Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
maan.

maan.

25-11-2013 om 14:12

Niet goed in Engels -verbetertips?

Dochter doet het goed op school behalve in Engels. Ze heeft mooie tussentijdse cijfers behalve voor Engels. Op de basisschool is er met Engels weinig tot niks gedaan, waardoor ze vorig jaar in de eerste al problemen had maar die worden alleen maar groter. Bijles vond de leerkracht vorig jaar nog niet nodig. Dit jaar zou ze voor bijles in aanmerking komen; die zou eerst na de herfstvakantie, vervolgens na de toetsweek en uiteindelijk na het eerste rapport begin december gaan beginnen- dat zal dus wel 'ergens' na de kerstvakantie worden..

Zelf zijn we ook absoluut niet goed in Engels dus hoe wij haar kunnen helpen weet ik ook niet. We hadden het idee misschien de zomervakantie naar Engeland te gaan (lastig want wil niet links rijden) maar dat is dus pas ná dit schooljaar. En met lager dan een vijf wordt overgaan naar 3V erg lastig, ook al sta je verder zevens en achten, je hebt voor de kernvakken minimaal een vijf nodig (plus evt compensatie)..

Al met al, lang verhaal maar een korte vraag: iemand nog creatieve ideeen hoe dochter haar Engels kan verbeteren?

Ondertiteling afschermen

Bij engels gesproken DVD's de ondertiteling afschermen, en kijk de DVD's maar een paar keer.
En naar de BBC kijken en luisteren.
Luisterboeken kan ook een optie zijn, voorgelezen worden terwijl je mee leest.

BBC kijken, engelse kinderboekjes

Inderdaad engelse tv kijken, en eenvoudige boeken in het engels lezen? Misschien niet op het niveau nijntje (maar misschien ook wel?) en inderdaad naar engeland op vakantie! Maar als je niet wil links rijden, misschien is dan London een goede bestemming? Daar heb je niks aan een auto

Charis

Charis

25-11-2013 om 15:59

Lezen

Ik zou haar aanraden heel veel Engels te lezen (boeken en kranten) en Engelstalige series en films te kijken. Die boeken hoeven geen zware literatuur te zijn, er zijn ontzetten veel leuke YA-boeken op de markt.

marie

marie

25-11-2013 om 16:16

inderdaad DVD's kijken

Ook ik zeg BBC en films op DVD kijken met Engelse ondertitels.
Bij de BBC via Teletekstpagina 888.
Wellicht hebben jullie nog DVD's liggen die ze al in het Nederlands kent (Harry Potter, Barbie, etc.) en speel die dan dus af in het Engels met Engelse ondertitels.
En anders op taalkamp? http://www.simbo.nl/taalvakantie/
http://www.ef.nl/pg/taalkamp/malta/#HIGH

Rafelkap

Rafelkap

25-11-2013 om 18:36

Karaoke

Houdt ze van Engelstalige popmuziek? Teksten uitpluizen via youtube en zingen maar.

basi

basi

25-11-2013 om 18:51

vakantie

Ik vraag me af of je wel iets hebt aan een vakantie Engeland. Taalkamp is wel leuk. Verder zijn de tips al gegeven. En ook spelletjes spelen via gameconsole en dan de online versie. Heeft gezorgd dat zoon nu in de brugklas een 9 staat . Verder woordjes oefenen met site wrts, zelf even account aanmaken.

Anne

Anne

25-11-2013 om 19:24

Buffi

http://rockyourenglish.com/
Deze mevrouw heeft een leuke site waar je wel wat inspiratie op kunt doen. Ze geeft ook les aan Bn-ers en ze heeft laatst een boekje geschreven. Dat boekje heb ik gekocht en het is heel leuk geschreven. Zoon zat steeds te lachen onder het lezen.
Als je het kunt betalen kun je natuurlijk ook zelf iemand zoeken die haar Engelse bijles kan geven. Met een á twee keer per week een uurtje of 2 moet je grote stappen kunnen maken.
Veel succes.

Yura

Yura

25-11-2013 om 20:59

online gamen

Mijn zoons Engels is met sprongen vooruit gegaan door het online gamen op de playstation (met zo'n koptelefoon), de rest ging er op achteruit trouwens

pooh bear

pooh bear

25-11-2013 om 22:03

Boekjes

Voor mijn dochter heb ik bij de bieb boekjes gehaald van penguinreaders dat zijn dunne boekjes met een luistercd erbij. De boekjes zijn er in verschillende Nivo's
Als je google op penquinreaders kom je ze van zelf tegen. Misschien id. dat wat voor je dochter.

Dalarna

Dalarna

26-11-2013 om 16:53

vakantie

Op vakantie gaan naar een Engelstalig land heeft inderdaad weinig zin is mijn ervaring. Elke dag een programma kijken is veel nuttiger.

YouTube

Zoek YouTube-filmpjes die bij haar interesse aansluiten. Make-up tutorials, interviews met haar idool, grappige nieuwsfilmpjes, reviews van boeken, muziek of gadgets, er is zat te vinden. Bij grote boekwinkels of op stations kan je Engelstalige tijdschriften vinden die bij haar leeftijd en. Interesse passend. Filmpjes en tijdschriften ka je in kleine, hapklare brokjes tot je nemen en komen niet zo huiswerkbegeleiding over.

Skik

basi

basi

26-11-2013 om 21:30

yuri

Hahaha Yura, wel herkenbaar. Verbazend wat ze opsteken van dat online gamen. Zoon van net 13 houdt hele gesprekken met engelstaligen. Maar huiswerk...pffff

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.