Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sannie

Sannie

29-06-2013 om 14:03

Mee boeken ophalen vo?

Na mijn vraag over de woordenboeken, vroeg ik me nog wat af. Als ze straks voor het voortgezet onderwijs (de brugklassers) hun boeken gaan ophalen op school, is het dan normaal als je als ouder met je brugklasser mee gaat de boeken ophalen, of is dat not-done?

T&T

T&T

29-06-2013 om 14:08

Neehee!

Je mag natuurlijk wel om de hoek wachten met de auto om de bruggers met hun stapel boeken mee te nemen ) maar ik verwacht niet dat ze het erg cool vinden als mama mee naar binnen gaat.
gr. Tess

Stenna

Stenna

29-06-2013 om 14:11

Hihi, nee joh

Dat kan echt niet hoor! Zie T&T, om de hoek wachten ofzo.

Gewoon mee

Het hangt vast erg van de school af, maar zelfs in de bovenbouw komen hier heel veel leerlingen met hun ouders de boeken ophalen. In de brief voor de brugklassers worden de ouders zelfs nadrukkelijk gevraagd mee te komen.
Dus vraag het aan ouders/leerlingen die de school al langer kennen, dan weet je wat de gewoonte is.

Vic

Vic

29-06-2013 om 15:13

Wachten

Ik mag (moet) wel mee met het wegbrengen van de boeken, maar ik moet op de parkeerplaats blijven staan en mag niet zwaaien naar of praten met bekenden
Halen hoeft hier niet, want ze worden thuis gestuurd.

sinas

sinas

29-06-2013 om 15:31

Niet mee inderdaad

zoon gaat altijd zelf. Dat willen ze niet meer hoor

wizzer

wizzer

29-06-2013 om 17:22

Wel mee

Hier komen de boeken gelukkig thuis, maar ik ga altijd wel even mee met het inleveren. Daar zie ik altijd meerdere auto's van ouders, dus het is niet ongebruikelijk.

Hier

Bij ons worden de boeken ook thuisbezorgd. Maar ik weet nog niet helemaal hoe het werkt, moet je de boeken eind van het jaar weer inleveren? In de brief stond alleen dat je de boeken gratis kon gaan bestellen.
Zou sowieso wel meegaan als we de boeken moesten ophalen. Deed mijn moeder vroeger ook omdat dat simpelweg het meest praktische is.

Fiorucci

Fiorucci

29-06-2013 om 18:59

Picasso

Bij van Dijk krijg je ze thuisbezorgd maar het inleveren doe je op school.

Fiorucci

Boeken komen idd bij van Dijk vandaan maar vind het zo gek dat nergens staat dat het huurboeken zijn. Wel las ik ergens dat je bij huurboeken borg betaald (en wij betalen geen borg). Niet dat het me uitmaakt, maar ik hou van duidelijke informatie

Claudia B

Claudia B

29-06-2013 om 20:00

Picasso

tijdens het bestellen zie je welke boeken je moet inleveren en welke (werk) boeken je niet meer hoeft in te leveren.
Ook in de orderbevestiging van je bestelling van de (gratis) boeken staat heel duidelijk vermeld welke boeken er ingeleverd moeten worden en welke niet.
Werkt heel fijn met van Dijk.
Inleveren doe je op school. Je krijgt aan het eind van het jaar de lijst toegestuurd met welke boeken je moet inleveren (tegen die tijd kun je ook online, als je inlogt, die lijst al inzien en eventueel uitprinten).

Groetjes,
Claudia

Claudia

Je hebt gelijk! Staat inderdaad in de bevestiging. Had ik niet eens aangeklikt. Bedankt! Weer wat geleerd

P

P

29-06-2013 om 20:43

Inleveren op school

Op school wordt bij het inleveren meteen gekeken of het boek nog bruikbaar is of niet want in het laatste geval moet je een boete betalen. Als je ze zou opsturen krijg je een wellesnietesverhaal over de beschadiging van het boek. Let op: dat kun je op school ook krijgen als je geen mondige puber hebt natuurlijk!

Fiorucci

Fiorucci

30-06-2013 om 09:54

Mwah....dat hangt van de persoon af die ze inneemt. Ik heb nooit anders gehoord dan dat de hele stapel wordt geteld, en gelijk weggelegd wordt...vandaar dat ik soms ook wel erg beschadigde boeken die ik binnenkrijg aan het begin van het schooljaar soms terugstuur....

P

P

30-06-2013 om 11:40

Fio

Ik heb hier wel eens draadjes gelezen waar de honden geen brood van lusten.

Vic

Vic

30-06-2013 om 13:23

Klopt

Wat P. zegt. Ik wacht dus in de auto terwijl dochter haar boeken naar binnen brengt. Die boeken heb ik zelf gecheckt en akkoord bevonden, dus ik druk dochter op het hart dat ze voet bij stuk moet houden mocht er gezeur komen. Dat doet ze ook wel, want anders moet haar moeder naar binnen komen

P

P

30-06-2013 om 13:51

Lol vic!

Dat is echt een goed systeem

Fiorucci

Fiorucci

30-06-2013 om 21:21

Vic en p

Oh, ok, dan zijn ze hier een stuk makkelijker, ik heb die ervaring nooit gehad.

P

P

01-07-2013 om 07:05

Fio

Mijn zoon vorig jaar ook niet dus die dacht ook dat het dit jaar wel meeviel maar je weet het nooit. Ik ga hem niet brengen of halen maar hij moet mij wel bellen als hij er niet uit komt. Ik heb er geen zin in dat ze jonge pubers gaan intimideren zodat ik kan gaan betalen

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2013 om 07:42

Gelijk heb je. Ik ga wel mee met dochter, ze heeft zoveel, dat krijgt ze nooit allemaal mee op de fiets..

Ilva

Ilva

01-07-2013 om 13:59

Vic

Vic, maar wat als er niets niet goed is. Zoonlief heeft twee keer gehad dat z'n flesje water lek ging in z'n tas. Alles is nog goed te lezen hoor maar perfect zijn ze niet. Zijn ze erg moeilijk denk je. Want als we de boeken moeten betalen wil ik ze wel hebben. Dan koop ik ze tenslotte toch. Manlief wil dat ik mee ga maar ja, dat vind zoonlief natuurlijk geen goed idee.

P

P

01-07-2013 om 15:42

Ohja %$#

Zoon had twee wk geleden proefwerkweek en ik had hem aangeraden om na elke toets zijn in te leveren boeken in zijn kluis te laten zodat hij vandaag amper of niets mee te nemen had. Zoon moest natuurlijk als puber daar tegen in gaan maar ik zag later dat hij keurig op zijn boekenlijst had bijgehouden welke boeken op school waren.

In die week hoorde hij dat hij volgend jaar een andere kluis zou krijgen en hij had gevraagd of hij 1 juli dus zijn sleutel mocht inleveren en dat was geen probleem.

Ging die puber (!) vorige week nog even checken bij de andere concierge of dat echt wel mocht... mooi niet. Hij moest die dag meteen zijn sleutel inleveren dus hij moest vorige week met al zijn boeken naar huis fietsen en vanmorgen weer terug

Jaja en ik kreeg de schuld... ook nadat ik zei dat 1x vragen wel genoeg was geweest!

Stenna

Stenna

02-07-2013 om 01:06

Nooit

In al die jaren nog nooit gehad dat er ook maar 1 boek niet geaccepteerd werd of dat kind geintimideerd werd (nou ja, hij is ook al jaren een meter of 2). Terwijl hij uitgesproken slordig en onvoorzichtig is met zijn spullen. Wel hebben we zelf 1x een boek uit het boekenpakket teruggegeven omdat er teveel in geschreven was en bijna uit elkaar viel. Kregen we gewoon een andere.

Raar, want wij kregen op 27-6 een mail dat de sleutel 28-6 of uiterlijk 1-7 ingeleverd moet zijn.
Dus 2e conciërge was niet goed op de hoogte.

Vic

Vic

03-07-2013 om 18:07

Boek kwijt

Grrr dochter was een antwoordenboekje van wiskunde kwijt. Ze was pas gisteren alles gaan verzamelen, hoewel ik haar al een week achter de vodden zat. Volgens dochter krijg ik nu een rekening voor dat boek. Die ben ik niet van plan te betalen want ik heb tenslotte borg betaald. Lijkt me logisch dat ze het dan daarmee verrekenen, toch?

P

P

03-07-2013 om 18:07

Hier geen mail helaas

Naar welke klas/niveau gaat jouw kind(eren)?

Nog maar 1 en die gaat naar 4 Havo

Evanlyn

Evanlyn

04-07-2013 om 14:20

Vic, boeken zoeken

Die van mij kwam er ook om 11 uur 's avonds achter dat ze die boeken ergens vandaan moest vissen. Het werd heel laat en de volgende dag kwam ze haar bed niet uit en wilde ze een briefje voor school. Ik heb haar gezegd dat ik haar best wilde helpen, maar dat ik niet ging liegen. Mijn briefje luidde dus: X is te laat omdat het haar teveel tijd kostte haar boeken te vinden in de chaos. Ze kreeg geen straf, de mazzelaar.

bibi63

bibi63

04-07-2013 om 21:42

Vic

ik neem aan dat de borg daarvoor is. Dus minder borg terug (het verloren boek wordt verrekend).
Bibi

Vic

Vic

05-07-2013 om 11:05

Hmmm

Ik hoorde van dochter dat de wiskunde methode volgend jaar niet eens gebruikt gaat worden in de 2e. Helemaal zonde van het geld dus ;-( Ik ga haar maar aan het zoeken zetten.

kien

kien

05-07-2013 om 14:41

Vic

Voor mij was dat dus dé reden om geen borg te betalen: ze sturen je eerst een rekening en pas als er niet betaald wordt gaat het van de borg af. Doe mij die rekening maar als het nodig is. Kan ik nog op mijn kind verhalen... Gelukkig was hier alles in orde, zelfs het 'natte' wiskundeboek!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.