Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Fiorucci

Fiorucci

15-03-2014 om 09:59

kappersopleidingen

Lieve slimme en zeer creatieve dochter zit nu in brugklas havo/vwo en vindt weinig erger dan school. Ze is een kei in engels en biologie, maar wil hier niks mee want het boeit haar niet. Ze wil niks liever dan het kappersvak in, sinds haar vijfde al, en ik vind dat ze haar droom moet mogen waarmaken. De mogelijkheid om na het derde jaar in te stromen in het MBO wil ze dan ook met beide handen aanpakken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer kwa opleidingsaanbod. Er zijn academies, plaatselijke MBO's met BOL of BBL opleidingen, waar doe je goed aan als je op een serieuze manier het vak inwilt??
We hebben nog anderhalf jaar, maar ik ben hier heel benieuwd naar. Is er iemand die hier meer over weet/ ervaring heeft??

Fiorucci

Fiorucci

15-03-2014 om 10:00

We wonen omgeving Den Haag.

Deze?

http://www.kappersakademie.nl/nl/opleiding/ondernemersopleiding

Jouw dochter is slim genoeg om hiervoor in aanmerking te komen, maar misschien nog wel erg jong als ze op haar 15e zou beginnen.

Ik zou eens kijken of ze in een buurtcentrum kapperscursussen geven, dan kan ze dat nu als hobby doen en heeft ze straks een voorsprong als ze aan een kappersopleiding begint.

skik

Fiorucci

Fiorucci

15-03-2014 om 10:57

Skik

Klopt, haar leeftijd is dan ook een probleem, ze is 15 1/2 als ze dan begint inderdaad. Ik ga zo even informeren bij een kapster die ik deze week sprak bij Kinki. Ik hoop dat ze daar volgend schooljaar misschien een soort van snuffelstage kan doen.....dankje voor de link ook.

Allergisch - test vooruit !

Mijn dochter, altijd met haar in de weer, vlechten, opsteken enz.
De kappersop;eiding was haar helemaal op haar huid geschreven.
Na de basisopleiding, kwam het echte werk.
Ze bleek allergisch voor veel gebruikte kapperartikelen.
Tot over haar ellebogen zat ze onder de vreselijk jeukende huiduitslag.
Na een dermatologisch onderzoek en allegie testen is ze "van de jeukende ellende" met heel veel spijt gestopt.
Haar droom viel in duigen.

Fiorucci

Fiorucci

15-03-2014 om 15:22

Jasam

He dat is akelig zeg. Mijn dochter verft er nu al lustig op los, tot nu toe zonder problemen gelukkig. Helaas weet ik van een schoonzusje dat je zulke allergieen ook kunt opbouwen.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.