Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
annie

annie

26-01-2016 om 09:20

magister, moeite ermee


Noet

Vroeger kon je nog wel eens de handtekening van je moeder vervalsen, of je onvoldoende met pen bijwerken tot voldoende. Heb ik gehoord van klasgenoten die dat wel eens deden ;0)

skik

Sorry, (nog) niet alle reacties gelezen

Bij ons is het never nooit een probleem geweest. Onze kinderen weten niet beter, zijn er mee opgegroeid. We hebben allemaal een eigen account en weten dus allemaal hoe de vlag er voor hangt. Af en toe praten we erover, maar altijd luchtig. Ik denk dat als deze techniek plotseling was ingevoerd het lastiger geweest was. Het heeft heel veel voordelen. Huiswerk planning, absentie, te laat komen, studieplanners noem maar op. En nee, natuurlijk beginnen we niet over elke scheet te mekkeren. Of soms wel, maar dan meer als een soort vraag. En dat gaat goed, althans, op Magister gebied dan. Dat kan ik niet zeggen over andere onderwerpen, zeker niet bij onze jongste dochter. Zie ander topic van mij.

snap het

ik snap het gevoel. Ik heb vroeger veel gespijbeld, ziek gemeld terwijl ik niet ziek was was enzovoort. dat hoorde bij de middelbare school kinderen worden nu zo gecontroleerd dat ze niets meer kunnen zonder dat ouders het weten.

Oudste is heel zelfstandig, regelt haar zaakjes zelf. Ik kijk alleen naar cijfers, vooral als ze helemaal van slag thuis komt omdat een proefwerk zo slecht ging. ze vertelt me nauwelijks iets over cijfers, als ik niet kijk dan weet ik niets. ik check zo nu en dan even of het cijfer er staat.

jongste gaat volgend jaar naar de middelbare en zij is veel minder geconcentreerd en gestructureerd. ik denk dat ik in het begin veel samen met haar ga doen, begeleiden in hoe ze haar huiswerk ed moet maken. in het begin ga ik zeker via magister bijhouden hoe het gaat.

het deel waarin ik aanwezigheid, strafwerk enzo kan zien mag er van mij echt uit!

Jesse_1

Jesse_1

07-02-2016 om 15:14

Geen probleem

De kinderen van nu weten niet beter. Door de school van oudste is de verantwoording nu ook duidelijk bij de ouders gelegd: je kunt niet meer zeggen dat je niet wist dat je kind X onvoldoendes heeft, want dat kun je zelf zien in Magister. Je wordt er niet meer door school expliciet van op de hoogte gesteld.
Bij de oudste is het wat makkelijker om zijn rooster te zien op Magister, dan de algemene op de site.

Ze vertellen hun cijfers (ook de slechte) regelmatig, maar dat vergeten ze ook wel eens, of ze vergeten tegen wie ze het hebben gezegd. Ik kijk dus wel af en toe of de tendens van de cijfers nog oké is.

"Ik had het in elk geval vervelend gevonden als mijn ouders elke onvoldoende konden zien en me daarover ter verantwoording zouden hebben geroepen."
Dat heeft met de instelling van de ouders te maken. Een keer een onvoldoende is geen probleem, als je maar weet hoe het komt. Oudste heeft ook een keer een 1 gehaald voor een overhoring waar hij héél veel voor moest leren, waarbij het nog moeilijk was een voldoende te halen en dat maar 1x mee zou tellen. De stof zou hij daarna niet meer nodig hebben. Hij had dus ingecalculeerd dat hij het wel weer op zou halen.

De inlog vergeten is ieder geval niet handig, omdat je via Magister van de ouders de oudergesprekken moet aanvragen.

Samen kijken

Wij hebben ook onze eigen inlog ontvangen. Ik maak er eerlijk gezegd nooit gebruik van. Ik heb onze zoon verteld dat wij ook een inlog hebben ontvangen maar dat we die waarschijnlijk nooit zullen gebruiken. Hij verteld ons gewoon zijn cijfers als we daarom vragen, of ik vraag of ik even met hem mee mag kijken.
Als hij niet eerlijk is of zo dan komen we er met de rapporten toch wel achter dus het voegt voor mij verder ook niks toe om in magister te kunnen.
Met huiswerk bemoeien wij ons niet. Tenminste, niet in de vorm dat wij met hem gaan plannen o.i.d. Hepen met huiswerk doen we alleen als onze kinderen er om vragen. Ongevraagde adviezen worden door pubers in de regel niet erg gewaardeerd.

Moni

Moni

12-02-2016 om 13:30

De tijd is veranderd

Meekijken naar aanwezigheid is wel zo handig. Ziek zijn of een bezoekje naar de ortho wordt niet altijd goed verwerkt. En dan krijg je gedoe met school.
In de brugklas is het voor kinderen wat lastig om ook dat allemaal te volgen.

Een papieren rapport is hier alleen aan het eind van het schooljaar.
De rest van het jaar zul je op Magister moeten kijken.

De eigen inlog van de ouders hebben we nodig om ons in te schrijven voor de 10-minuten gesprekken. Dat lukt niet via de inlog van kind.
De toekenning van de tijden van die gesprekken gaat ook via Magister.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.