Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

24-08-2015 om 09:13

Kippenvelmomentje op de eerste schooldag

De vakantie is weer voorbij en de eerste schooldag weer begonnen. Zoon werd al met buikpijn wakker want nieuwe klas, nieuwe juf e.d.
Hij heeft 2 jaar bij een hele lieve meester gezeten en ging nu naar de juf waar we bij dochter destijds niet zulke geweldige ervaringen hadden.
Gelukkig viel de start alles mee. Hij werd heel lief ontvangen door de juf die hem zijn plek aan de kapstok wees, bij hem bleef staan en hem hielp met zijn spullen in de luizenzak te doen etc. en daarna met hem de klas in liep om hem zijn plekje te wijzen. Tussendoor had ze ook nog een vriendelijke opmerking voor een ander kind dat het een beetje moeilijk had. Het was mooi om te zien. Het is nog maar het begin maar hopelijk gaan we een mooi schooljaar tegemoet.
Hoe waren jullie eerste schooldag ervaringen?

Noet

Noet

24-08-2015 om 09:18

spannend

Vandaag naar een nieuwe school, wel 1x wezen wennen dus net niet helemaal blanco.
Ze heeft geslapen als een blok en was op de gewone tijd wakker.
Normaal wil ze wel eens wat verlegen doen, maar nu liep ze naar binnen, gaf de meester een hand en zocht haar plekje op.
Een heerlijke kleine klas: 21 kinderen. Meer structuur, de eerste mails over huiswerk kwamen vrijdag al binnen.
Hopelijk gaat deze switch brengen wat we er mee hoopten te bereiken.

1e dag VO hier

En ik moest echt ff slikken. Opeens een toch wel kleine en kwetsbare jongen in een enorme bus met een veel te zware rugzak.....en dan na de bus nog een stuk fietsen in min of meer onbekend stadsverkeer.....Deed allemaal even pijn aan de navelstreng.

Kwam wat betraand thuis, vraagt middelste: Wat is er mama? Jongste: Ik denk dat mama Jantje mist. Middelste: Nu al???

Barvaux

Barvaux

24-08-2015 om 11:15

zou max er ook last van hebben?

https://www.facebook.com/hetkoninklijk.huis?fref=nf

Max

Max zit vast een stuk rustiger, want ongetwijfeld fietsen er buiten beeld van de camera's een paar stevige heren mee, wat het risico op verkeersongelukken waarschijnlijk fors verkleint.

Spijbelen is er voor C.A. van O. om die reden niet bij natuurlijk...

Groeten,

Temet

Barvaux

Barvaux

24-08-2015 om 11:42

temet

Spijbelen is sowieso onmogelijk geworden. Als ze mijn zoon missen omdat zijn mentor hem opgeeft als absent terwijl ze er zelf voor gezorgd heeft dat hij dat uur een rotswatertraining krijgt hangen ze binnen 10 min bij mij aan de telefoon...

Barvaux

Ik heb wel eens begrepen dat niet elke VO-school er zo kort bovenop zit.

Groeten,

Temet

Tango

Tango

24-08-2015 om 19:12

Vervolg

Zoon kwam vanmiddag blij thuis met benen onder de modder. Had gevoetbald in de pauzes en had volgens mij een geweldige dag gehad. Hij wist te vermelden dat ze volgende week al weer een studiedag hebben, ik kon niets vinden op de site van school. Maar even checken dus
Dochter, 3 VMBO-T, hoefde vanmiddag pas om 13.30 u. aanwezig te zijn voor kennismaking met haar nieuwe klas. Kwam eind van de middag ook vol verhalen terug, leuke klas, nieuwe vriendinnen gemaakt etc.
Hopelijk blijft het zo. Heerlijk!

Thursday Next

Thursday Next

24-08-2015 om 19:27

dochter gaat dit jaar naar een nieuwe school (leonardo groep 6). Ze was vanochtend bleek van de spanning. Kwam vanmiddag stralend uit school, heeft al 3 vriendinnetjes en een van hen heeft hier de hele middag gespeeld!

Tango

Tango

24-08-2015 om 22:13

Oh fijn!

Thursday Next, wat heerlijk voor je dochter. Dan weet je dat je een goede beslissing hebt genomen.

Noet

Noet

25-08-2015 om 09:17

ook enthousiast

Hier ook een heel blij kind terug gister. Al vriendinnen gemaakt, speelafspraken in de planning en tijdens het eten zei ze: "Mama, ik weet niet of ik het mag zeggen, maar ik denk dat ik deze school leuker vind dan de andere." Daar zullen we het over een week of 3 nog wel eens over hebben.

Vandaag mocht ik al niet meer mee om weg te brengen. Ze ging helemaal vrolijk naar school. En zo zat ik een half uur eerder op mijn werk dan gedacht.

Lusithania

Lusithania

31-08-2015 om 08:36

Ook hier

Vandaag zijn ook hier de scholen weer begonnen.
Stipt om 8 uur reed het busje voor, slik, om dochterlief naar een ver weg gelegen school voor het speciaal onderwijs te brengen.
Gelukkig heb ik vandaag veel te doen en dan kan ik vanmiddag de verhalen aanhoren.
Over een jaar weten we of het een goede stap is geweest.
Ik voel mij wel een ontaarde moeder, ze heeft twee basisscholen gehad en dan nu ook al de tweede middelbare school.

Lusithania

"Ik voel mij wel een ontaarde moeder, ze heeft twee basisscholen gehad en dan nu ook al de tweede middelbare school."

Dat klinkt meer als een zoektocht naar het beste voor je kind, dan als een ontaarde moeder. Hoop dat ze op haar plek zit!

Sneeuwitje

Sneeuwitje

31-08-2015 om 11:29

hier ook

Vandaag de eerste schooldag. Man heeft ze naar school gebracht, ik was al voor half 8 de deur uit. Ze hadden er wel zin in, hoewel zoon wat wisselend was in zijn gedachten erover. We zullen het zien, ze hebben het vast fijn, vanavond de eerste verhalen

Sneeuwitje

Lusithania

Lusithania

31-08-2015 om 11:41

Anneque

Bedankt voor je reactie.
Ik hoop inderdaad dat ze op haar plek zit.

Lusithania

Lusithania

02-09-2015 om 09:30

Zucht, busje

Dit is de derde dag school.
Gisteren 35 minuten te laat opgehaald en vandaag ruim 45 minuten.
Dochter wordt er wel een beetje onrustig van.

Lusithania,

Wat rot! De school zal wel vaker meemaken dat kinderen te laat komen, maar je dochter zit wel 35-45 minuten in de startblokken om te vertrekken. Als dit vaker voorkomt, werkt dit niet motiverend.
Neem kontakt op met de klantenservice van die busvervoerdienst. Het kan gebeuren dat ze een route omgooien na het telefoontje van een andere ouder. Laat van je horen, ook al kunnen ze er niets aan doen.

Overweeg of je met je klacht naar de gemeente kan gaan. Leg hen de suggestie voor een taxi te organisren om het probleem in het passend onderwijs aan te pakken, zoals ze verantwoordelijk zijn voor het bieden van een oplossing in kader van leerplicht. Zij willen ook geen thuiszitter omdat dit hen wordt aangerekend.
( Mijn vader gaat met nog twee anderen in een taxi, naar de dagbesteding).

Lusithania

Eens met Flanagan, trek aan de bel! Eerst bij de busdienst, anders hup naar de gemeente. Het kan best zijn dat ze nog wat rommelen met de route zo aan het begin van het schooljaar, ik zou ook niet direct fors gaan klagen. Maar het moet niet te lang duren, dat is geen doen voor je dochter. En dat kun je best aangeven. Als de gemeente niets hoort, gaat ze ervan uit dat alles op rolletjes loopt natuurlijk.

Lusithania

Lusithania

04-09-2015 om 09:44

Gemeld

Het taxibedrijf heb ik zeker gebeld.
Woensdagmiddag heb ik gebeld of het donderdag wel duidelijk was of de chauffeur kon rijden. Ze zeiden dat ze er voor zouden zorgen.
Gisterochtend kwam een chauffeur al errug op tijd (en vanochtend ook)
Er werd mij ook gezegd door Connexxion dat ik zeker moest bellen omdat ze anders niets wisten.
Ik weet wel dat ik er meer bovenop ga zitten (als het nodig is)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.