Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Amsterdammer

Amsterdammer

24-10-2014 om 15:35

Kind bloeit helemaal op VO

Mijn kind is sinds dit schooljaar naar de middelbare school en bloeit vanaf week 1 helemaal op. Ik ben echt ongelofelijk verbaasd!

Ze heeft namelijk op de basisschool allerlei testen en cursussen gedaan: faalangst training in groep 3 (hielp niet, heb ik me ook een beetje laten aanpraten), ze liep eerst wat voor, maar vanaf groep 4 gingen de resultaten echt alle kanten op, vooral de cito's, echt geen peil op te trekken. Laten onderzoeken kn groep 5, kwam uit add, met wat autistische trekjes (en het advies om verder te laten knderzoeken door psychiater, niet gedaan want vonden we veel te ver gaan). Met school plannetjes opgesteld ivm de add, had niet het idee dat het echt hielp. Lichte leerstoornis vastgesteld, mn automatiseren, in een ander onderzoek naar dyscalculie, want rekenen bleef ineens heel erg achter. Toen kreeg ze angsten, zodanig dat het haar heel erg belemmerde jn het dagelijks leven. EMDR gedaan en dat hielp echt heel snel. Die angsten zijn ook echt 99% over. Schoolresultaten bleven zeer instabiel, dus toch maar aan de medikinet. Dat leek wel een beetje te helpen. Was vanaf groep 7.
Als ze thuis kwam na school, was het altijd een enorme drukke bende, een soort wervelstorm, bijna niet mee te praten. Op school was ze dus heel rustig. Ook zo vreemd. Heb me altijd zorgen gemaakt. De 'normale' opvoedtrucjes deden bij haar ook niks. Had en heeft wel altijd een grote schare vrienden gehad, dus dat zit wel goed.

Nu net een paar weken dus op VO en ik weet niet wat ik meemaak: ze is in die paar weken helemaal zichzelf aan het worden, lijkt het wel. Ze vind het leuk, ze leert dingen, zegt ze, ze is als een vis in het water. Ze haalt goede cijfers, soms minder maar dan weet ze hoe dat komt, ze snapt het schoolsysteem, ze doet zonder morren klusjes, biedt uit zichzelf aan om te helpen, meteen vrienden in de brugklas, ze wordt iedere dag vrijer, leuker en liever en eigener, denkt over dingen na, heeft een eigen mening, is respectvol. Wat ben ik trots!

Een heel verhaal, en mijn vraag is eigenlijk: wie heeft nog meer zo'n omgekeerde puberteit meegemaakt en heb je dan enig idee hoe dat kwam? Gewoon ouder worden of had VO er ook mee te maken? Dochter is 12.

Groeten Amsterdammer


Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-10-2014 om 15:59

Hier

had dochter het over een nieuwe start. Dochter is alleen naar haar nieuwe school gegaan en dat is ook een ander kind. Net of ze uit haar oude rol in de klas is gestapt en zich een andere houding heeft aangemeten. Zo was dochter echt helemaal niet sportief, durfde niets en had altijd een zesje voor de moeite op haar rapport. Nu doet ze van alles wat ze niet durfde.

Yura

Yura

24-10-2014 om 16:04

Ook

Mijn dochter was verder geen probleemkind ofzo, ging gewoon lekker mee op de basisschool, verder weinig opvallend. Maar op de middelbare school was ze als een vis in het droge, je zag aan haar houding dat ze zich er thuis voelde, haalde geweldige cijfers, ze is nu nu (4 vwo) 1 van de betere leerlingen op school. Nu valt ze wel degelijk op, als ik voor een 10 minutengesprek voor haar broer kom bij een docent die dochter ook heeft kan ik erop wachten dat er nog even iets positiefs over dochter toe gevoegd wordt.

Barvaux

Barvaux

24-10-2014 om 16:12

yura

Als een vis in het droge?

Hier ook al twee maal een ander kind door de brugklas. Ik weet nog niet of ik heel blij ben met de veranderingen die mijn jongste doormaakt maar alles beter dan die kneuterige basisschool!

Amsterdammer

Amsterdammer

24-10-2014 om 16:27

Zichzelf geworden

Het lijkt wel of de eigenlijke persoon eruit is gekomen, of zoiets. Dat ze mag zijn wie ze is, nl zichzelf. En daardoor is ze veel meer ontspannen, benaderbaar, aardig. Zou dat toch door de basisschool komen?
In ieder geval is dochter met add-medicijnen gestopt, sinds de herfstvakantie. Ze slikte ze sowieso niet in weekenden en vakanties.
Wat is er zo anders op de middelbare?

Heerlijk

Heerlijk om dit te lezen, zo fijn voor de kinderen! Maar ook voor ouders!

Mijn dochter was op de bassischool een outsider, de nerd samen met twee andere kinderen. Nu op het voortgezet onderwijs zijn er allemaal kinderen zoals zij, en heeft ze een leuke meidengroep van zo'n 8 vlotte spontane meiden in haar klas. Ze bloeide helemaal op, ze zit nu in de tweede en het gaat erg goed met haar. Daarnaast zijn de leraren ook erg positief... Ben benieuwd hoe dat verder gaat als ze eenmaal echt gaat puberen

Natuurlijk is het ook een kwestie van geluk hebben met wie je in de klas komt. Het is bij jongste maar afwachten of ze het ook zo treft. Maar voor oudste ben ik zo blij, zo'n zorg minder!

Yura

Yura

24-10-2014 om 20:17

Barvaux

Ik kom er niet meer achter wat ik daar bedoelde

Ilva

Ilva

25-10-2014 om 11:42

Hier ook

Zoon is ook zo anders sinds hij op de middelbare zit. Hij komt blij thuis uit school. Heeft meerdere vrienden, doet goed mee in de klas. Hij krijgt nu nog begeleiding omdat ik daarom gevraagd had vanwege de problemen op de basisschool maar ik denk dat ze zich afvragen waarom eigenlijk. Hij doet het geweldig!

Wat doen ze nu fout op die basisscholen? Waarom kan het wel op de middelbare school. Waarom geloven ze daar wel in onze kinderen? Bij mijn oudste was ik verbaasd dat de juf van Frans precies wist hoe onze zoon in elkaar zat. En zij zag hem maar een paar uurtjes in de week. En op de basisschool snapte ze hem na 8 jaar nog niet!

Barvaux

Barvaux

25-10-2014 om 12:27

Wat ze fout doen op de basisschool

Ik denk toch dat het komt door al die verschillende niveaus bij elkaar, vroeger werd er klassikaal les gegeven en we weten dat dat geen oplossing is maar al die verschillende niveaus is gewoon ook lastig. Ik denk dat het anders moet, dat we van die klassen af moeten en dat je kinderen meer qua niveau bij elkaar moet zetten en niet qua leeftijd. Kinderen zijn op die leeftijd erg bezig met kijken naar elkaar en ik denk dat het te lastig is voor leerkrachten om drie of nog meer niveaus tegelijk les te geven.

Gym, drama, tekenen, handvaardigheid etc: leeftijden bij elkaar.
Bij aardrijkskunde, geschiedenis, biologie en engels: twee niveaus per klas vanaf groep 6 (de kinderen die met begrijpend lezen C en lager scoren en de kinderen die hoger dan C scoren)
Rekenen, taal, lezen: op niveau en niet qua leeftijd, dus desnoods kinderen uit groep 3 samen met groep 6.

ingeborg

ingeborg

25-10-2014 om 13:37

herkenning

Hier ook een kind wat helemaal opgebloeid is op vo. Zit goed in haar vel, is vrolijk, heeft vrienden.
ze geeft aan nu eindelijk zichzelf te mogen zijn. Op bs viel zij uit de toon door haar goede cijfers. Ik heb wel vaak tegen de juf gezegd dat ze volgens mij veel eerder de klassen moeten splitsen naar niveau zoals Barvaux hierboven ook al aangeeft.

zoiets

Enigszins vergelijkbaar: Mijn jongste 2 kinderen zitten sinds een paar maanden op een andere basisschool, in een zogenaamde 'topklas' voor hoogbegaafde kinderen.
Dochter (over een paar dagen 6 jaar) had in het voorjaar via psycholoog de diagnose ADHD gekregen. Op school scoorde ze steeds slechter op toetsen en cito's. We hebben ons door laten verwijzen naar een kinderpsychiater om te laten bevestigen dat het echt om ADHD ging en voor goede begeleiding. Toen ze daar uitgebreid onderzocht werd zat ze al net op de andere school. En inmiddels is de hele diagnose dus van tafel! Op school zijn de concentratie/aandachtsproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Thuis is ze veel minder druk en onhandelbaar. Het is echt een ander kind geworden.
Ook onze zoon (7 jaar), die heel ongelukkig was en steeds somberder werd is opgebloeid op de nieuwe school. Fluitend fiets hij nu elke dag 6,5 km en weer terug.

Zo veel kan passend onderwijs dus uitmaken.

Onze 3e zoon zit nu in de brugklas. Hij vindt het leuk en doet het prima, maar zijn bruisende enthousiasme en leergierigheid zijn nog niet helemaal teruggekeerd. Hij heeft een moeizame en veel te lange basisschooltijd achter de rug, waarbij hij dat allemaal een beetje is kwijtgeraakt. We zijn hoopvol dat het wel weer terugkomt.

Amsterdammer

Amsterdammer

25-10-2014 om 14:26

Diagnose add, leerstoornis etc

Ik begin ook hevig te twijfelen aan al die etiketjes, add, iets autistisch, leerstoornis, het lijkt als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Moet ik daar nou nog iets mee?

Evanlyn

Evanlyn

25-10-2014 om 15:07

ach

alleen als je vindt dat die etiketjes nog consequenties hebben. Ze waren kennelijk fout, want als je echt zoiets hebt dan houd je dat je hele leven, al kan je er tot op zekere hoogte mee leren omgaan. Het is ook geen exacte wetenschap hè. Kennelijk hebben ze etiketten proberen te plakken op iets dat gewoon "ongelukkig op/met school" had moeten heten.

Wow!

Heerlijk om dit te lezen!
Ik kan er voorals nog alleen maar van dromen van deze uitwerking.
Wie weet...
Nu zoon in groep 8: weinig zelfstandig, wel heel slim, autisme diagnose enz...

Oja, Yura: was het niet " als een vis in het water" ? Hihi...

Ilva

Ilva

28-10-2014 om 13:26

niveau verschil

Inderdaad het niveauverschil kan veel uitmaken. Mijn zoon en zijn vriendje scoorde heel hoog en de rest wat minder (hoewel er nog 2 VWO kinderen in die klas zaten maar die scoorde niet zo hoog als mijn zoon en zijn vriendje). Zij vielen er echt uit samen. Gelukkig hadden ze elkaar nog.

Het zou inderdaad fijn zijn als op de basisschool meer op niveau zou worden lesgegeven. Want heel slim zijn, dat vinden de meeste leraren maar lastig. De kinderen die achterblijven moeten ze ook al helpen dus als je het allemaal al weet dan is het toch makkelijk. Niet te veel zeuren.

Maar gelukkig is daar dan (eindelijk) het VO. En kan je daar gewoon doorgaan met leren en wordt het op prijs gesteld en is bijna iedereen in je klas zo slim als jij!

Of juist hoef je niet meer op te boksen tegen al die kinderen die het zo veel beter doen als jij. En dan op het VO houden ze ineens rekening met je niveau. Wat een verademing.

Ja de basisschool zou veel meer naar de leerling moeten kijken. En ik snap wel dat dat heel moeilijk is. Misschien moet het hele systeem veranderd worden.

Barvaux

Barvaux

28-10-2014 om 13:43

Irma

Volgens mij is het juist makkelijker dan wat ze nu doen (3/4 verschillende niveaus in een klas) en daarnaast heel erg bang zijn dat je een slim kind te ver laat voorlopen: dus die laat je nog eens verdiepen en verbreden.

Zonde!

Half a twin

Half a twin

28-10-2014 om 14:14

Dochter ook blij

Dochter hier is ook helemaal blij nu op het VO. Op de basisschool hoorde zij tot de slimste kinderen van de klas wat haar een hoop aanzien gaf. Had een kind hulp nodig dan klopte het bij dochter aan en zij hielp graag. Het gaf haar niet het nerd imago maar kinderen maakten dankbaar gebruik van haar bereidheid tot helpen, soms zelf misbruik in mijn ogen. Er was zelfs een juf die dacht aan dochter een handig hulpje te hebben. Ze werd gekoppeld aan een kind met rekenproblemen, ze werd zijn vaste hulpje. Dat heb ik na 3 weken overigens gestopt, was het er niet mee eens.
Nu op VO is ze helemaal blij dat er niemand aan haar kop komt zeuren dat ze geholpen willen worden. En nog belangrijker, klasgenoten begrijpen haar verhalen meteen de eerste keer dat ze iets verteld.
Op de lagere school waren we eens naar NEMO geweest en hadden we veel technische testjes gedaan als ze daarover op school vertelde wisten klasgenoten niet waar ze het over had.
Als ze nu aan haar klasgenoten tot in detail het werk van haar vader uitlegt (ontwerpen en (ver)bouwen van treinen) en praat over een stroomafnemer of andere technische dingen dan snapt de klas waar het over gaat.

Nur

Nur

28-10-2014 om 14:31

Hier

Mijn zoon zag enorm op tegen de middelbare school. Wat best grappig was aangezien hij van de lagere school van de vrije school naar de middelbare school van de vrije school ging. In vrije school termen is dat van de zesde klas naar de zevende klas. Er zit dus niet echt een enorme breuk tussen. Hij kende al enorm veel leerlingen in de eerste klassen van de middelbare school (omdat die vroeger bij hem op school hadden gezeten), het gebouw staat vlakbij zijn lagere school en zeker 60% van zijn klasgenoten gingen gewoon mee. Toch vond hij het heel spannend. Het was ook best wel even wennen. Zelfs al is het een vrij zachtige overgang het was toch wennen aan andere leerkrachten, andere vakken en dergelijke. Maar het ging verder prima met hem. Hij begon met opbloeien toen hij van zijn gewone basisschool terecht was gekomen op de vrije school. Op de eerste school was hij heel ongelukkig dus die overgang was echt geweldig voor hem. De overgang naar de middelbare school was uiteindelijk niet zo groot en niet zo'n trendbreuk.

Voor onze tweede zoon was dat anders. Hij werkte in groep 8 uit wiskunde boeken van VWO3 en een groot deel van de tijd was hij aan het tekenen en lezen. Hij was overigens niet ongelukkig of zo. Hij had leuke vriendjes en vermaakte zich op zich prima. Hij ging met plezier naar school. Maar echt veel leren deed hij niet. Voor hem is de overgang goed geweest. Hij zag ook best wel op tegen naar de middelbare school gaan met uiteindelijk vind hij het erg leuk. Hij geniet enorm van alle extra vakken die hij nu heeft. Ook dat hij nu meerdere leraren heeft vind hij leuk. Sociaal gezien maakt het nog niet zo'n verschil. Hij heeft hier ook enkele leuke vrienden opgedaan maar hij is niet iemand die 100 vrienden nodig heeft. Met enkele goede vrienden is hij gelukkig. Wel erg leuk vind hij dat er op de middelbare school meer interessante extra curriculaire activiteiten zijn en daar doet hij graag aan mee. Minder leuk vind hij dat hij minder zijn eigen programma en dag kan bepalen (zoals hij in groep 7 en 8 grotendeels deed). Maar dat is maar goed voor hem.

Meerdere niveaus

Mijn dochter zit op een Jenaplan-school, met dus alle niveaus bij elkaar. Nou ja, de niveaus vanaf vmbo-t dan. Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet weet wat ze hier anders doen dan op de basisschool, maar wel dat het veel beter werkt. Ook als je dus een gemixte klas hebt.

Kortom: niet alles is te wijten aan de indeling op het niveau. Ik denk zelf dat het een groot voordeel is dat je als leerling echt een nieuwe start kunt maken. Nieuwe klas, nieuwe docenten. Voor sommige kinderen pakt dat gewoon enorm goed uit.

Niveauverschil op de basisschool

Als je op de basisschool op verschillende niveaus laat werken, moet je er dan nog steeds voor zorgen dat kinderen goed terechtkomen.
Mijn dochter was vooruit aan het werken met rekenen in groep 6. In groep 7 werden de niveaus weer opnieuw ingedeeld en mijn dochter werd omdat ze een paar opgaven achterliep bij de snelsten, bij de gemiddelden ingedeeld. Het gevolg was dat ze in groep 7 een half jaar opgaven moest maken die ze al gedaan had en dat in een voor haar veel te laag tempo.
Ze heeft zich een ongeluk verveeld op de basisschool en onderbouw van de middelbare, het is pas in VWO 5 met een stevig b-pakket goed gekomen.

Mijn zoon verveelde zich ook behoorlijk op de basisschool. Als de juf hem aanspoorde aan het werk te gaan, was het antwoord meestal: "is al af!". Hij kreeg een keer extra werk en begon dat enthousiast te maken. Toen hij dat af en klaar inleverde aan het eind van vrijdagmiddag werd de juf boos op hem want dat was extra werk voor de hele volgende week.
Dat is vanaf de tweede in de middelbare school goedgekomen. Ik wist niet wat ik hoorde in de tienminutengesprekken vanaf die tijd. In plaats van een onruststoker werd een enthousiaste, meewerkende en leuke leerling neergezet door zijn leraren. Zoon verzuchtte: nu leer ik tenminste iets!

En nee, mijn kinderen zijn geen van beiden hoogbegaafd.

Half a twin

Half a twin

28-10-2014 om 15:04

Moeder mop

Herkenbaar die kreet nu leer ik tenminste iets.
Mijn zoon uit groep 6 zit al heel nieuwsgierig in de NT boeken en wiskunde boeken van zijn zus te snuffelen en opgaven te maken. Verveelt zich ook op school, ze hebben verplichte uren rekenen, taal en andere vakken maar ook taaktijd waarin ze zelfstandig aan hun weektaak kunnen werken. Meestal is zijn rekenwerk voor een hele week al op woensdag klaar, de rekenles van donderdag en vrijdag werkt hij dan in zijn plusboek maar mag niet meer maken dan het pluswerk dat hoort bij de normale weektaak dus dan heeft hij nog wat tijd over om te ?????
Hij wil nu al naar de middelbare om eens wat te doen te hebben op school

Amsterdammer

Amsterdammer

28-10-2014 om 18:20

Wat enorm leuk

Echt heel erg leuk om al die verhalen te horen!

appeltaart

appeltaart

29-10-2014 om 11:10

Update zoon

Zoon is ook begonnen in de brugklas, hij heeft PDD NOS en gaat nu naar de Havo/ VWO brugklas van een reguliere school. En het gaat heel goed . In het begin was het erg wennen maar hij heeft zijn draai aardig gevonden. De speciale begeleiding die hij kan krijgen ivm met passend onderwijs heeft hij nauwelijks nodig.
Zijn huiswerk maakt hij zelfstandig thuis en hij haalt goede cijfers. We kijken over zijn schouders mee , maar controleren niet alles. Was hij in het begin stellig dat hij naar de HAVO zou gaan , is hij nu gemotiveerd om te proberen een VWO advies te krijgen, dat zou zomaar kunnen lukken als hij zo doorgaat. De mentor vindt hem een aardige vrolijke jongen en met een aantal jongens in de klas heeft hij een leuk contact. Het belangrijkste is dat hij lekker in zijn vel zit . Dus wij zijn erg blij met de stand van zaken. A.

Annet

Annet

29-10-2014 om 11:23

MoederMop

Even een nieuwsgierige vraag: zijn je kinderen getest op hoogbegaafdheid?
Ik dacht ook altijd dat mijn kinderen 'gewoon slim' waren. Toch bleek het anders te liggen.

Testen op hoogbegaafdheid

Mijn dochter is niet getest, zoon heeft wel een intelligentietest gedaan, de NIO. De cito en in de brugklas werd er getwijfeld tussen havo en vwo, het resultaat van de NIO was: gemiddeld VMBO-T. Ik had eigenlijk hoger verwacht omdat hij volgens z'n juffen nauwelijks aandacht bij de les had en toch hoge cijfers. Hij doet nu havo, tot nu toe met vrij weinig inspanning (ik ben overigens benieuwd hoe dat blijft nu in havo bovenbouw).

Ik ken een paar hoogbegaafde kinderen, maar die leren echt op een andere manier dan mijn kinderen. Bovendien, mijn kinderen zitten nu goed in hun vel, mijn dochter studeert al, dus testen lijkt me nu weinig zin meer te hebben. Maar omdat dus kinderen die niet hoogbegaafd zijn zich al zo kunnen vervelen op de basisschool omdat het tempo te laag voor ze is omdat het tempo op het gemiddelde is ingesteld, hoe moet het wel niet zijn voor hoogbegaafde kinderen? En aan de andere kant natuurlijk ook, de kinderen die het allemaal net niet kunnen bijbenen.

Barvaux

Barvaux

30-10-2014 om 12:25

Moedermop

Ik hoorde van iemand die de toewijzing doet op een VO dat ze de NIO gemiddeld 10-15 punten lager inschatten dan het IQ en ik geloof dat dat voor mijn zonen al precies op gaat.

lennest

lennest

30-10-2014 om 22:38

Eindelijk goede cijfers!

mijn neefje van 12 zit op het vmbo, basis met leerwegondersteuning. De meeste ouders zouden hiervan gruwen, zijn ouders niet want: voor het eerst in zijn hele school carrière kan hij nu een 8 halen! Het kind is helemaal gelukkig en zit eindelijk op z'n plek en je ziet hem opbloeien!

Ilva

Ilva

31-10-2014 om 16:30

Iennest

Geweldig toch. Dat bedoel ik, hoe heerlijk is een kind op zijn plaats zit. Vmbo, mavo, havo, vwo, het maakt niet uit als dat maar is waar het kind hoort. Jouw neefje wordt niet gelukkig op de havo en een vwo kind wordt niet gelukkig op de mavo. Zo is het nu eenmaal. Hoe fijn is het voor hem om een 8 te halen. Nu denkt hij: zie wel, ik kan wel iets. Fantastisch.

Minder op de huid

Bij mijn oudste gebeurde precies hetzelfde. Vanaf dag 1 op de basisschool gedoe, vanaf dag 1 in het vo helemaal relaxed.
Zelfs het beeld dat leerkrachten van hem hadden sloeg helemaal om. Hij werd ineens herkend als de vriendelijke, altijd eerlijke, hard werkende enzovoorts. Tot op het dweperige af.

Het verschil volgens mij: Minder micromangement en meer eigen verantwoordelijkheid.
Op de basischool is erg veel beeld van hoe een kind eruit moet zien. Leerkrachten zijn voortdurend aan het controleren en managen om te kijken of het al zo is. Zo nee, dan komt er weer een test of een plan of een desnoods toen nog zelf gemaakte diagnose. Het rugzakje bestond nog niet, laat staan de meet- en weegplichten die er nog eens bovenop gekomen zijn.

Overigens had mijn dochter er helemaal geen last van. Die wist uitstekend aan de wensen te voldoen.

Zoon voelde zich als een vis in het water op het vo tot, met de hakken over de sloot moet ik toegeven, hij het 4e jaar had afgerond. Toen was ook daar de koek op.
Tegen die tijd was het met dochters meegaandheid ook gedaan trouwens.

Om het mogen uitvliegen te bespoedigen hebben ze alle twee versneld examen gedaan (2 jaar in een).

KGO

KGO

03-11-2014 om 13:09

Reactie op Barvaux: niveaugroepen op basisschool

Barvaux stelt voor om ahv scores op Begrijpend lezen twee groepen te maken voor de zakelijke vakken. M.i. bestaat dat gelukkig nog niet. Dan zou de Cito al op de basisschool nog meer een stempel geven en overheersen.
Mijn zoon (en in het verleden ook mijn dochters) scoren slecht op begrijpend lezen CITO (C of soms lager). Maar hij is echt niet dom, vindt de zakelijke vakken enorm leuk, en haalt in de regel meestal de hoogste cijfers van de klas op die vakken.
Dat hij de cito toetsen slecht doet heeft meer met de formulering daar te maken dan zijn intelligentie. Hij vindt in de regel alle antwoorden niet helemaal kloppen ed.
Je zou met die tweedeling alleen een subgroep kinderen al op een achterstand zetten. Wat ze beter kunnen doen is bijv. makkelijke en moeilijke toetsen maken voor de zaakvakken. Dan werkt motiverend voor de kinderen die met de vakken zelf moeite hebben, zodat ze ook daar nog goede cijfers ervoor kunnen halen.
Kaatje

mokkie

mokkie

04-11-2014 om 13:31

Ja hier ook

Dochter zit al in de tweede. Wel veel minder extreem, maar ik zie gewoon een veel gelukkiger kind. Deed het ook qua resultaten heel goed op de basisschool, maar nu merken we pas hoe slim ze is. Dat vind ik misser van de basisschool; brave kinderen vallen daar niet op, dus ook niet in positieve zin. Nu een van de besten in Gymnasium 2 klas.

Ik heb nu nog een kind in groep 8 en dat gaat nu echt waardeloos; school is ronduit *&^^%$! Volgens haar. Ze scoort ook als sinds groep 4 erg matig. Veel strijd met bepaalde juffen; die vinden haar maar een treuzelaar (wat dus onzekerheid is, maar uitgelegd wordt als lui). Wordt ook nog regelmatig gepest wat ontkend wordt door de juf. Cito scores zijn steeds rond de d-c pas sinds vorig jaar ook B (een hoge C voor woordenschat). Ik houd mijn hart vast want ze wil het liefste naar de HAVO. Is bang om op VMBO te komen want op die scholen is het niet leuk (haar woorden...Ze kent een paar 1e-2e klassers via zus en dansles)

Ik hoop voor haar dat ze ook zo gaat opbloeien als haar zus!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.