Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ben

Ben

19-06-2014 om 19:47

Kleutercitotoetsen voorspellende waarde (?)

In hoeverre hebben de kleutercito-toetsen een voorspellende waarde? Dus zegt een goede A score nou daadwerkelijk iets over hoe goed een kind zal zijn in de jaren daarop? Zegt een E (V) daadwerkelijk iets?

Heeft er iemand een link naar een onderzoek?

Ook wil ik graag weten of er ouders hier zijn met een kind die bv een D/E had op de kleutercito en later toch een A leerling bleek te zijn.

link

Hier een link naar de toetsbeoordeling waarvan de criteriumvaliditeit (voorspellende waarde voor resultaten buiten de toetssetting) onvoldoende is.

http://toetswijzer.kennisnet.nl/main.asp?Subject=TGDirect&Text=108

skik

Katniss

Katniss

19-06-2014 om 20:22

Mijn dochter, die op het moment van de kleutercito al kon lezen en rekenen, had voor de cito's een D of E. Inmiddels (groep 5) zijn het A's en B's.

Primavera

Primavera

19-06-2014 om 20:46

Hier

1e kind, behoorlijk slim, doet nu gymnasium, had A's op het kleutervolgsysteem
2e kind, hoogbegaafd had allemaal E's op het kleutervolgsysteem, maar kon al wel goed lezen en rekenen in groep 2
3e kind, hoogbegaafd, scoorde B's en C's. Heeft nu in de brugklas gemiddeld een 9 op zijn rapport
4e kind, versneld naar groep 3, haalde in groep 1 gemiddeld een D, kon al wel zeer goed lezen en rekenen en ik vermoed dat ze ook HB is, maar dat is nooit getest. Staat een 9,5 gemiddeld op haar rapporten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.