Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

klagen om niet-ingevulde uren?

Zoon in 5v heeft dit schooljaar een bepaald vak nog niet gehad. De leraar moet revalideren. Dit revalideren houdt in dat bepaalde klassen wel les krijgen en andere niet. Zoon dus niet en dat gold ook voor de laatste twee weken voor de zomer, toen was de leraar ook niet fit maar gaf bepaalde klassen wel les en zoons klas dus ook toen niet. Hij heeft geen proefwerk gemaakt in de laatste toetsweek. School geeft in een mail aan dat de lessen in de loop van oktober hervat worden. Ik vind het eigenlijk wel erg lang gaan duren en ik snap niet dat de uren niet door een vervanger worden ingevuld. Begin november is er weer toetsweek en dan? Dit zou al mee moeten tellen voor het examen. Het gaat trouwens ook nog om een moeilijk vak, iets dat je echt wel bij moet houden anders zakt er heel veel weg.
Zouden jullie hierover klagen?

Paperclip

Paperclip

06-10-2016 om 17:05

Zeker!

Ik zou zeker bij school klagen, of in ieder geval vragen hoe ze dit denken op te vangen, wat er gedaan kan worden mochten de ll uit zoons klas onvoldoendes gaan scoren voor dit vak.
En verder zou ik de Ouderraad hiervan op de hoogte stellen. Ik neem aan dat die wel in actie komen als er meerdere klassen de dupe worden van de afwezigheid van een docent.
Weet je ook waarom de klas van jouw zoon buiten de boot valt? Ik vind dat heel vreemd. Als zoiets op de scholen van mijn kinderen wel eens speelt worden de lessen meestal verdeeld over de klassen. Dus dan krijgen ze van een andere docent ipv 3 uur wiskunde 2 uur wiskunde per week for the time being. Ook niet fijn, maar wel heel wat anders dan maanden helemaal geen les.
Nee, ik zou dat niet zomaar over mijn kant laten gaan dus.

Ja klagen.

Dit duurt te lang en het gaat om een belangrijk vak. Hier werd het net zo opgelost als bij paperclip. De uren werden verdeeld over alle klassen of een andere docent sprong bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.