Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mirjam

Mirjam

02-01-2015 om 19:27

Kwijtraken zorgindicatie bij overstap andere school

Mijn zoon is in november overgestapt naar een andere school omdat de huidige school hem niet de juiste zorg kon bieden.
Nu is er in juni 2014 een zorgindicatie voor hem aangevraagd . Wij hebben onze zoon zelf laten testen bij een orthopedagoog en bleek dat hij enorm achterliep en zijn I.q . Was onder het gemiddelde. Met behulp van onze testen is er een zorgindicatie aangevraagd maar omdat de school toch niet de juiste zorg gaf zijn wij uiteindelijk overgestapt naar een andere school. De I.B.- er had aangegeven dat de indicatie gekoppeld was aan mijn zoon maar nu blijkt deze te zijn gekoppeld aan de school. En nu is hij zijn zorgindicatie dus kwijt. Kan dit Zomaar? Wij hebben nooit de toekenning van de zorgindicatie onder ogen gekregen en we krijgen hem nu ook niet. Ook zat deze niet in zijn leerling dossier. Omdat de school aangeeft dat de indicatie niet van onze zoon is.
De indicatie is op zijn naam aangevraagd.

Met vriendelijke groeten Mirjam

Vogel

Vogel

02-01-2015 om 19:38

zorgindicatie op school?

Dat klinkt vreemd. Tot 1 augustus kon je (in principe) leerling gebonden financiering ('rugzakje') aanvragen, na 1 augustus wordt zover ik weet met zorgarrangementen gewerkt.

Het lijkt me niet kloppen dat iets wat op naam van je zoon is aangevraagd, niet in zijn dossier is terug te vinden en niet met hem mee kan naar een andere school.
Moeten die scholen niet (met jullie toestemming) gewoon met elkaar praten? In het samenwerkingsverband?

Kortom: ik vind het maar een raar verhaal. Blijven zeuren!
Succes.

four

four

02-01-2015 om 19:52

zelfde samenwerkingsverband?

Zit de nieuwe school in hetzelfde samenwerkingsverband? (waarschijnlijk wel, samenwerkingsverbanden zijn regionaal gevormd, dus alle scholen in een plaats horen bij hetzelfde samenwerkingsverband). Dan zou ik bij het samenwerkingsverband navragen hoe het zit met de indicatie voor je zoon.

Totale begripsverwarring

Ik vind het een raar verhaal. Zeker omdat je zelf je kind hebt laten onderzoeken. Het gebruik van het woord 'zorgindicatie' is bevendien verwarrend. Leerlingondersteuning heeft sinds passend onderwijs juist niets meer met zorg te maken.

Maar de school heeft wel gelijk. Hoe de ondersteuning ook genoemd wordt, het hoort bij de school. Het is niet iets dat de leerling krijgt toegekend en met de leerling meeverhuist.
Wat er aan ondersteuning komt voor een leerling, verschilt per samenwerkingsverband en daar binnen weer per school.

Wat is je verwachting van die zorgindicatie? Wat kan er nu niet wat je wel verwacht had?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.