Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-08-2017 om 17:30

Is DUO altijd zo langzaam?

Mijn dochter heeft anderhalve maand geleden studiefinanciering aangevraagd. Een beetje laat wellicht, maar het liep zo. Afgelopen week kreeg ik van Duo het overzicht met van mij geregistreerde gegevens. Daar stond niet mijn tweede kind bij. Daar was ik alert op door een draadje op het forum van een tijd geleden. Ik wilde het toen direct doorgeven, maar dat kon dus pas als de aanvraag stufi geregistreerd was (nu dus). Gaat het dan nu weer een maand duren voordat dochter weet of ze nog iets aan stufi krijgt? Van mijn ex krijg ik geen inkomensgegevens dus we blijven nog hopen

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-08-2017 om 22:30

Niemand?

Het forum is ook langzaam Hoe is jullie ervaring met Duo?

Inkomensgegevens.

Ik heb geen inkomensgegevens hoeven invullen, Duo vraagt dit op bij de belastingdienst. Ook wist ik door de studiefinanciëringscheck op hun site al wat mijn zoon zou gaan ontvangen.
Hij werd in Oktober 18 jaar en kreeg in Januari keurig zijn 1e keer SF.
Ook de mails hierover waren duidelijk en op tijd.

Dus nee, geen ervaring met een langzaam werkende Duo.

En wat is laat?

Ik begrijp ook niet zo goed wat je bedoelt met "we hebben vorige maand SF aangevraagd, een beetje laat misschien maar het liep zo."

SF kan je ten alle tijden aanvragen, er is geen sprake van vroeg of laat toch? Eventueel krijgt je dochter SF met terugwerkende kracht.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-08-2017 om 23:03

Duidelijkheid

We zijn gewoon heel benieuwd wat ze gaat krijgen. In mijn brief stond zij vermeld als kind met aanvullende beurs, maar geen bedrag erbij en ook niet of dit over het leningdeel gaat. Zelf heeft ze nog geen brief gekregen.

Toch geduld

De aanvraag is nog maar net bevestigd begrijp ik uit je verhaal. En die aanvraag was je zelf wat laat mee, Duo niet toch? Daardoor lijkt het nu misschien wat lang te duren maar je zal misschien nog even geduld moeten hebben.
Een aanvullende SF zal ook berekend moeten worden en daar zijn de inkomensgegevens van de belastingdienst voor nodig.

Hbomam

Hbomam

12-08-2017 om 21:24

Ik pijnig mijn hersenen, maar kan me niet meer precies herinneren hoe het zit. Mijn man en ik hebben beide met moeite voor elkaar gekregen dat nog een kind toegevoegd werd. Je ex moet dat ook doen!, beide ouders. Op de één of andere manier was niet duidelijk dat met studiejaar 2017-2018 bedoeld werd, dat het dit jaar in moest gaan, want bij DUO stond dit in het systeem als ingaande 2018. Is na een aantal telefoontjes goed gekomen. Mijn kind heeft nu wel een kloppend overzicht wat ze kan verwachten. Mijn man en ik hebben 8 weken geleden bericht gehad dat een kind is toegevoegd en wat ons inkomen is. Hoeveel we bij moeten gaan dragen weten we officieel nog niet. Waag er een telefoontje en veel tijd aan om dit te controleren. Volgens mij moet je dochter je schriftelijk machtigen om zaken die haar aangaan te mogen bespreken. Als je zorgt dat ze in de buurt is als je belt lukt het waarschijnlijk ook wel. Ik ben altijd vriendelijk geholpen hoor, maar er zitten daar volgens mij veel dingen niet goed.

Hbomam

Hbomam

12-08-2017 om 21:37

Phryne

Kijk en daar kan het dus mis gaan. Doordat jij en je dochter niet weten wat het inkomen van je ex is kan je op de sute van duo geen proefberekening maken en niet weten of het klopt. Als je dochter recht heeft op een aanvullende beurs en je ex heeft niet doorgegeven dat jullie samen nog een kind hebben, kan je dochter daardoor beurs mislopen (en dat moet jij of je ex dan bijdragen). Er is geen manier om dat te controleren, want DUO mag met jou geen zaken van je ex bespreken en heeft geen toegang tot de basisadminstratie om te zien of jullie samen nog een kind hebben. Heel fijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-08-2017 om 22:00

Hbo mam

Ik ben de enige met een ander kind boven de 12. Die van hem zijn jonger en tellen dan volgens mij niet mee in de berekening. Mijn inkomen was door Duo zelf ingevuld dus ik neem aan dat ze dat van hem ook weten.

Hbomam

Hbomam

12-08-2017 om 23:57

Phryne

In dat geval zou het geen probleem moeten geven. Blijft wanneer ze bericht krijgt....kan me niet herinneren hoe lang dat duurde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.