Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
bijna brugklasouder

bijna brugklasouder

16-06-2017 om 23:32

met limo naar het schoolgala?

Vandaag keek ik op de website van de aankomende middelbare school van mijn oudste, en daar kwam ik foto's tegen van het schoolgala. Tot mijn verbazing zag ik diverse kinderen die op een rode loper stapten vanuit ferrari's, hummers, roze limousines en limo hummers.......(!) Vervolgens keek ik eens op de website van limo verhuurbedrijf, en het gastenboek stond vol met recensies van klanten die naar schoolgala's waren geweest. Blijkbaar komt het meer voor.

Is dit een beetje de nieuwe norm in schoolfeestjesland, of zijn er meer mensen die zich hierover verbazen? Ik vind het wel een beetje, hm, decadent.

Goy

Goy

16-06-2017 om 23:48

Mooie auto's kijken

Op school van oudste (vwo)was dat gala-5auto gebeuren absoluut niet aan de orde. De gelegenheid werd gegeven maar werd niks mee gedaan. Op school van jongste(vmbo) kon het niet gek genoeg. Hummers, limo's, lamborgini's, fort mustangs, dodge vans, auto's de niet zouden misstaan in een museum. Zoon heeft het gewoon aan iemand gevraagd die hij een mooie auto vindt hebben. Ieder een tientje gegeven en iedereen blij.

Ik verbaasde me er ook wel over maar vond het toch een leuke parade

Aagje Helderder

Aagje Helderder

16-06-2017 om 23:50

Aaaaach jaaaa

Het is weer zo'n uit de USA overgewaaid ding. The prom.

Persoonlijk heb ik er niet zo veel mee, maar ik zie wel dat her een belangrijk ding is geworden. Oudste hier heeft net examen gedaan en opnde weg daar naar toe was ook het gala met alles er op en er aan. Dochter heeft het allemaal zelf betaald: de jurk, de schoenen, de kapper en -samen met haar vriendengroep- de limo. Met hun negenen viel het bedrag ook nog wel mee. Vond ze.

Het hoort er op veel scholen ondertussen gewoon bij. Dochter heeft een topavond gehad. En ook al heb ik er zelf helemaal niets mee, uiteindelijk vond ik het natuurlijk ook leuk om haar zo te zien genieten en was het leuk om naar de stoet te kijken.

Maar het heeft wel iets decadents om op die leeftijd zo veel geld uit te geven vijf één avondje.

Aagje

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-06-2017 om 23:55

hier niet

Hier wel een gala voor de oudste leerlingen, maar niet erg groots. Weinig echte smokings enzo. Sommigen hadden geloof ik wel een mooie auto geregeld, maar de meesten kwamen gewoon op de fiets en werden door hun ouders gebracht.
Zoon heeft ook een jaar in de VS op highschool gezeten en is toen naar het prom geweest. Dát was inderdaad een enorm spektakel.

Pauline

Pauline

17-06-2017 om 00:05

hier

Hier wel. Het gala, eenmalig in de hele middelbare schoolloopbaan, is een grote happening. Jurken, mooie haren en make up voor de dames en voor de heren een pak met stropdas of vlinderdas. Daar kun je ook nog een apart vervoermiddel bij doen want de aankomst is ook een happening met veel kijkers, ook van buiten de school. Dat hoeft absoluut geen limo te zijn, ik heb gezien een tractor, een paardentrailer, aanhangwagen waar een bar op was gemaakt, bus, motor, skeelers, deux cheveaux etc etc En ja, het klinkt decadent maar de meeste kinderen vinden het toch geweldig zoiets een keer mee te maken. Zelfs mijn kinderen die daar normaal helemaal niets mee hebben, vonden het geweldig. Je kunt het zo duur en zo goedkoop maken als je wilt en als je het niets vindt, doe je niet mee.
Maar je uzlt merken dat je (langzaam) ook weer als ouder groeit in de gebruiken op een middelbare school en dat je kinderen in die gebruiken ook net zo gemakkelijk in meegaan.

@Emma

@Emma

17-06-2017 om 07:45

Gala

Ik heb er ook helemaal niets mee. Dochter leek het geweldig, maar ze kon niemand vinden om een limousine of brandweerwagen of wat dan ook mee te delen. Er was wel een rode loper maar iedereen kwam met de fiets of de bus of ouders. Het leefde niet erg onder de lln en de helft was er niet. Dat vond ik weer een beetje sneu voor haar.

Hier wel

Hier wordt op de scholen gemeenschap een gezamelijk bal gegeven en dan zie je echt van alles. Limo,luxe auto,bierfiets,ouderwetse fietsen,snorfiets,tractor,volkswagenbusjes,cabriolet,trike,motor,etc. Niemand komt lopend of wordt gebracht. De straat staat helemaal vol met mensen die komen kijken,net als bij Pauline.
Dochter had een ouderwetse eend van vrienden van ons en zoon met de vriendengroep een bierfiets.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-06-2017 om 08:36

Hier ook

En het kon ook niet gek genoeg. Met mooie auto's maar ook met karren en een Hawaii bar.

Wij hebben ons al kijkend goed vermaakt. Met de auto's en met de mooie jurken. En de heuse rode loper waarop alles gepresenteerd en gefotografeerd werd. En onze zoon ook, in de dodge die samen met zijn vrienden gehuurd had.
Is dat decadent?
Ach ik zie het vooral als een leuke uitspatting na een periode van hard werken. Al met al was ie 80 euro kwijt voor de hele avond, en die kosten hebben we gedeeld.

duur?

Dat valt wel mee eigenlijk. Hier kun je een limo huren voor 80 euro per uur. Ik weet niet hoeveel kinderen er in passen, maar als dat er 8 zijn, dan heb je het over een tientje. Is te overzien. Ik vind het juist wel leuk, zo'n opgedirkte avond. Meisjes in mooie jurken op wiebelhakken, jongens in hun eerste echte pak. En ook al ben je maar gast van iemand anders' gala, je wilt niet door je moeder gebracht worden in de Twingo. Gelukkig is daar broer met vaders lease Volvo, pfieuw..

Pauline

Pauline

17-06-2017 om 10:01

volvo

Hier moet het toch iets originelers zijn dan de lease Volvo. Een tractor, busje van de gevangenis, brandweerauto, oldtimer, carnavalspraalwagen, skeelers, step, motor, vwbusje, camper, caravan etc. Limo hoeft niet, hoewel die er ook bijzit. En als je de kosten deelt met een groep dan is het ook nog wel te overzien. En eigenlijk is het natuurlijk ook niet allemaal origineel want eigenlijk zie je elk jaar zo'n beetje hetzelfde langs komen maar voor de galadeelnemer (m/v) geldt dat natuurlijk niet. De zoon van vrienden had de aankomst zelfs het leukst gevonden.
Ik weet dat er geadverteerd wordt voor kapsels/ makeup etc. En dat degenen die een goede naam hebben geboekt worden zodra de datum bekend is. Maar daar hoef je niet in mee te gaan. Net als de jurk, er zitten dure bij maar ook geleende, gehuurde, in de opruiming gekocht etc. Zoon had een pak van de c en a. Hij heeft hem al een paar keer aangehad tijdens allerlei gelegenheden. Staat hem goed. Dochter had een lange zwarte jurk uit de opruiming van de h en m voor 30 euro. Die heeft ze ook al vaker aangehad en haar zusje heeft hem ook al eens geleend.

Marjoleine64

Marjoleine64

17-06-2017 om 10:10

Eindexamengala

Hier is er in januari een nieuwjaarsgala voor de hele bovenbouw, daar wordt niks bijzonders gedaan met vervoer. Bij het examengala wel inderdaad. Oudste is er we heen geweest, maar gewoon op de fiets. Jongste heeft zich dit jaar met zijn vriendin laten brengen in de Tesla van haar vader, met van die vleugeldeuren. Er waren ook gewone auto's, maar ook een brandweerauto, een limo, een jeep (met vader in cowboy-outfit achter het stuur en jong stel achterin gepropt) en nog veel meer. Ik heb er niet zoveel mee, mijn zoons ook niet (maar die Tesla was toch wel erg leuk), en ik ga zeker niet kijken (veel te ver weg). Maar de fotoos waren wel erg leuk!

Wilgenkatje

Wilgenkatje

17-06-2017 om 10:11

Onze gala's zijn alweer een tijd geleden

De laatste haalde acht jaar geleden haar einddiploma van het voortgezet onderwijs. Op haar school was het allemaal wat rustigjes, qua aankleding. Dat past bij de regio.

De andere drie haalden hun diploma in een wat stedelijker gebied, maar toen was de limohype nog niet neergedaald. Is alweer een hele tijd geleden.

Ik had er met plezier aan meegedaan hoor. Het is toch een bijzondere mijlpaal, ook voor ouders. Ik kan elk jaar weer van harte meegenieten van de vlaggen met een tas eraan. Het is een mooie dag, die mag gevierd worden en voor mijn part ook met zo'n vorstelijk aangekleed feest. Je kunt er samen wat leuks van maken, waardoor het betaalbaar blijft.

mijk

mijk

17-06-2017 om 10:30

op onze school

Is het gala in de 2e. Dan zijn ze zo onder de indruk van de kleding dat ze aan die auto niet toekomen. Hartje binnenstad lokatie dus praktisch kan zo'n parade ook helemaal niet!

specht

specht

17-06-2017 om 10:33

Ja mijn neef Is verleden jaar ook per limo naar het eindexamen feest gegaan. Inderdaad vielen de kosten wel mee.
Bij een of twee mensen hadden ze zich met in totaal acht man verzameld, en na een rondrit bij school af laten zetten. Het was hier geloof ik 15 euro per persoon. Het klonk mij ook overdreven in de oren maar de jongeren hadden het geweldig gevonden, evenals het optutten en dergelijke.
Zijn gehuurde pak kostte heel wat meer
Het is verder een gewone helemaal niet exclusieve school.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-06-2017 om 11:41

Hier kan die Volvo ook best

Maar om leuk voor de dag te komen is er inderdaad wel iets meer nodig.
En het is hier eigenlijk wel een beetje de standaard op alle middelbare scholen die ik ken.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

17-06-2017 om 11:49

Ook hier niet alleen limo's

Maar ook brandweerauto's, carnavalswagens en eigenlijk allerlei soorten bijzonder vervoer. Ook de oldtimer kever een kekke mini-cabrio en allerlei andere extravagante dingen gezien. Nu ik er goed over nadenk geloof ik dat er maar twee of drie limo's waren eigenlijk.

Een prachtige stoet was het wel.

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2017 om 12:03

Gala

Gala's horen er al jaren bij. Bij mijn dochter was dat voor kerst. Wat ik van limo's en zo moet vinden, weet ik niet eigenlijk. Het is een leuke ervaring. Een werkgever van mij deed dit op callcenterdag. Dan mocht iedereen een ritje in een limo maken. Een hummer limo zelfs. Ik snap de lol dus absoluut, maar ik heb wel een beetje moeite met als dit de standaard zou zijn geworden bij gala's van schooljeugd. Jeugd wil 'erbij horen' en zeg dan maar eens nee als je het eigenlijk niet kunt betalen. Galajurken worden regelmatig tweedehands uitgewisseld, dus daar kun je de kosten nog van beperken als het moet. Mijn dochter heeft twee gala's op school gehad, beide keren met een nieuw jurkje, maar meer model cocktail.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

17-06-2017 om 17:05

ik wil ook wel eens in een limo

in het kader van inhalen wat ik gemist heb Heb er nog nooit in gezeten. Nou ja, als we een flinke familieruzie op touw zetten, kan ik Bert van Leeuwen vragen :p

Galajurken van jongste dochter (bij oudste was er geen gala, ook niet met Kerst) zijn geruild met (zussen van) vriendinnen. Het hoeft daardoor niet onbetaalbaar te zijn.

Goy

Goy

17-06-2017 om 19:02

tijd Silone

Een limo huren voor een uur zou bij ons niet kunnen omdat de autoparade alleen al 2.5 uur duurde. Was echt een lange stoet maar duurde geen moment te lang. Wat ik links en rechts hoorde was de autoparade het hoogtepunt van de avond

Stickertje

Stickertje

17-06-2017 om 20:10

proest!

Kom uit het gezonder drinken op school draadje. Dacht bij limo aan limonade bij het schoolgala. Limousine kan natuurlijk ook. Geen ervaring verder, alleen even delen waar ik aan dacht.

Vesta

Vesta

17-06-2017 om 21:17

Wilgenkatje (ot)

er is nog wel een optie: prijsvraag winnen met een reis naar New York, 5 sterrenhotel en 2 avonden een limo tot je beschikking.

Kan uit ervaring vertellen dat dat geweldig is. En dat door domweg alle spelers van het NL elftal in het linker boven hoekje van het veld te plakken met de mededeling: bovenaan in het linker rijtje is altijd het best. Ipv een klinkende slagzin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.