Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Xantha

Xantha

16-01-2015 om 13:46

kind via school laten testen

De school en wij willen graag dat onze dochter van 7 wordt getest, Het gaat hier om een IQ test en een gedragstest. Wij zij echter bang dat ze een stempel krijgt en twijfelen daarom heel erg of we het nou via school moeten doen of particulier. mijn vraag is eigelijk als je kind via school getest is en het komt in haar file te staan mag je dan haar file op vragen en deze informatie er uit halen(net als bij een medisch dossier) als zij naar een andere school gaat of vervolg onderwijs gaat.

guera

guera

16-01-2015 om 19:30

doel?

Wat is het doel ve test?
School wilde zoon op HB laten testen. Hebben we niet gedaan. Met de uitslag zou ik nl toch niks gaan doen. Voegt verder niks toe. Dus wat is er ad hand? wat wil jij ermee? wat wil school?
Kun je altijd nog beslissen of er uberhaupt getest moet gaan worden

Ik ben een klein beetje anti test

Moni

Moni

16-01-2015 om 20:22

Liever in eigen hand

Alleen is dat wel duurder. Ik zou sowieso beginnen met een iq-test. Die geeft soms zoveel duidelijkheid dat een gedragstest niet meer nodig is. Of je vraagt aan de tester of die op basis van de iq-test kan aangeven of een gedragstest zinvol is (niet op basis van het resultaat maar wel op basis van gedrag tijdens de test).
Voordeel van zelf testen is dat je zelf de hulpvraag kunt formuleren, je zeker weet dat je gehoord wordt, zelf kunt beslissen of school de informatie krijgt (alleen een samenvatting kan namelijk ook), zelf aan kunt geven dat je tips nodig hebt voor op school.
En ook heel belangrijk: als het gaat om een te verwachten hoog iq, kun je voor een tester kiezen die daar goed in is. Of als er iets van autisme wordt verwacht, kun je kiezen voor een tester die kennis heeft van hb en autisme.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.