Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kind week naar buitenland, maar nul info van school....

Zoon in vwo 5 heeft met O&O een auto gebouwd. Met een team vsn 15 leerlingen. Volgend weekend doen ze mee met een race in le mans, Frankrijk. wie t verst komt met 1 liter benzine. dat was het doel. . Tegen teams van allerlei ander scholen en universiteiten uitvierde landen. Ze zijn 6 dagen weg. Gaan met de flixbus, vertrekken woensdag. Ze slapen in tenten op een camping bij het circuit. Er gaan 2 docenten mee.

Leuk. Hij heeft er reuze zin n. Is ook wel spectaculair natuurlijk

Maar nou komt ie...ik heb he-le-maal niets van school gehoord. Geen mail, geen brief. Geen tel new van docenten die mee gaan. Geen details van vertrek en aankonst tijden, , niets over de locatie, evt afspraken over drank of wel / niet van het terrein mogen, geen idee wat wel of niet betaald / geregeld is ( eten? Zakgeld?)

Als ik zoon vraag krijg ik overal ( vaag) antwoord op. Het is allemaal wel geregeld. En het zijn geen kleuters meer natuurlijk, meer, allemaal,17 jaar of daaromtrent.

Maar ben ik nu gek of is het raar dat we niets op papier hebben gekregen? Ik kan er niet eens de vinger op leggen wat ik dan precies nogal weten of zo, maar t is gewoon het idee. Zo doe je dat toch niet als school?

Zouden jullie er achteraan bellen of mailen? Ze vertrekken woensdag as al....

Ingrid

Ja bellen

Ik zou bellen. Mogelijk dat je zoon wel een soort papier gehad heeft maar het kwijt is, of niet in de gaten gehad dat hij informatie kon krijgen voor zijn ouders. De school wil toch ook dat kinderen goed verzekerd zijn? Hier moesten we bij uitjes ook altijd de ziekenfondsgegevens opgeven en een kopie meegeven van de AVP. Zorg in elk geval dat je zoon dat meekrijgt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-06-2017 om 22:38

Kwijt?

Ik kan me niet voorstellen dat ze niets hebben gecommuniceerd. Misschien is de mail niet aangekomen. Ik zou er dus wel achteraan bellen.

ja hoor, bellen

Ontzettend stoer, zo'n techno-tripje. Maar stoer of niet, ik vind dat je als ouders toch minstens recht hebt op duidelijke info over aankomst, vertrek, verblijfsadres en contactgegevens van de begeleiders. En als de school daar anders over denkt, zijn het oelewappers. Maar mij lijkt het meest waarschijnlijke scenario ook dat er wat is zoekgeraakt.

Ken je geen ouders van klasgenoten bij wie je e.e.a. even kunt navragen?

Groeten,

Temet

IngridT

IngridT

18-06-2017 om 22:48 Topicstarter

Ik heb eind vorige week...,

Wat mondelinge verzoekjes gehad van zoon..heb ik een reisverzekering? Mag ik mijn zorgpas mee?

Mailtjes van school komen al jaren probleemloos aan. Nog nooit iets gemist. Briefjes meegeven gebeurt echt al jaren niet meer.

Ik zal maar eens bellen morgen inderdaad. Maar mijn gut feeling zegt dat dit gewoon erg slecht geregeldxwasgeregeld qua communicatie. Hoop dat de reis zelf wel goed geregeld is....

Ingrid

margaretha

margaretha

19-06-2017 om 11:40

was bij ons wel goed

zoon is nu 3x een week voor een internationaal project naar het buitenland geweest, ging vooral via smartschool.

Marjoleine64

Marjoleine64

19-06-2017 om 22:40

Supergaaf!

Maar inderdaad wel erg slordig geregeld. Bij ons was dat ook zo, de schoolse activiteiten waren bijna altijd prima geregeld, maar bij de extraatjes moest ik vaak meerdere keren aan zoons vragen of hij de betreffende mails kon doorsturen. Ik heb ook de docenten wel eens gemaild, ik ben zo iemand die dat soort zaken graag minimaal een week vooraf weet. Bij ons ging het dan om een skireis in de kerstvakantie (vertrek 's avonds op 2e kerstdag, is wel handig om dat voor de vakantie te weten toch?), of de robotwedstrijden van de First Tech Challenge (een dag in Eindhoven, maar ook leuk om naar te gaan kijken als ouders/opa/oma met neefjes).

De enige keer dat het met een officiële schoolse activiteit bijna misging was in de brugklas van oudste. Er was een keer een O&O excursie naar Technopolis in Brussel. Niemand op school had eraan gedacht om in de instructies te zetten dat de kinderen een ID of paspoort mee moesten hebben, omdat ze de grens over gingen. Die extra instructie werd 2 dagen voor de excursie alsnog gestuurd nadat ik (en nog een paar anderen) de school hierop gewezen had. De meesten waren nog geen 14, dus er zullen er best tussen gezeten hebben die met het paspoort van pa of ma gereisd hebben die dag (ja, toen konden kinderen nog bijgeschreven zijn).

IngridT

IngridT

20-06-2017 om 16:43 Topicstarter

Ja supergaaf. Maar wel slordig (update)

Gisterochtend school gebeld. Vraag voorgelegd. Dame vd administratie vond het raar. Heeft terugbelverzoek aangemaakt voor de verantwoordelijke docent.

Tegen 4 uur nog niks gehoord. Nog een keer gebeld. Antwoordapparaat.

Toen heb ik een mailtje gestuurd naar de teamleider vwo met het vriendelijk verzoek er even naar te kijken.

Gisteravond kwam zoon om 22:30 thuis van school ( jaja aan de auto gewerkt) met de mededeling dat docent had gezegd maar aan mij door te geven 'dat de info morgen kwam tijdens de presentatie vsn de auto'. Dat is dus vandaag. die presentatie begint over een half uur, ik weet sinds eergisteren dat ik daarvoor ben uitgenodigd, wederom alleen omdat zoin mij dat mondeling heeft doorgegeven. Mazzel dat ik erheen kan. 1715 op een doordeweekse dag, 2 dagen van te voren geinformeerd.. Dat is niet altijd haalbaar voor een gemiddelde ouder denk ik.

Ik ben benieuwd naar de auto natuurlijk, maar ook naar welke info ik ( 24 h voor vertrek) nog ga krijgen. Bagage staat overigens al ingepakt ( gisteren om 23:00 gedaan) klaar in mijn auto, want die moest vanavond al gedropt worden op school. (Zei zoon) Dus voor lijstjes over wat wel en niet mee moet is het een beetje laat.

Tja. Zoon gaat vast een topweek hebben, maar ik vind het niet kunnen eigenlijk. . Erg Onzorgvuldig.

Ingrid

waardeloos

Echt heel erg onzorgvuldig van de school - zowel over die presentatie als over die trip - en ik zou daar beslist eens een narrig briefje ofzo aan wijden. En dat in een tijd dat het toch werkelijk niet zo ingewikkeld is om even een mailtje rond te sturen - ik bedoel, vroeger moest voor een rondzendbrief de stencilmachine nog snorren, maar tegenwoordig kan je zoiets toch in een vloek en een zucht geregeld hebben? Je weet dat dat soort dingen eraan komen, als school, stuur dan je berichten tijdig rond.

Stelletje prutsers

Groeten,

Temet

opvallend

dat jij blijkbaar de enige ouder bent die wat info wil.

school heeft wel de tijd gevonden de media in te lichten

Zie net het bericht langskomen op de regionale televisie site

Wel een mooi avontuur maar jammer dat school slecht communiceert

Zo maar even

Zo maar even

22-06-2017 om 15:02

Te overwegen..

Geen VO nog hier maar in de periode dat wij gebruik maakten van en opvang, speelde zoiets slordigs: weggaan zonder te informeren en onbereikbaar zijn terwijl men wist (afgesproken) dat de kinderen eerder opgehaald zouden worden. Onbereikbaar.

Toen wij de leiding daarop aanspraken, werd alle zorgen en alle verantwoording weggewuifd. Dat zat niet lekker dus na lang nadenken toch maar de overkoepelende organisatie gebeld. Ik hoefde mij nergens zorgen om te maken, die verantwoording zat wel snor. Hun leidsters waren zo professioneel.

Als je geen verantwoording op je neemt als je met de hele groep weggaat, zonder mobiel en zonder te laten weten waar je heen gaat en hoe laat je terug bent hoe kan je dan ooit een slecht nieuwsgesprek aangaan met ouders? Als je het 'simpele' al niet kan, kan je het moeilijke(re) zeker niet. Als je het wel kan dan doe je het ook.

Dit is natuurlijk een heel andere situatie, andere leeftijd maar het gaat nog steeds over verantwoording.
Hoe kan je nu verantwoording over een groep pubers hebben als je de informatievoorziening naar de ouders niet eens goed krijgt. Dat zou voor mij toch wel een staartje krijgen nog.

IngridT

IngridT

22-06-2017 om 16:47 Topicstarter

Jaja.

Ik heb de info dinsdagavond op school gehad. Er was een extra stukje voorlichting ingelast 'omdat er klaarblijkelijk een paar ouders waren die daar behoefte aan hadden'. Een printje met wat tel hrs konden we ophalen bij de repro naast de uitgaan toen we weggingen. Kwam er net uitgerold. Toen de docent rondvroeg 'wie de moeder van Pietje was' ( ik dus, de zeurkous die info wilde) heb ik hem even uitgelegd waarom ik eea zo a,ateuristisch en slordig vond. Er stonden trouwens opeens een heel stel ouders achter mij beamend mee te knikken.

De schooldirecteur die ik had gemaild mailde gisteravond terug of ik de info inmiddels had gehad. Ik heb hem ook nog maar een keer uitgelegd dat last beter was dan nooit, maar dat het wat mij betreft toch heel anders hoorde te gaan.

Ingrid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.