Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
jane

jane

31-01-2016 om 04:12

kappers school

Mijn dochter start in Maart, met de opleiding allround kapper niveau 4.
Eerder hadden wij onenigheie over haar zak en kleedgeld, zie vorig topic. Die heb ik (nog) niet verhoogd.Omdat ze nu ook bol opleieing gaat doen en dus daar wat mee kan bijverdienen
wat vraagjes,
wij wonen in een gemoedelijke volkse omgeving, met veel kinderen en oudjes, als ze een tijdje op de opleiding zit is ze dus van plan om voor een klein prijsje mensen uit de buurt te behandelen, voornamelijk dus (kinderen) knippen, en ouderen pernamenten, iemand die kinderen of omgeving op de kappersschool heeft zitten en weet na hoeveel tijd je kennis ongeveer zo degelijk is om goedkoop als buurtkapper er wat mee bij te verdienen?

Kinderen knippen.

Dat is juist erg moeilijk omdat kinderen vaak niet stilzitten. Ze worden ook niet vaak gevraagd om model te zitten.
Overigens verdien je bij een bol opleiding niets, je loopt stage. Bij een bbl opleiding ga je én dagen naar school én heb je een praktijk-/werkplek.
Geen idee wanneer je in staat bent zelfstandig te knippen en permanenten, op de helft of driekwart van de opleiding?

Jamie

Jamie

01-02-2016 om 06:52

maar

Ze kan nu toch gewoon in de horeca of supermarkt werken? Voor praktijklessen heeft ze gratis modellen nodig en als die tevreden zijn kan ze beginnen met geld vragen aan die modellen.

Martina

Martina

01-02-2016 om 07:12

Zelfstandig werken

Je bent klaar om zelfstandig te werken als de opleiding is afgerond. Voor die tijd voldoe je nog niet aan de minimumeisen.

Geld vragen aan modellen.

Geld vragen aan een model kan ze sowieso wel vergeten. Ik merk bij een kapsalon in onze stad dat het voor die leerlingen al moeilijk is om iemand überhaupt te vinden die voldoet aan de eisen en kan komen.

Vaak moet je als model naar de kappersschool komen voor oefenen en examen, het kost je veel tijd en reisgeld. Het is op de meest onhandige tijden waarop de meeste mensen moeten werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.