Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
een moeder van 1

een moeder van 1

06-06-2015 om 10:30

Juf wordt 60

Een van de kleuterjuffen wordt 60 op onze school en nu zitten we te brainstormen met nog een paar ouders over een cadeautje voor deze lieve juf.

Wie weet een origineel idee? Bloemen en tientallen kop en schotels heeft ze al gehad de afgelopen haren. Wat is nu echt leuk voor een vrouw die 60 wordt.

Alvast heel erg bedankt voor jullie inbreng.

Juno

Juno

06-06-2015 om 10:44

Iets wat op gaat

Ma 40 jaar onderwijs heeft ze denk ik geen behoefte aan chocola, zeep, bloemen of kindertekeningen. Ik zou iets doen wat praktisch is, op gaat of met haar hobby te maken heeft én wat niet zo groot is dat ze het niet kan aannemen of zich gegeneerd voelt. Best lastig .
Een leerkracht hier heeft veel broden klei gekregen, fanatiek keramiekster. Voor een tuinierster iets voor de tuin, en een hightea of een Pandorakraal heb ik ook al eens langs zien komen. Theaterbon. Wil je iets van de kinderen dan kan je een dienblad laten maken met kleine tekeningen. Gegraveerde pen.

een moeder van 1

een moeder van 1

06-06-2015 om 12:38

Juno

ha,ha,ha…nou inderdaad. Denk ook niet dat ze zit te wachten op de zoveelste kop en schotel.
Ik heb wat extra informatie ingewonnen. het blijkt een echte levensgenieter te zijn. Ze houdt van een rood wijntje en lekker eten met man. Daar kunnen we op voortborduren.

Feit is dat er ook nog een juffen en meesterdag is op onze school, Dan worden alle verjaardagen van de leerkrachten in 1 keer gevierd op school. Dat is voor haar verjaardag nog. Dat laten we zo. Kinderen kunnen dan zelf wat knutselen etc…

Hight tea lijkt me leuk of een dinerbon voor 2 met een mooie fles rode wijn
Ik had ook het idee om alle kinderen een bloem te laten maken met in het hart een fotootje van zichzelf (fotograaf is al geweest) en dan alle kunstbloemen in een potje te steken met oase.
Met dit weer likt me dit wel leuk ipv echte bloemen die zo slap worden.

Pandorakraal is ook leuk, maar dan moet ik eerst zien te achterhalen of ze dat heeft.

Juno

Juno

06-06-2015 om 13:09

Haha

Ik borduurde alleen voort wat ik ooit gezien heb hoor. Zelf gruwel ik van pandorakralen maar als iemand dat mooi vindt heb je wel een cadeau-idee.
Misschien is een wijnproefavond iets?

Marjoleine64

Marjoleine64

06-06-2015 om 14:47

Houdt ze ook van zelf koken?

Wij hebben een keer bij een soortgelijke gelegenheid (ook kleuterjuf) een kookboek samengesteld, ieder kind werd gevraagd om een bladzijde aan te leveren met daarop zijn/haar lievelingsrecept, uiteraard mooi versierd en evt met foto erbij. Dat is netjes ingebonden en was een groot succes!

Moni

Moni

06-06-2015 om 15:53

Kookboek lijkt me leuk

en dan een bon erbij voor de lokale kookwinkel.

En anders die wijnproeferij.

Een fles wijn zal niet door alle ouders gewaardeerd worden. Past niet zo bij kleuters.

Janeway

Janeway

06-06-2015 om 21:07

hobby's ed

Probeer idd de hobby's te achterhalen.. Juf hier kreeg een fikse boekenbon.. Voor een wijnliefhebber is een Highwine misschien ook iets..

sahara

sahara

06-06-2015 om 21:26

waarom eigenlijk?

Waarom moet er eigenlijk een duur cadeau gekocht worden? Op de vorige school van mijn kinderen was het ook continu raak. Dan weer geld inzamelen voor een jarige juf. Een verhuizende leraar. Een jubileum etc. Kreeg de juf een stel tuinfakkels of een boekenbon.

wat is er mis met een mandje waarin kinderen een tekening, kaart of frustel doen? Het gaat im het idee dat je eraan gedacht hebt. De juf zegt oe en a als ze het uitpakt. Kinderen vinden het prachtig en de juf gaat het thuis maar in de container als ze dat wil.

Het is maar goed dat ik geen klassemoeder ben.

Oud leerlingen reünie

Misschien is het leuk om te proberen wat oud leerlingen op te trommelen om haar die dag als verrassing te komen feliciteren? Kost geen cent en is onbetaalbaar.

skik

guera

guera

06-06-2015 om 21:55

Zelfgemaakte theezakjes

Klasseouders hadden malletje gekopieerd van theezakje papiertje. Alle kleuters konden dat inkleuren en versieren. Dat werd om bestaande theezakjes gevouwen. In mooie houten theedoos die leuk beschilderd was. Ik vond het erg origineel

een moeder van 1

een moeder van 1

07-06-2015 om 19:13

Sahara en guera Marjoleine64

Sahara: …misschoen omdat ze maar 1 keer 60 wordt? Het is een verjaardag met een extra feestelijk tintje. Daarom doen we wat extra's. Em dure cadeaus…we vragen €2,- per ouder. Dat lijkt me toch wel te doen. Verder heb ik ook een idee voor haar leerlingen om wat te knutselen voor juf.
De laatste zitten vind ik nogal onaardig van je, echt hoor.

Maar, wat een ontzettend leuke ideeën komen er voorbij zeg. Marjoleine64: Een kookboek en Guera: de leuke theezakjes in een mooie doos. Erg leuk en origineel.
Ik hou het in gedachten voor als de oudste kleuters weggaan.

Extra feestelijk?

Ik vind het prima om de juf extra te verwennen hoor, maar wat is er bijzonder aan 60 worden?

Serieuze vraag, niet om vervelend te doen. 50 is Sarah, 65 is gepensioneerd ( ik niet overigens), maar wat is er speciaal aan 60?

De theedoos vond ik een erg leuk idee, en dan als extratje een high tea. Leuke combinatie.

Angela67

Angela67

07-06-2015 om 21:34

een moeder van 1

wat is er mis met 1 euro?
het meest onbetaalbare kost namelijk niets (de verrassingen, de knuffels, de liedjes en de tekeningen)
gr Angela

Anno2

Anno2

07-06-2015 om 22:02

Gewoon...

Een bos bloemen? Kan je na twee weken weer weggooien, lijkt mij prima, alle 50 cent en je kan een mega bos kopen.

Of alle kinderen 1 bloem mee laten nemen en daar een bos van maken.

Zo simpel mogelijk en uit het hart, daar geniet ik van als juf, uiteindelijk gooi je al die andere zooi toch weg.....

Pieter

Pieter

07-06-2015 om 22:10

mega bos

Kun je voor 15 euro een megabos bloemen kopen dan?

Pieter

Met 6 bosjes rozen van de supermarkt heb je 60 rozen, ik kom een eind met 15 euro. Beetje groen erbij lukt ook nog wel. Beetje creatief low budget is prima toch?

Moni

Moni

07-06-2015 om 22:32

Toch kan het flink oplopen

Als er 30 kinderen in de klas zitten, is dat 60 euro voor een cadeau. Best veel. Als ze de enige juf is, is dat 2 euro per kind. Als de andere juf ook nog een cadeau moet voor verjaardag, dan loopt het al op.
Ik mag een cadeau van 60 euro niet eens aannemen van mijn leidinggevende.

Hier 6 euro betaald voor cadeau voor coaches en trainers van sportteam van jongste. Dat is totaal 90 euro maar dan verdeeld over vier personen. Dat zijn vrijwilligers. Dat scheelt voor mijn gevoel. Zij krijgen geen salaris. De juf krijgt wel salaris.
Ik ga niet mopperen over die 6 euro, ik ben blij dat iemand het wil regelen.

Ook op de basisschool heb ik nooit gemopperd, totdat iemand bedacht had dat ze 5 euro per kind wilde hebben voor een cadeau. Dat was 150 euro voor twee cadeaus !
Gelukkig was ik niet de enige en is het bedrag toen teruggedraaid.

Eigenlijk vind ik 1 euro per kind ruim voldoende.

Moni

Moni

07-06-2015 om 22:36

Alternatief: boek voor de klas

Wat juffen meestal erg waarderen is een mooi boek voor de klas. Zo ruim zijn de budgetten op school niet. En zo'n boek zouden ze ook zelf kunnen uitzoeken, lekker in hun eigen straatje.
Voor een kleuterklas denk ik dan aan zo'n heel groot voorleesboek met platen die de hele groep kan zien in de kring (een soort reuzenboek). Die zijn best duur. Voorin kun je de namen van de kinderen zetten en ter gelegenheid waarvan het boek gegeven is. Juf en kinderen kunnen hier nog lang van genieten en daarna nog vele andere kinderen en juffen.

steeds n klein beetje

steeds n klein beetje

08-06-2015 om 06:33

ja, 2 euro loopt op

als er 30 kinderen in de klas zitten. Ik vind het dan een veel te groot kado, 60 euro. Knutsels vind ik leuk genoeg.
En ook voor ouders loopt het op! Ik heb 3 kinderen en er wordt vaak een bijdrage gevraagd, voor de verjaardag van de juf, voor een jubileum, afscheid basisschool, kadootje voor de trainers van het elfal, bijdrage einde-sportseizoenfeestje. Steeds maar 2, 5 of soms 10 euro, maar dat loopt dus wel op! En je kunt niet kiezen om niet mee te doen. Anderen regelen dat er een kado komt en bepalen hoeveel ik bij moet dragen. Ik vind het vaak ook heel leuk hoor, dat iemand iets regelt, maar ik vraag me wel af waarom het altijd geld moet kosten... En ik kan het nu missen maar als je een krap budget hebt telt elke euro.
En in dit geval vind ik 60 jaar ook niet zo bijzonder en er is al een gezamelijke verjaardagendag. En soms, maar dat bedoel ik niet lelijk naar TO, heb ik het gevoel dat ik de hobby van over-ijverige mpeder loop te bekostigen. Kan ik weer bijdragen voor een glossy-elftal-fotoboek, bedrukte afcheidsmokken ed. Leuk dat iemand lol heeft in knutselen, maar legt dan de rekening bij anderen neer... Nou ja, het zijn jaren van lichte frustratie die ik hier nu van me afschrijf

een moeder van 1

een moeder van 1

08-06-2015 om 12:30

Moni

Zo'n boek is ook erg mooi en ook erg leuk als alle kinderen daar wat in schrijven….op de eerste bladzijde. Superidee zeg!

Deze klas heeft trouwens 2 juffen waarvan er dus 1 60 wordt.

een moeder van 1

een moeder van 1

08-06-2015 om 13:45

voorleesboek

Aan welk bedrag moet ik denken bij zo'n groot formaat voorleesboek?

Moni

Moni

08-06-2015 om 13:59

Geen idee

Ik heb ooit een heel groot brandweerboek gekocht bij de brandweerwinkel (online). Prijs weet ik echt niet meer.

een moeder van 1

een moeder van 1

15-06-2015 om 10:56

steeds n klein...

Ik snap wat je bedoelt. Op zo'n manier loopt het aardig op. Kan we wel voorstellen dat je zo iets hebt van…."weer?".
Juist daarom heb ik voor de gezamenlijke verjaardagen ook niets gevraagd. Vorig jaar bij het afscheid van groep 2 (die naar groep 3 gaat) ook niets gevraagd. Ouders helemaal vrij gelaten daarin. Kinderen mogen zelf wat knutselen….en klaar.

Dit is de eerste keer dat we iets vragen over een heel jaar.
de knutselwerken maak ik en nog een aantal ouders zelf. Daar hoeft niet aan bijgedragen te worden. De evt kosten dragen wij zelf en of ik regel wat met de directie als het duurder is, maar dat is gelukkig niet zo.

Ik ben ook van plan om een deel van het geld te besteden aan een afscheidscadeau voor de juffen en de groep. Dan heeft iedereen er wat aan! Bijv. zo'n leuk voorleesboek. Echt, een super idee!

+ Brunette +

+ Brunette +

22-06-2015 om 01:15

Fotootjes ook in een boek.

Dat idee van een bloempot met oasis enzo klinkt heel leuk en is ook een leuke binnenkomer maar wat moet je er daarna mee? Weggooien is oneerbiedig. En dan staat het maar te verstoffen. Als je foto's in een album doet, neemt het niet zoveel plaats is.

+ Brunette +

+ Brunette +

22-06-2015 om 01:17

Nog een knutselidee

Ooit hier op het forum gelezen: tissuedoos versieren. Kost weinig, is nuttig en je kunt het cadeau na afloop zonder gewetenswroeging opsturen. Eventueel met foto's beplakken, misschien heb je er dan wel twee nodig zodat alle kinderen een plekje krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.