Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mari39

Mari39

30-04-2018 om 12:49

laptop voorziening uwv

Onze zoon krijgt van het uwv een laptop vanwege zijn motorische beperking om te kunnen schrijven om school. Deze heeft ie 5 jaar geleden ook gehad en toen kregen wij een bedrag gestort en konden we zelf kopen. In de winkel hebben wij met verkoper gesproken over technische specificaties enzo voor zijn benodigde software ed, ruimte voor digitale boeken. En een extra lange garantietermijn afgesloten (op eigen kosten).

Deze keer gaat het anders, nl dat het uwv daarvoor nu leveranciers heeft. Dat vind ik helemaal geen probleem, alleen is er bij de aanvraag niet besproken aan welke technische specificaties de laptop moet voldoen. Ik heb gebeld met het uwv om te vragen hoe dat zit, en met wie ik dat even moet opnemen maar daar kom ik geen steek verder. Zij weten dat ook niet, weten niet eens zeker wie de leverancier gaat worden. Ze had het over Bayerdirect maar is dat niet een medicijnfabrikant? Het enige wat in de brief staat is dat de leverancier contact opneemt over levering, maar dat klinkt als het bezorgen van de laptop. Dan kan het te laat zijn.

Het zou natuurlijk ontzettend zonde zijn als er een laptop komt waarmee zoon niets kan.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Hoe dit in zijn werk gaat?

Anoniem

Anoniem

30-04-2018 om 13:09

Lees mee

Geen ervaring, maar ik lees even met je mee. Hier is het ook al 4 jaar geleden dat zoon een laptop kreeg van het uwv en ik zat me juist laatst af te vragen of we geen nieuwe moesten aanvragen, maar die nieuwe procedure kende ik nog niet.

Konden jullie nog gewoon de oude onderzoeksgegevens gebruiken of had je weer nieuwe nodig?

Mari39

Mari39

30-04-2018 om 13:14

anoniem

Ik heb de oude onderzoeksverslagen mee kunnen sturen en heb ik de aanvraag ook verwezen naar de vorige aanvraag. Het gaat wel allemaal via digid en mijn overheid tegenwoordig. Je moet voor je zoon dus ook een digid aanvragen en op zijn naam de aanvraag doen.

Ik heb ook geen idee hoe lang dit gaat duren voor we iets horen, maakt voor dit schooljaar niet meer uit. Zoon gaat na de vakantie examen doen en mag dan toch niet van eigen laptop en software gebruik maken. Als ik iets hoor van leverancier of uwv dan post ik het hier.

geen medicijnfabrikant

Ik vermoed dat het niet Bayerdirect is, maar Buyerdirect. Maar als ik dat Google kom ik uit bij Buyitdirect, dat kennelijk in ICT doet.

Groeten,

Temet

Mari39

Mari39

30-04-2018 om 17:41

Temet

Wat goed van je, die had ik niet bedacht!!!
Dank je wel, ik ga ze morgen eens bellen.

Mari39

Mari39

01-05-2018 om 14:25

dat ging snel

ik kreeg vandaagniet eens de kans om naar buyerdirect te bellen. Zij belden mij al in de ochtend, en donderdag wordt er een laptop geleverd.

Ellen

Ellen

01-05-2018 om 23:58

goede

Maar is het dan een goede laptop?

Mari39

Mari39

02-05-2018 om 08:18

Het i

Een hp notrbook die vlgs mij goed is. Verzekering moet ik wel zelf regelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.