doorgestreept wat al gedaan is, heeft ze overgezet van haar oude agenda naar de nieuwe.

Puck

Puck

30-08-2016 om 09:17

action

Dochter heeft dit jaar gekozen voor een goedkope van de Action met zo'n saaie bruine omslag en alleen een gekleurd elastiek. Ook heeft ze (heel slim) gekozen voor dat ouderwetse kaftpapier dat tenminste stevig is en om je boeken blijft zitten. Verder heeft ze rolletjes washitape, stickertjes en allerlei andere pimpspulletjes gehaald bij de Action en Hema en heeft alles daarmee een persoonlijk tintje gegeven. Is erg leuk geworden.

Inanna

Inanna

30-08-2016 om 10:24

action

Ik kocht voor zoon een agenda bij de Action, meer voor de vorm dan wat anders, want hij heeft zijn agenda de afgelopen 3 jaar ook niet gebruikt.
Ieder jaar wordt hem wel verteld dat hij zijn papieren agenda moet gebruiken, omdat hij zoveel moeite heeft met dingen overzien en plannen, maar hij doet het niet en ziet er het nut ook echt niet van in, want alles staat altijd netjes in Magister, dus waarom zou je.
Ben wel benieuwd hoe dat bij dochter zal gaan, die over een jaar naar het VO en heeft nu al een tas en een etui gekocht, dus ik denk dat zij wel waarde zal hechten aan dat soort dingen.

dopje

dopje

30-08-2016 om 12:12

als de kinderen daar nou blij van worden

'Maar ik leg hem wel voor dat hij meer plezier kan hebben voor hetzelfde geld. '
Ik denk dat mijn kinderen zelf heel goed weten waar ze het meest plezier van hebben en dat ga ik niet voor ze bepalen over zoiets futiels als een agenda. Als ze daar nou blij van worden. Heerlijk toch, je eigen schoolspullen uitkiezen, ze moeten er de hele dag, het hele jaar mee in de weer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.