Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Bosbessie27

Bosbessie27

31-01-2018 om 11:15

Kindje van 5,5 is niet zichzelf op school.

Sinds mijn kindje naar groep 2 is gegaan dit jaar, is er veel voor hem veranderd op school.
Van kindje dat graag naar school ging is hij veranderd naar een kindje dat zich niet fijn voelt op school en dan ook daar graag niet is, een boze indruk achter laat bij de juf, terwijl hij dat thuis helemaal niet is.

Ik heb thuis een lief kindje dat gewoon blij is en af en toe natuurlijk zijn streekjes heeft, maar dat hebben mijn andere kinderen ook. ( ieder kind wel ) S´ochtends heb ik een vrolijk kindje thuis, niks aan de hand. En op school hangt hij aan mij en praten heeft eigenlijk geen zin want hij reageert er niet op. Hij vind het vooral zelf niet leuk op school omdat kinderen hem plagen met zijn melk, dat het vies is. Of slaan/schoppen/duwen en wanneer hij het terug doet het word verteld aan de juf. ( Ik leer hem natuurlijk gelijk naar de juf te gaan, maar dat gebeurt niet altijd natuurlijk.)

We hebben dit aangegeven bij de juffen van hem, en nu de laatste twee dagen gaat het dan goed bij een juf, en vandaag bij de andere juf is het gewoon weer het zelfde liedje.

Ik ben aan het overwegen om op andere scholen te gaan kijken of hij zich daar wel fijn zal gaan voelen omdat ik echt denk dat het een dingetje van school is, hij kan namelijk goed spelen met kinderen, leert ook goed. Hij heeft het enkel niet naar zijn zin.

Hoop dat jullie misschien wat tips hebben, misschien is het verhaal wat lastig te lezen maar weet even niet wat er mee aan te moeten.

Ava

Ava

31-01-2018 om 11:19

op school

Heeft school maar 1 kleuterklas?
Zaten er kinderen in de klas (of komen die nog) uit de buurt of was hij helemaal nieuw in de klas?

Patricia

Patricia

31-01-2018 om 11:22

Juf

Misschien heeft hij geen klik met de juf. Mijn dochter ging vorig jaar met plezier naar school maar nu heeft ze een andere juf en zijn er ook dagen dat ze niet met plezier naar school gaat.

Misschien afwachten dit schooljaar en kijken naar de volgende groep. Dan krijgt hij wellicht een andere juf/meester?

Patricia

Patricia

31-01-2018 om 11:23

Juf

Ze heeft het dan vaak over lange en korte dagen. Haar juf is best streng.

Bosbessie27

Bosbessie27

31-01-2018 om 11:24

op school / juf

Ja klopt hij heeft twee nieuwe juffen.

Er zitten wel twee peutergroepen 1/2 a en 1/2 b.
Ik ben er over na aan het denken om misschien te vragen of hij naar de 1/2 b zou kunnen hij had het bij deze twee juffen erg naar zijn zin?

Bosbessie27

Bosbessie27

31-01-2018 om 11:25

Patricia

Ja , mijn zoon heeft dat ook. Als hij hoort dat het een lange dag is dan word hij best geïrriteerd, dan probeer ik hem wel er door heen te helpen om te vertellen wat we na school gaan doen, of hij mag zelf op zijn fiets naar school, zodat hij daar naar uit kan kijken.
Maar het zit mij niet lekker dat hij zich daar dan niet lekker voelt.

Patricia

Patricia

31-01-2018 om 11:28

Andere groep

Ja dat zou misschien een goede oplossing zijn naar de andere groep.

Heeft hij het hier zelf ook over(andere groep)?

Als kinderen zich niet veilig voelen in de klas is ook niet goed.

Bosbessie27

Bosbessie27

31-01-2018 om 11:31

Andere groep

Nee, zelf heeft hij dat niet.
Maar als wij vragen of hij het vorig jaar wel leuk vond dan is het ja. en hij was toen helemaal gek op zijn juffen. Dat is nu weg, moet ook wel zeggen dat ze beide wat ouder zijn en strenger, de andere twee juffen zijn heel vrolijk en komen erg lief al over.

Patricia

Patricia

31-01-2018 om 11:38

Herkenbaar

Heel herkenbaar!

Onze dochter moet nog een half jaartje en dan gaat ze een groep hoger. We hebben geprek met de juf gehad en gezegd dat ze zich niet veilig voelt en meer kunnen we voor haar op dit moment niet doen.
We houden het in de gaten.

Iedere juf is weer anders. Deze is streng en schreeuwt snel. Niet ieder kind kan hier tegen.
Ik denk dat onze dochter met de volgende juf wel een klik heedt omdat deze rustig blijft en wat mibder streng.

Succes!

Bosbessie27

Bosbessie27

31-01-2018 om 11:52

Patricia

Is zij dan ook erg boos op school? Of valt dat dan wel mee?

Patricia

Patricia

31-01-2018 om 12:01

Dochter

Nee mijn dochter is niet echt boos op school maar denk dat ieder kind er anders mee om gaat. Zij had moeite met afscheid nemen, was blij als er een invaljuf kwam en was iedere keer aan het vragen wanneer ze vrij was.

Heeft hij een drukke klas?

Juf 1 en juf 2

Je schrijft dat het sinds 2 dagen goed gaat bij de ene juf nadat het probleem bij ze is aangekaart. Wat heeft zij veranderd waardoor dat komt, weet je dat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.