Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Elsa

Elsa

27-01-2017 om 14:28

klacht bij onderwijsinspectie, wanneer doe je dat?

Dit schooljaar is de lesuitval op de middelbare school van mijn kinderen schrikbarend hoog. Ik heb in de kerstvakantie met een van de kinderen de agenda van magister doorgelopen en alle uitgevallen lessen genoteerd, het waren er meer dan 70! In mijn ogen doet school er weinig aan: tja, we hebben een aantal langdurig zieken en vind maar eens een vervanger en het is lastig een vervanger iets te bieden, dus ja, bla bla en vervolgens wordt er niets opgelost. Een van mijn kinderen zit in 4 havo en het PTA wordt gewoon niet gehaald, tja, zegt school, lastig om daar iets aan te doen, we hebben geen docenten, bla bla. En nu ben ik het zat. Er zijn deze week alleen al bij 1 kind al 8 lessen uitgevallen, 8 van de 32 dat is een kwart van alle lessen, dat kan toch niet?
Ik krijg geen gehoor bij school, is dit iets voor de schoolinspectie? En hoe doe je dat dan?

Je kan het melden

Je kan het melden bij de onderwijsinspectie. Zij zullen niet je klacht oplossen of daarin bemiddelen, maar zij gebruiken meldingen voor het toezicht op scholen. N.a.v. een melding zullen ze nader onderzoek doen. Dat kan beteken dat de school een maatregel krijgt opgelegd,

Meer hierover op de website van de onderwijsinspectie. Ook vind je daar meer informatie over het indienen van een klacht, als je dat zou willen, bij de school of het schoolbestuur.
https://www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/klachten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.