Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Heidi*

Heidi*

23-09-2014 om 14:19

Nederlands en leestekens VO

Onze zoon zit nu in de HAVO/VWO brugklas en wat mij opvalt dat hij heel vaak geen hoofdletters of leestekens gebruikt. Hij breit de zinnen aan elkaar zonder een enkele komma of punt. Van het plaatsen van komma’s zegt hij al helemaal niets te weten. Zijn spelling was altijd uitzonderlijk goed, omdat hij zoveel leest, maar op leestekens zijn ze nooit echt “afgerekend”. Ik zag bij beide kinderen altijd aan het einde van het schooljaar, als je de schriftjes weer mee naar huis, kreeg: “ denk aan je hoofdletters!” Ik vertelde ze iedere keer dat ze dat straks op de middelbare school fout gaan rekenen, maar ik kom (nog steeds) niet binnen.
Herkenbaar?

Vera*

Vera*

23-09-2014 om 14:24

Mijn dochter heeft een spraak-/taalstoornis en dat is ook in de derde nog steeds herkenbaar. Ze heeft moeite met de zinsopbouw.
Wij doen het zo. Ze maakt de tekst die ze moet inleveren en mailt hem naar mij. Dan moet ze hardop zin voor zin voorlezen en zeggen of de zin een goede zin is.
Dat gaat dan meestal goed met verbeteren. Jij kunt ook de zinnen voor hem voorlezen en dan zo dat er geen intonatie is als er leestekens ontbreken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.