Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Dani

Dani

19-05-2014 om 12:06

Naar een basisschool in Nederland vanuit Oostenrijk

Hallo!

Mijn gezin en ik staan voor een groot stap.

Wij willen volgend jaar vanuit Oostenrijk naar Nederland verhuizen.

Mijn man is Nederlander en mijne zoontjes (volgend jaar 11 en 2jaar)worden tweetalig opgevoed. Lezen gaat nu al en beetje omdat hij veel nederlandskinderboeken lezt. Maar schrijven word het grootere problem.

Mijn zon Elias, zal dan in Nederland naar de basisschool gaan.

Hebben jullie tips, hoe we Elias kunnen nu al ondersteunen.

Ik heb nu al een kleine basisschool op plaats een maar ik weet niet echt wat ik alles bedenken moet met de schoolselectie en de schoolwisseling?

Ik verheug me nu al op vele goedbedoelde tips!

groetjes Dani

Dalarna

Dalarna

19-05-2014 om 12:35

Dani

In welke maand wordt je oudste elf?

een website om alvast te oefenen

www.jufmelis.nl

Je kunt er gratis oefenen.
Je kunt er ook een jaarabonnement voor 8 euro afsluiten, dan worden je resultaten opgeslagen.

Ik heb zeer goede resultaten met mijn stagiaires (meestal uit buitenland afkomstig)

marie

marie

19-05-2014 om 15:17

je weet al waar je gaat wonen?

Jullie weten dus al waar jullie gaan wonen? Dan kun je toch nu al contact opnemen met de scholen in de buurt om te vragen om tips en evt. lesmateriaal?
In welke groep/klas zit Elias eigenlijk?

gamen

Hoewel gamen vaak in het Engels gaat zijn er ook vaak Nederlandstalige groepen bezig. Bijvoorbeeld op Transformice.
Misschien vind je zoon het wel leuk om te gamen en met Nederlandse jongeren te 'kletsen' of te chillen. Dat zal zijn schrijven mogelijk ook verbeteren.

Dani

Dani

22-05-2014 om 14:45

Hallo

Hoi Dalarna! Elias word op 6.12.2015 11jaar.

Hoi Jasam! Dank je wel voor jouw tip! Ja we weten waar we willen wonen. Ik heb al met de school contact gehad maar ze zegen als het zeker is zal ik nog een keer contact op nemen. Hij komt in herfst hier in Oostenrijk naar de 4. Klas. En das is in ons schoolsystem de laatste klas voor de wisseling naar de Hauptschule(middelbare school).

Hoi AnneJ! Ook helemaal bedankt voor jouw tip!

Groetjes Dani

Dani

Dani

22-05-2014 om 14:46

Oups!

Sorry! Ook hartstikke bedankt aan marie

Marie

Marie

22-05-2014 om 16:19

Edufax

Wellicht kun je hier ook nog wat mee?

http://edufax.nl/C34-Terugkeer-in-Nederland.html

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.