Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
louise

louise

20-07-2016 om 14:53

magister dicht?

Hier gaat magister dicht tijdens de toetsweken en die blijft dicht. De vergadering is geweest, morgen rapport en nog steeds kunnen wij de cijfers niet zien. Niemand kan (wil?) vertellen waarom. Is dat bij jullie ook zo? Ik heb echt geen idee waarom er zo geheimzinnig gedaan moet worden.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

20-07-2016 om 14:59

Hier gaat Magister dicht vanaf een week voor de laatste proefwerkweek, en pas weer over vanaf de dag dat bekend wordt gemaakt of je over bent. Dan kunnen de kinderen naar school om hun cijfers in te zien.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

20-07-2016 om 15:10

Echt?

Hier bleef het gewoon open, zodat de kinderen direct hun toetsresultaten per vak konden zien als deze erop gezet waren.

hier ook dicht een kleine week maar wel voor t rapport open

Ze konden maandag hun punten zien van de pww om 12 uur en hoorden om 16 uur of ze over waren ( behalve mentor van zoon, die belde pas nà de officele mail dat ie over was..zucht)
Dit is om de rapporten vergadering te doen, zijn er veel kinderen die twijfelachtig zijn kan er nog geschoven worden met kinderen. Bv op inzet etc.
Morgen is t rapport halen hier.

Egel

Egel

20-07-2016 om 16:01

ja, hier ook

Hier al zomervakantie, maar inderdaad: tijdens toetsweek dicht, vrijdagochtend erna (dit was 3 dagen na de laatste toetsweekdag) ging het open, maar zonder de gemiddeldes over het jaar heen. Bijzonder irritant.
Eind van de ochtend die vrijdag konden kinderen toetsen inzien en ook nog op maandag. Dinsdagochtend overgangsvergadering.

Ik heb in de tussentijd alle gemiddeldes uitgerekend. Het was even een werkje (erg veel toetsen; sommige tellen 1x mee, andere 3x of zelfs 4 of 6x). Zo konden we zien of de tegenvallende cijfers voor betavakken tot gevolg hadden of kind nu het betapakket kon vergeten, want het was al krap. Gelukkig kan het nog nét.

Ik heb vrijdagochtend wel naar school gebeld, verontschuldigde me al direct dat ik vast de zoveelste ouder was ('inderdaad'). Waarom de gemiddeldes-kolom niet meer aanstond, vroeg ik. Dat was omdat de vergadering nog niet geweest was en er wellicht nog iets werd aangepast.

Nou ja, vreemd, want de normen waren bekend en de gemiddeldes kon ik dus zelf uitrekenen. Veel werk voor niks.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-07-2016 om 16:13

hier gewoon open

Hier blijft Magister gewoon open. Ik vind het nogal betuttelend at er scholen zijn die 'm dichtzetten. Laat leerlingen en ouders lekker zelf bepalen wanneer ze de cijfers gaan bekijken.

"Dit is om de rapporten vergadering te doen, zijn er veel kinderen die twijfelachtig zijn kan er nog geschoven worden met kinderen. Bv op inzet etc."

Hier werkt het (gelukkig) anders. Ze werken hier met een systeem van tekortpunten (alles onder de 6 telt als tekort). Leerlingen weten precies hoeveel tekort ze mogen hebben om over te gaan of om bespreekgeval te zijn. In dat laatste geval wordt je dus in de rapoportenvergadering besproken en wordt gezamenlijk bepaald of je over gaat. Een leerling weet dus al of hij wordt besproken of niet, dat is geen verrassing.

zebra

zebra

20-07-2016 om 17:01

hier

sluit magister wel tijdens de laatste proefwerkweek en ook tijdens de laatste SE week. Maar daarna gaat het dan weer gewoon open. Leerlingen die besproken worden hebben dit dan al kunnen zien voor de rapportbespreking en/of ook gehoord van de mentor tijdens het bespreken van de proefwerkweek en het ophalen van de cijfers.
Moest alweer even denken hoe het er hier aan toe gaat, lijkt alweer zo lang geleden (proefwerkweken vooral)

zebra

zebra

20-07-2016 om 17:05

en ook ik

vind het wat betuttelend om magister dichtzetten, je hóeft er niet op te kijken als je dat liever niet wil!
Bij ons op school werd als reden aangevoerd dat het stress kan oproepen als leerlingen de eerste proefwerken slecht gemaakt hebben, met eventuele gevolgen voor de rest van die proefwerkweek. Ik denk zelf dat het soms eerder rust kan geven of nog de motivatie om er toch nog flink tegenaan te gaan zodat de schade beperkt blijft.

@Emma

@Emma

20-07-2016 om 17:17

Belachelijk

Waarom doen ze dat? Willen ze met een verrassingsrapport komen zo aan het eind van het jaar? Zijn ze bang voor boze ouders als die slechte cijfers te zien krijgen? Maken de leraren door de spanning teveel fouten bij het invoeren? Zijn ze bang gehackt te worden? Ik zit in de mr van mijn dochters school en ik zou daar zeker een heel groot punt van maken als dat bij haar het geval was.

Marie

Marie

20-07-2016 om 19:25

Echt?

Hier al 7 jaar ervaring met Magister en nog nooit meegemaakt dat het op slot werd gezet.
Is toch ook heel onhandig met huiswerk raadplegen en roosterwijzigingen?

Egel

Egel

20-07-2016 om 19:30

Vervelend en overdreven, maar niet onhandig.

Nee Marie, dat maakt niets uit op de scholen waar het hier om gaat. Het toetsrooster krijgt leerling apart/ staat apart online en tijdens de toetsweek heb je dan verder geen lessen (geen roosterwijzigingen en huiswerk afgezien van leren voor de toetsen). Maar al was dat zo: alleen de cijfers zijn niet zichtbaar voor leerlingen en ouders. De rest wel.
En hier kwamen dus de cijfers uiteindelijk weer online maar de laatste kolom (gemiddeldes) was onzichtbaar gemaakt. Grrr.

Altijd open en lilian1

Hier blijft magister altijd open. Leerlingen weten precies waar ze aan toe zijn.
En ik vind het idioot dat er gesjoemeld wordt met al of niet zitten blijven als dat beter uitkomt met de hoeveelheid ll en de planning. Dan ineens iemand wel over laten gaan ivm goede motivatie. Belachelijk. De beslissing over 1 leerling moet niet afhangen van factoren die niets met die leerling te maken heeft.

Vind ik ook Mach maar t is wel zo

De ene x blijft iemand met 2 vijven zitten terwijl een ander dan wel over is en dan gaat t om ongeveer dezelfde vakken dus geen NL ENG WIS . Vriend van zoon stond er vorig jaar slecht voor en moest naar zomerschool. Aan t eind was hij gewoon over?? Er stonden 2 of 3 vijven dus ik was verbaasd. Ja zei de jongen, ze zeiden dat als ik m'n best deed best beter kon en dat ik over was...hij was ook verbaasd

louise

louise

22-07-2016 om 23:32

he,he

Hij is weer open. De avond nadat de rapporten zijn uitgedeeld. Ik snap werkelijk niet waarom hij uberhaupt dicht gaat en waarom zo laat pas weer open. Je hebt geen flauw idee hoe je kind ervoor staat. Waarom toch die geheimzinnigheid. Er wordt niet eens een verklaring gegeven.

louise

louise

22-07-2016 om 23:34

Mach

Ik ben het helemaal met je eens. Er zou niet gesjoemld mogen worden. Een 5 is een 5 en moet niet opeens een 6 worden omdat het kind zo aardig is, zo hard leert, altijd op tijd is etc.

Lilian2

Dat 2 leerlingen met dezelfde resultaten verschillend beoordeeld worden jn de lerarenvergadering kan ik nog snappen. Maar niet dat ze een leerling jn de bespreekzone over laten gaan of laten doubleren omdat er een klas te vol of te leef is. Dat vind ik echt belachelijk! Eerst beslissen over wie over is of niet en dan pas naar de indeling van de klassen volgend jaar. Dat is de enige juiste volgorde

hier

Bij kind 1 is Magister gesloten tijdens toetsweek. Zal best betuttelend zijn maar maakt hier weinig uit. Bij kind 2 (andere school) is Magister wel open tijdens toetsweek (denk ik), alleen hebben ouders sowieso geen toegang tot cijers op Magister (iets met schending privacy kind). Ik ben nog van de oude stempel en vind dat kinderen VO vooral zelf moeten door zien te komen zonder al te veel bemoeienis van ouders. En ik heb vast geluk, want tot nu toe gaat dat redelijk goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.