Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Lwoo

Hallo allemaal.
Mijn dochter gaat naar het vmbo basis na de vakantie. Ze komt van het sbo en gaven ook dit advies
Nu kreeg ik vandaag een brief van het vmbo met de woorden; zoals u weet hebben wij een lwoo aanvraag ingediend hierbij ontvangt u een kopie van de positieve beschikking.

Hier is nooit over gesproken? Kan een school dit zomaar doen? Hoeven wij als ouders geen handtekening te zetten op de aanvraag bv.

Van school heb ik nog geen antwoord en de samenwerkingsverband ook onduidelijk, moest maar contact opnemen met het vmbo...

Vast bedankt voor de antwoorden, agnes

Kaori

Kaori

17-07-2018 om 17:38

ander draadje

misschien je vraag even in dit draadje zetten:

https://www.ouders.nl/forum/ouders-en-school/ouders-van-vmbo-kaderbasis-leerlingen

hier zijn ouders die zeker antwoord hebben op je vraag.

Ook een erg leuk draadje om bij te blijven want ze delen veel over hun belevenissen met hun vmbo basis/kader kinderen die het heel goed doen.

Triva

Triva

17-07-2018 om 17:48

inderdaad

ander draadje maar om een antwoord te geven: wees blij dat dit zonder gedoe is gegaan, in dat draadje zit ook iemand waar dat juist een hoop ellende gaf en dat was bij mijn zoon ook het geval. Dit is verder geen probleem nu omdat het goed is gegaan maar bij mijn zoon mocht het VO een drempeltoets doen en op basis van die cijfers moest hij naar Praktijkonderwijs. Heel gedoe geweest want hij had een veel te hoog IQ daarvoor en hij is uiteindelijk naar een andere school gegaan en net geslaagd.

Maar nogmaals: sluit je aan bij dat andere draadje voor tips en adviezen

Agnes156

Agnes156

17-07-2018 om 18:18 Topicstarter

Triva

Kan ik me goed voorstellen ...ik zit met het omgekeerde wij weten van niks.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.