Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mijk

mijk

23-01-2017 om 12:19

Loten Praedinius?

Vriendin van dochter dubt over schoolkeuze en vooral omdat ze wil vermijden op 2 scholen uitgeloot te worden. Zij wilde zich waarschijnlijk daarom niet op Praedinius aanmeldden. Maar bij mijn weten is daar de afgelopen jaren nooit geloot. Kan er online niets van vinden maar als aanvulling op mijn onderzoek? Weet iemand of er vorig jaar geloot is?

Mijk

vroeger was het in ieder geval nooit een probleem

meer aanmeldingen was gewoon een brugklas extra erbij (op een gegeven moment waren dat dus wel 8 behoorlijk volle brugklassen kan ik me herinneren)

Maar de officiele procedure is nu als volgt: http://www.praedinius.nl/groep8/stappenplannaarhetvo.html

Er moet ergens bekend zijn hoeveel plekken er per school zijn

Aanmelden op meerdere scholen mag

Je kunt je kind op meerdere middelbare scholen aanmelden. Zie antwoorden staatssecretaris Dekker en zijn brief aan de schoolbesturen. Uiterlijk volgend jaar moeten de aanmeldprocedures compliant zijn.

mijk

mijk

23-01-2017 om 20:44

Dank!

Ik heb haar ouders de link gestuurd. Volgens onze plaatsingswijzer kun jemaar op 2 scholen aanmelden. Als dat bij 3 kan maakt dat al veel verschil!

Mijk

zou ook zeker naar de Open avond gaan

Neem aan dat ze daar ook wel vertellen hoe het nu werkt.

Mijn dochter heeft zes jaar lang de tijd van haar leven gehad op het Praedinius en had zich geen betere school kunnen wensen. Vooral al de extra vakken, verdieping en verbreding, beta topklas en technasium hielpen haar om ambitie te ontdekken. Ze is leren leuk gaan vinden.
Maar, misschien nog wel belangrijker, sociaal gezien bracht het haar minstens zoveel. Ze heeft geleerd zichzelf te zijn en vrienden voor het leven gemaakt

En destijds lieten ze echt heel veel leerlingen toe. Hopelijk nog steeds.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.