Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Toos

Toos

12-05-2015 om 19:21

Kan iemand me opbeuren?

Kind heeft vandaag 2 examens gemaakt. Nederlands heeft ze ws rond de 27/30 punten gehaald schatten we nu in. Het totaal aantal is 63. Dat wordt dus een fikse onvoldoende. En kunst is lastiger nakijken, maar dat zag er op 1e gezicht ook niet goed uit (dochter weet dit overigens niet en dat houden we maar zo). Alleen ik vrees nu het ergste. Ze staat voor alle vakken een 7 dus dat is het probleem niet. Maar ze moet wel aan die 5,5 gemiddeld voor alle examens komen. Dat wordt nu al heel lastig toch?
Wie beurt me op??

Ja hoor Toos

Misschien wordt de soep niet zo heet gegeten en valt het cijfers uiteindelijk mee. Is er een onvoldoende dan kan die dit jaar nog, ik dacht in juni, overgedaan worden.
Het is voor het eerst zo'n examen, dat is nu in elk geval de kop eraf en makkelijker de volgende keer. Met meer kans op hogere cijfers.
Het leven is nog lang genoeg. Zonodig kan er best nog een jaar extra gedaan worden. Kind doet haar best en dat moet goed genoeg zijn.
Het leven gaat altijd door en het wordt vanzelf wel vakantie.
Ga iets gezelligs samen doen of iets lekkers koken en geniet van het nu. Ze worden zo snel groot.

Moni

Moni

12-05-2015 om 19:35

Een 7 voor alle vakken is riant

Dan kun je je echt wel een misser veroorloven.
Stel ze staat voor een vak een 6,5 (is ook gemiddeld een 7) dan mag ze een 4,5 halen om voor dit vak een voldoende te staan.
Als ze een 7,0 staat dan mag ze een 4,0 halen om voor dit vak een voldoende te staan. Riant dus!

Ik zou me niet druk maken. Ze staat er echt goed voor.
En voor echte missers kan ze een herkansing doen.
Volgens mij gaat ze gewoon slagen.....

Angela67

Angela67

12-05-2015 om 19:37

niet meer uitrekenen

De rest vd examens niet meer antwoorden meenemen en uitrekenen. Heeft toch geen zin. Wat ze nu weet kan ze niet meer ongedaan maken, maar de rest wil je toch niet weten? krijg je alleen maar stress van en dan maak je het slechter misschien . . . .
gr Angela

Twee bakken ijs

Koop twee bakken ijs; één voor haar en één voor jou. Laat die stress zakken door te genieten van iets koels.
Als ze later weer gaat leren, veel verwennen met koffie en een koekje voor de broodnodige suikers.

Gezien de zevens, heeft ze voldoende basis in haar mars.

Gemaakt is gemaakt.

Cijfers schatten via de uitslagen doen wij hier niet aan. Gemaakt is gemaakt, is ingeleverd en afwachten maar. Op naar het volgende vak. Van doemdenken gaat het leren niet beter.
Sterkte voor jou, voor de spanning!

Kernvak

Over het puntentotaal over alle vakken hoef je je geen zorgen te maken, maar over het cijfer van Nederlands wel. Omdat het een kernvak is moet het een (afgeronde) 5 zijn. Is het lager dan ben je gezakt, ook al heb je verder alleen maar tienen. Maar als je dochter voor het schoolexamengedeelte een 6,5 staat, dan heeft ze aan een 2,5 genoeg om te slagen. Die 2,5 zal er toch wel inzitten?

skik

kan meevallen hoor.

Het gemiddelde van de ce's moet ook een 5,5 zijn, ik snap de stress dus wel, maar er komt ook nog een normering en dan kan het alsnog meevallen hoor. Er kan soms wel 1 of 1,5 punt bij het cijfer opkomen.

bertje1

bertje1

13-05-2015 om 13:45

flanagan wat zeg je nou!

stress of verdriet weg-eten?? joh! gewoon de stress accepteren en afwachten.. zal wel loslopen!!

Bertje1,

Nu niet meteen overdrijven. Een bak ijs is nog altijd gezonder dan een pak sigaretten of een sixpack bier.

Als een dergelijk momentje afleiding/ontspanning tijdens een examenperiode al niet meer mag, kan ze ipv uren sappen op haar facebook zoals in die kringen gebruikelijk is, nog beter even lachen om de onderbroekenlol van Enzo knol.

Fiorucci

Fiorucci

14-05-2015 om 05:03

Flanagan

Daar is ijs voor uitgevonden!

mirreke

mirreke

14-05-2015 om 13:41

Druk maken heeft echt geen zin

Maar je kunt even bij het LAKS kijken of er veel klachten over het examen zijn.
Als het moeilijk was, of over de gehele linie slecht gemaakt is, gaat de normering eh, omlaag of omhoog? Dat weet ik even niet. Maar het houdt in dat als het erg slecht gemaakt is, de punten omhoog gaan, de normering omlaag is het dan.

Mijn dochter heeft afgelopen maandag het (nieuwe) examen Nederlands VWO gedaan. Grootste klacht van iedereen, het was te lang! Er zijn geloof ik iets van 23.000 vwo leerlingen en er waren 8.000 klachten over Nederlands. Best veel dus. Dochter had ook niet alles af, gewoon geen tijd voor, en als dat bij velen het geval is gaat de normering omlaag.

Maar ga niet zitten stressen nu. Dat heeft geen zin...

Succes voor je dochter! Probeer haar zelfvertrouwen maar te stimuleren!

Moni

Moni

14-05-2015 om 14:18

Dan is mijn dochter echt raar

Ze was in anderhalf uur klaar met Nederlands. Totaal hebben ze drie uur de tijd.

Mej. Griffel

Mej. Griffel

14-05-2015 om 15:08

afleiding

Niets funester dan een stressende moeder. Daar gaat ze niet van slagen. Ik denk dat je beter wat afleiding kunt zoeken (of iets kalmerends vragen aan de huisarts), maar daar vooral je dochter niet mee lastig vallen anders maak je haar NOG zenuwachtiger en daar daalt haar slagingskans
Ze staat gemiddeld een zeven dus ze gaat gewoon slagen. Punt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.