Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tjitze

Tjitze

16-02-2017 om 07:35

Niet gezien en geen ruimte

Mijn kind word niet 'gezien' in de klas. Heeft weinig tot geen vriendjes en leert vanuit het grote plaatje. Wanneer hij geen duidelijk antwoord krijgt op de 'waarom', is er geen motivatie om te leren.

Er moet nut zijn.

Wie deelt dit? Heeft ook een zoon of dochter met dezelfde problemen. En hoe geef ik hem dat wat hij nodig heeft?

Herkenbaar

Goh; ik heb een kleutertje van net 5 jaar maar bovenstaande is ook wel bij hem van toepassing!
Vraagt ook vaak waarom iets moet en ik kan nu al zien dat hij wrs. op school gezien zal worden als een kind met een slechte werkhouding.
Vermijdt nu in groep 1 al veel werkjes en wilt bv. alleen maar tekenen of bouwen, meer niet.....

Sociaal ook niet sterk en in de klas erg dromerig en ook wel verlegen.
En dit is pas groep 1 dus ik vraag me nu soms al af hoe dat verder moet...

Solveig

Solveig

06-03-2017 om 10:33

Herkenbaar

Mijn dochter (12) heeft dat ook. Alles moet nut hebben en als het geen nut heeft of vrij weinig, dan doet ze het niet. Misschien is het handig om een doel te hebben. Als kind bijvoorbeeld een hekel heeft aan tafels (ik noem maar wat) moet ze simpelweg heel veel sommetjes (zonder dat het haar wordt meegedeeld en ook niet expliciet) waar ze uiteindelijk toch de tafels nodig heeft. Stel het kind zit op het VO, en haat wiskunde, zorg dat ze weet waaróm wiskunde nou zo belangrijk is. En dat ze er toch nooit onderuit komt.
Maar probeer dat ieder apart duidelijk te maken, niet met z'n allen (dat is tenminste wat ik meemaak, dat als de 1 ergens duidelijk de beste in is, dat de anderen niet daaraan onder dwang moeten gaan beginnen).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.