Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nathalie

Nathalie

30-08-2017 om 21:19

na verhuizing, drama nieuwe school

wie heeft raad?
mijn zoontje van 6 is helemaal van slag door zijn nieuwe school.
we zijn 15 km verder gaan wonen en ook voor een nieuwe school gekozen. Na drie dagen school wordt hij steeds bozer en verdrietiger. Hij huilt en huilt alsmaar ....Hij mist zijn vrienden en smeekt ons hem aub naar zijn oude school en vrienden te brengen. Hij vindt zijn nieuwe school en omgeving vreselijk. Hoe lang duurt zo'n overgangsfase gemiddeld?En wat kunnen we het beste doen...gezien hij zo uitgesproken is dat dit hem niet gaat worden....

margaretha

margaretha

30-08-2017 om 21:27

duidelijker zijn

dit is nu zijn nieuwe school. Punt. Hij krijgt de kans om stennis te maken en zo krijgt hij geen kans om te wennen en nieuwe vrienden te maken.

margaretha

margaretha

30-08-2017 om 21:29

sorry als het hard klinkt

en misschien ben ik wel verwend geweest met kinderen die meteen gewend waren aan de nieuwe school, het kon ook niet anders.

Angela67

Angela67

30-08-2017 om 21:36

tuurlijk gaat 't 'm wel worden

hij is 6 dus hij heeft het toch maar te nemen zoals het komt, je wilde 'm toch niet op een school 15 km verderop doen . . .
Maar je kunt natuurlijk wel lief voor 'm zijn en toch kordaat blijven.
Dus ten eerste mee naar school en op school praten met juf/meester, uitzoeken of zij zijn emoties serieus genoeg nemen. Want natuurlijk kan hij ontzettend van slag zijn ervan. Dus uitvogelen waar je hem op korte termijn mee kunt helpen om het behapbaar te maken en dan langzamerhand inzetten op wat meer 'rust'. En zoek ook uit of er niet toch dingen zijn gebeurd op school die hem veel heftiger raken dan je zou denken. Misschien is hij wel extreem gevoelig voor veranderingen en was dat nog niet eerder zo duidelijk.
gr Angela

Vesta

Vesta

30-08-2017 om 21:57

wennen

is hij wel wezen wennen aan het eind van het vorige school jaar of was deze overgang toch voor hem onverwacht?
Beseffen dat een andere school betekend dat je ook je vrienden achterlaat en alles dat lukt nog niet als je 6 bent. Dan komt het hard aan als je pats boem in een andere klas zit.

Li

Li

30-08-2017 om 22:14

Omgeving

Is de nieuwe omgeving een beetje leuk te maken? Buurjongetjes uitnodigen om te spelen, een leuke activiteit? En wordt hij op school wel goed opgenomen? Geen gedoe met een dailect dat hij niet spreekt of zo?

Als je alles hebt gedaan kun je alleen afwachten. Kinderen zijn erg conservatief. Ik weet nog hoe boos ik was toen mijn ouders eens de wc hadden geverfd terwijl ik weg was, want in de afbladderende verf zag ik een dolfijn.

Tara

Tara

30-08-2017 om 23:01

Ook groep 3 zeker

Hier ook een schoolwissel van groep 2 naar groep 3. Kind vond de nieuwe school niet leuk want moest opeens vanalles. Na uitleg dat ook op de oude school hij naar groep 3 was gegaan en daar ook vanalles had gemoeten, ging het al een stuk beter. Na een paar weken had hij ook op de nieuwe school vriendjes

Wat een prachtig verhaal. Ik zie het zo voor me!!

Li

Li

31-08-2017 om 16:07

ik was woedend! En mijn arme ouders wisten geeneens dat er een dolfijn was...

Vogel

Vogel

31-08-2017 om 19:31

Wat naar

Om je kind zo boos en verdrietig te zien. Ik denk dat je hem het beste helpt door uit te stralen dat het wel goed komt. Laat hem in ieder geval niet merken dat je zelf misschien twijfelt, dat zal hem nog onzekerder maken.
Benoem dat het logisch is dat hij zijn oude school en vrienden mist, dat je daar best boos en verdrietig over mag zijn, maar dat het nu eenmaal niet anders is en dat het tijd kost om te wennen. Het is vervelend maar niet het einde van de wereld.
Weet zijn nieuwe juf er van?
Succes er mee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.