Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Simone

Simone

27-06-2013 om 15:46

Kaften schoolboeken

Ja ik weet het, het duurt nog wel even, maar zaterdag ga ik met mijn grote zoon zijn allereerste schoolspullen kopen. Boekenpakket voor volgend jaar is besteld en ik kwam uit op 21 boeken (incl. werkboeken) Hoeveel boeken haal je gemiddeld uit een rol kaftpapier? Dan weet ik ongeveer hoeveel kaftpapier ik nodig heb. Zijn er hier op het forum ook voorstanders van de elastische kaften?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Simone, moeder van een VMBO-er in spe

Gewoon.....

teveel kopen. Reserve kan geen kwaad. Er gaat wel eens iets stuk, er komt halverwege het jaar nog wel eens een nieuw boek, en volgend jaar heb je het weer nodig. Het doet ook prima dienst als inpak/kadopapier (wat bij ons altijd op of kwijt is).

Bovendien is het ene boek het andere niet qua formaat...dus precies afpassen hoeveel boeken er uit een rol gaan (hebben die een standaardlengte? Rollen kaftpapier?)...ik weet het niet. Bovendien hoeven werkboeken niet altijd gekaft te worden (als je er in mag schrijven zijn ze van jou & mogen ze weg ah eind vh jaar)

Ik zou minimaal 5 rollen kopen. (wat kost het nou helemaal trouwens...)...en zoveel mogelijk verschillende kleuren / prints (makkelijk bij het herkennen van je boeken)

Sawo

Sawo

27-06-2013 om 15:53

Mijn antwoorden

4 a 5 per rol.

Wij gebruiken ook elastische kaften, lekker handig. Maar ze werken alleen bij stevige boeken.
Werkboeken verschilt per school of je die moet kaften.

suc6

Saar

Koolmees

Koolmees

27-06-2013 om 16:05

Verschillend

Het is echt heel erg lastig als boeken van vergelijkbare formaten, hetzelfde kaftpapier hebben. Dan zoek je je rot als je een boek nodig hebt. Wij bewaren dus alle kaftpapieren van voorgaande jaren, zodat we inmiddels al een hele verzameling hebben met kleuren en motieven. Handig hoor. En soms inderdaad een kadootje erin, als het kadoopapier weer eens op is.

pooh bear

pooh bear

27-06-2013 om 16:10

Tip

Hier ook een aankomende brugklasser. Wij hebben 3 rollen kaftpapier gekocht en nog een aantal rekbare boekenkaften (maanden geleden in de aanbieding gekocht)
Ik kreeg een tip van een vriendin als je een stuk stevig karton bij je niet stevige boek doet kan er ook een rekbare boekenkaft omheen.
Ik heb het nog niet zelf uitgeprobeerd.
Hoorde hier trouwens dat de schoolboeken thuis gestuurd worden. Had ik nog nooit van gehoord. Wel handig.

P

P

27-06-2013 om 17:25

Hier

Werkboeken die je mag houden moet je niet kaften. Herken je ze ook sneller tussen je eigen boeken. Plak er wel een duidelijke sticker op zodat ze in de klas niet in de war raken.

Inderdaad de eerste keer niet te zuinig met rollen kaftpapier, dan bouw je een voorraadje op en heb je in de tweede nog meer verschillende soorten.

Vic

Vic

27-06-2013 om 18:49

Zin in

Ik kijk er echt naar uit om weer een stapeltje boeken te kaften. Gelukkig vindt mijn dochter het een vreselijk klusje, dus ik mag ze allemaal doen Dochter verzamelt gedurende het jaar altijd wel allerlei inpakpapiertjes, AH heeft bijvoorbeeld erg leuk pakpapier met oudhollandse print. Dat gebruikt ze dan ook voor het kaften (ik dan).

bibi63

bibi63

27-06-2013 om 21:57

Inderdaad

Koop gewoon ruim in, het restant gebruik je als cadeaupapier.
Gr. Bibi

Simone

Simone

27-06-2013 om 22:18

Bedankt voor de tips

hier kan ik wat mee. Ook handig om inderdaad verschillend kaftpapier te hebben.

Hier worden de boeken ook thuisgestuurd, dus dan weet ik ook pas hoeveel ik moet kaften en de maat. Wil nu al gaan shoppen omdat er dan genoeg keuze is.

Iets anders maar..wat ik ook nog een reuze tip vond jaren gelede

voor elk vak een apart bakje, je weet wel van die kantoorbakjes. Ideaal voor warrige zoon. er stond ook nog op of er bv een map voor nodig was.
Op de etiketten van zoons boeken hadden we ook s of m geschreven zodat hij in 1 x kon zien of iets miste. Werkte goed. Bakjes staan er nog steeds na die jaren

Annet

Annet

30-06-2013 om 22:06

Hier dezelfde tip als lilian1

Oudste heeft geen bakjes maar kleine laadjes (Aldi aanbieding elke jaar). Vijf laadjes per kastje. Ze heeft 4 kastjes in haar kast staan. Ze zijn al vier jaar in gebruik. 1 laadje per vak, boeken en schrift passen erin.
Jongste gaat ook met zulke laadjes starten komend schooljaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.