Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
MariekeS

MariekeS

16-12-2014 om 12:15

Interesse in het Picasso Lyceum en twijfel over lange reistijd...

Wij wonen in het Wateringse Veld. Onze kids zijn 2x anders. Ze zijn slim (beide hoogbegaafd) maar hebben ook wat Add trekjes. Alles aan prikkels komt binnen. Kan positief zijn ze zien en horen alles en leren veel. Negatief soms is het een beetje te veel wat er binnenkomt. Een speciale school voor Hoogbegaafde kinderen valt af, beide zonen hebben geen interesse in Grieks, Latijn en Chinees. Houden wel van techniek, oudste ook van kunst vakken. Ze willen ook geen extra veel huiswerk, gaan liever voetballen na schooltijd . Vandaar dat ik het Hb zijn niet vermeld heb in een eerder draadje. Misschien dat ik dit wel had moeten doen aangezien hoogbegaafd zijn ook problemen kan geven op school als het niet begrepen wordt door school.

Een meer flexibele school maar wel met structuur zou beter passen. Wat heerlijk als al het huiswerk gewoon op Magister zou staan. De meest passende school voor onze kids (oudste zoon, ongelukkig in brugklas VWO en jongste zoon wel gelukkig in groep 8) lijkt het Picasso Lyceum. O.a. door de reacties op dit forum veel geleerd bedankt! Tenminste hoe meer ik erover lees en hoor hoe meer het Picasso Lyceum lijkt te passen. Elk kind wordt geaccepteerd met zijn minder goede kanten (prikkelgevoelig zijn, concentratie soms niet goed) en waar het kind goed in is, is extra mogelijk. Ik vind dit zo positief, deze flexibiliteit. Natuurlijk zijn we er nog niet helemaal uit maar er is een grote kans dat het deze school zou kunnen worden. Alleen dan is er toch nog een groot nadeel en dat is de reistijd. Ik werk thuis dus ik kan mijn tijd zelf indelen. Ik zou de kinderen naar school kunnen brengen. Alleen zijn ze natuurlijk verschillende tijden vrij dus ophalen is lastiger. Alleen met de trein vind ik best wel eng en er is ook geen rechtstreekse verbinding. Toch maar afzien van een eventuele keuze voor het Picasso Lyceum omdat het qua reistijd niet haalbaar is? Ik zou er bijna voor willen verhuizen.... Het is ook de enige school die positief reageerde toen ik contact zocht om een keer te komen praten. De andere scholen zeiden meteen al dat ze vol zaten en ook vaak dat er lange wachtlijsten zijn. Bij de Vrijeschool in Den Haag had het zelfs geen zin om toch oudste zoon ook op de wachtlijst te zetten zo veel aanmeldigen van vorig jaar die nog op een plekje wachten.

Weet iemand of er meer kinderen van zo ver naar het Picasso Lyceum gaan? Iemand toevallig uit dezelfde regio?
Anoniem van vorig draadje, nog een vraagje: hoe groot zijn de klassen op het Picasso Lyceum gemiddeld?
We kijken ook nog naar andere scholen maar dit lijkt de enige school waar er en plek is en die past bij onze kinderen. Oudste en jongste hoeven natuurlijk niet perse naar dezelfde school maar het ziet er naar uit dat ze qua onderwijs een zelfde soort school nodig hebben. Het is echt lastig om een goede school te vinden. Ik wil niet het risico op nog een schoolwissel omdat het onderwijs niet past. Oudste gaat nu met grote tegenzin naar school. Ik moet even denken aan die 2 dyslectische broertjes die zijn gaan varen. Jeetje zo wil ik niet dat je kinderen eindigen, helemaal geen school. Natuurlijk gaan we voor de best passende school. Als dit niet mogelijk is gaan we gewoon naar een andere en misschien iets minder geschikte school. Wat zouden jullie doen? Langere reistijd of toch liever een school in de buurt die minder geschikt lijkt?

marie

marie

16-12-2014 om 12:27

ov is te leren

Wat vind je precies eng aan de trein? Rare mensen, vertragingen, overstappen? En hoezo alleen? Best kans dat ze veel samen zullen reizen en ze zitten vast niet alleen in de trein. Zelf vind ik een trein veel minder eng dan ze op de fiets een stuk door een drukke stad te laten fietsen = kans op ongelukken veel groter.

Wat is de reistijd? een uur, twee uren, 45 min? Groot voordeel van de trein is dat ze waarschijnlijk wel kunnen zitten leren (deed ik "vroegah" ook in de trein, scheelde me thuis weer).

In elk geval - treinreizen is te leren. Leer ze omgaan met de 9292-app. Er zijn hele "volksstammen" pubers die met het ov reizen en die kunnen het ook.

Gewoon doen dus.

Ook maar anoniem

Ook maar anoniem

16-12-2014 om 12:29

Wij

Wij (kind met HB en ADHD) zijn ook voor het Picasso Lyceum gegaan. Reistijd ruim een uur. We hebben inderdaad sterk het idee dat deze school voorkomen heeft dat ons een kind een drop-out werd. Het is juist opgebloeid. Wat een fijne school voor zowel ouders als kinderen. Ga vooral op gesprek en laat je niet tegenhouden door de reisafstand als je denkt dat het een passende school is voor je kinderen.
Wij zien eindelijk de toekomst weer met vertrouwen tegemoet.

Annet

Annet

16-12-2014 om 13:45

Kijk ook op het hb-kind-forum

Volgens mij heb ik daar ook ervaringen gelezen met deze school. En ook ervaring met veel reistijd per ov.

reizen

Ik weet niet precies hoe de reis er bij jullie uit ziet, maar bij mijn oudste zoon gaat het zo: 5 minuten fietsen, 10 minuten met de trein, overstappen op Utrecht Centraal (naar perron helemaal aan andere kant) 20 minuten met de trein en dan nog 15 minuten fietsen.
Hij doet dit sinds de brugklas en toen was hij 11. We zijn 2x meegereisd en verder heeft hij het altijd alleen gedaan. Met de trein reizen betekent nog wel eens gedoe en vertraging, maar ook daar leert een kind snel mee omgaan. En er blijken altijd wel behulpzame mensen te zijn.
1x bijvoorbeeld kwam mijn zoon ziek naar huis. Op Utrecht CS werd hij zo beroerd dat hij moest overgeven. 2 man van de spoorwegpolitie zijn toen met hem meegereisd tot het station in onze woonplaats waar ik hem op stond te wachten.
Maak de reis eens samen met je kinderen, en kijk hoe zij er tegenaan kijken. Als zij het zien zitten, dan komt het echt wel goed.
Zelf vind ik het inmiddels vooral lastig met mentor- of docenten spreekavonden. Dat hele eind op en neer... Maar dat lossen we tegenwoordig meestal gewoon telefonisch op

MariekeS

MariekeS

17-12-2014 om 10:23

Gaat toch niet....

Er is alleen een bus die erheen gaat. Die gaat over de snelweg en dan komt hij waarschijnlijk elke dag in de fille terecht. Dat is echt niet handig.....Elke dag een groot risico op te laat komen. De bus rijdt alleen in de spitsuur dus pas terug om half 5 / 5 uur elke dag. Echt onmogelijk. Met de trein gaat ook niet dan moet kind wel heel erg lang onderweg zijn. Jammer We gaan nu scholen bekijken die wat minder reistijd hebben. Bedankt voor het meedenken.

Lijn 16

Als je in het Wateringse Veld woont, kun je toch met lijn 16 naar den Haag Centraal en dan de trein of de sneltram nemen?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-12-2014 om 21:27

Marieke

"Die gaat over de snelweg en dan komt hij waarschijnlijk elke dag in de fille terecht."

Is dat wel zo? Zeker spitsbussen hebben nogal eens ontheffing en mogen over de vluchtstrook rijden. Ik heb zelf die ervaring met een aantal bussen in de regio Utrecht: je rijdt gewoon langs de file. Zou zeker de moeite waard zijn om dat eens na te gaan! (ik zou zeggen: neem gewoon eens die bus en kijk hoe het gaat)

Maartje

Maartje

17-12-2014 om 21:28

Trein

De trein stopt er zo'n beetje voor de deur dus als via DH centraal reizen te doen is dan scheelt dat weer.
Wij wonen letterlijk om de hoek van het Picasso dus ik kan vast je praktische vragen beantwoorden Van de school zelf weet ik minder, dochter wilde er absoluut niet heen. Die zit erg goed op d'r plek op een Dalton school nu. Ik ken wel kinderen die naar het Picasoo zijn gegaan en op 1 na hebben die het erg naar hun zin (die ene zit nu ook op de Dalton).

MariekeS

MariekeS

18-12-2014 om 10:20

verder...

Met de trein is inderdaad ook een optie. Het is alleen dat mijn man het niet vertrouwd. Helemaal naar Centraal Station en dan met de trein. Hij denkt dat zoon dan vanalles zal overkomen. Groepje jongens die hem lastig zal vallen in elkaar geslagen worden. Zoon is niet de sterkste en ziet er jonger uit dan hij is. Op die leeftijd nog niet een voordeel.... Hij had het zelfs over kinderlokkers en moord. Onhandig in de trein stappen en vallen of tussen de deuren klem. Nog erger plat gereden worden door een trein of tram. Verdwalen etc etc. Zoon is ook niet de handigste en soms nog zo naief. Man durft het dus niet aan. Ik heb al gezegd dat hij nu al met de fiets gaat en gewend is aan het verkeer. Verder zegt hij dat zoon nooit vrienden zal hebben op school zo ver weg want hoe spreek je af helemaal in Zoetermeer. Zooooo ver weg.... Tja het is duidelijk dat man het niet ziet zitten . Verder moet ik het uitzoeken qua geschikte school uitzoeken. Hij gaat niet eens mee kijken zegt alleen als hij het niets vindt zijn mening Hij vindt eigenlijk dat oudste zoon maar moet blijven waar hij is en dat school nou eenmaal niet leuk is maakt niet uit waar je gaat. Hij had vroeger een hekel aan school, gewoon doorzetten. Hij vergeet even dat een hekel aan school iets anders is dan er echt onder lijden. Pffff..... ik sta er dus alleen voor qua zoeken. Ik kan inderdaad eens proberen om de bus en trein te nemen naar de school en te kijken hoe dat gaat. Goeie tip! Verder maar weer eens ook bij andere scholen gaan kijken....

Vrienden

Mijn ervaring is dat er op het vo toch al weinig 'speelafspraakjes' na schooltijd zijn. Contact vindt voornamelijk op school zelf plaats, soms blijven ze voor de gezelligheid nog even hangen als de lessen afgelopen zijn, en veel contact vindt plaats via internet. Verder zijn er legio regioscholen waar iedereen ver weg woont en ze ook niet even bij elkaar aan kunnen wippen 's middags. En misschien is ze zoon niet de enige Zoetermeerder die in Den Haag op school gaat, ik zou eens bij de school informeren of er meer leerlingen uit jullie buurt gaan. En ten slotte: als je zoon met ov leert reizen zal hij op een gegeven moment daar zo handig in worden dat hij ook met het ov naar zijn vrienden kan.

skik

Barvaux

Barvaux

18-12-2014 om 18:43

klopt

Mijn zoon woont ook als enige van zijn klas een kant op waar niemand zit. Niet dat het zover weg is maar over het algemeen komen jongens niet zoveel bij elkaar. Ze gamen online en zien elkaar op school, mijn zoon heeft niet meer nodig. In het eerste jaar deed hij net een opdracht met een klasgenoot die precies de andere kant op woonde vanaf de plaats waar school staat. Heel onhandig maar ik heb mijn zoon een paar keer gebracht en ze hebben een paar keer heen gefietst en terug met de auto ophalen.

Ik zou daar geen issue van maken. Al die andere angsten vind ik echt een beetje overdreven. De kans dat een kind wat overkomt op de fiets is groter (daar kun je namelijk én een ongeluk krijgen én beroofd worden). Hij zal tijdens de spits rijden en daar word je heus niet zomaar lastig gevallen of geslagen etc.

Anoniem

Anoniem

18-12-2014 om 19:28

Valt echt allemaal mee

Ok, met wat ik nu ga schrijven ben ik helemaal niet anoniem voor de mensen die me kennen, maar wil toch graag even reageren. Zelf denk ik namelijk echt dat het allemaal veel minder erg en moeilijk is dan het nu lijkt.

Ook mijn dochter is op een andere vo-school begonnen, maar daar liep ze volledig vast. Zij wilde heel graag naar een andere school en dat leek mij ook op alle fronten beter voor haar. Ergens in het voorjaar hebben we haar aangemeld bij een school in onze regio, maar de dag dat de vakantie begon, kregen we te horen dat er geen plaats was en toen zaten we dus. Juist in die periode nadat de laatste toetsen en dergelijke al waren geweest, begonnen alle emoties van dochter mbt school er uit te komen en teruggaan leek echt geen optie, maar vind maar eens een nieuwe school in de zomervakantie....

Wat mij betreft was duidelijk dat ze nu wel op een school terecht moest komen waar ze paste. Niet gewoon iedere school waar ze welkom was, maar een school die kon bieden wat ze nodig had. Nog een schoolwissel zag ik echt niet zitten, dus deze keus moest goed zijn.

Zelf wonen wij in Utrecht. Dochter heeft daar op een basisschool gezeten die erg naar het kind keek en is vervolgens naar een erg klassikale en weinig flexibele vo-school gegaan. Dat puur klassikale zonder naar het kind te kijken, deed haar echt geen goed. Geloof me, er zijn de eerste weken van de zomervakantie heel wat tranen gevloeid. Voor ons was het dus heel erg belangrijk dat een nieuwe school naar het individuele kind zou kijken. Nu heb je in Utrecht twee vernieuwende vo-scholen, maar die ene school had dus geen plek en bij de andere school had mijn dochter geen goed gevoel en ik zelf had het idee dat die school te weinig structuur voor haar bood.

Zo zijn wij dus verder gaan kijken dan Utrecht. Over het Picasso had ik van verschillende kanten al erg goede verhalen gehoord, maarja de school zat hier wel bijna 50 km vandaan en ook onze dochter is slechts 11 jaar. Dat vond ik om eerlijk te zijn ook allemaal erg ver en eng klinken, maar mijn kind zat er inmiddels zo doorheen, dat ik toch contact op heb genomen met het Picasso en zelfs in de zomervakantie kreeg ik een reactie en kon ik een gesprek krijgen.

Dat gesprek had ik in de laatste dag van de zomervakantie en dat was al een verademing. Waar op andere scholen waar ik eerder (bijv toen dochter nog in gr 8 zat) was wezen kijken vooral met mij over dochter werd gesproken, was het gesprek nu vooral met dochter. Ik hoefde alleen aan te vullen waar nodig. Aan dochter werd oa gevraagd waar ze tegen aanliep op haar oude school en ook hoe wat haar betreft de ideale school er uit zag.

Dochter vond het gesprek erg prettig en kon na het weekend daar op school beginnen. En dan moet je dus een kind van 11 alleen met de trein die kant op laten gaan. Naar een plaats en regio waar ze niemand kent. Maar ik heb echt geen seconde spijt gehad en dochter ook niet.

Ja, ik word wel eens gek aangekeken als ik hier in de regio vertel dat ze in Zoetermeer op school zit. Ja, ze moet 40 minuten met de trein, maar de school zit pal naast het treinstation. Kinderen hier uit de wijk die naar een school aan de andere kant van de stad moeten fietsen, zijn langer onderweg. En als ik die fietsroutes dwars door de stad bekijk, dan vind ik die eigenlijk gevaarlijker dan de treinreis. Als kind moest ik zelf een uur fietsen naar een vo-school en hoe vaak kwam ik geen klierende groepen jongeren tegen? Nu zie ik die groepen nog regelmatig als ik toevallig langs een vo-school kom?

Om je een beeld te geven. Dochter is in haar klas de enige die met de trein komt, maar van school is ze zeker niet de enige. Mocht je willen weten waar de leerlingen vandaan komen, dan zou je eens op de site van Duo kunnen kijken bij de onderwijsdata (ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen?). Er zijn behoorlijk wat leerlingen die niet uit Zoetermeer zelf komen. Mijn dochter reist vaak een deel van de reis samen met een groep leerlingen uit Gouda, maar er zijn echt ook kinderen die de andere kant op gaan. Voordeel van de trein tov de fiets is ook dat ze in de trein nog snel dingen door kunnen nemen of juist op de terugweg vast iets leren.

Dochter hier vindt het eigenlijk inmiddels allemaal ideaal. En ja, haar klasgenoten wonen in een andere regio, maar dat is niet echt een probleem. Dochter is nog steeds heel erg blij dat we in de zomer de knoop door hebben gehakt. Liever een fijne school verder weg, dan een school dichtbij waar je je helemaal niet thuis voelt.

Anoniem

Anoniem

18-12-2014 om 19:32

Aanvulling

MariekeS, mocht je willen mailen, dan kan ik nog meer ervaringen vertellen, maar juist vanwege de herkenbaarheid (veel leerlingen uit Utrecht zitten daar niet op school ) wil ik liever niet nog uitgebreider hier schrijven. Weet alleen niet hoe ik een mailadres hier door kan geven.

Nur

Nur

18-12-2014 om 20:23

Regioschool

Het Picasso ken ik niet maar mijn zoon zit ook op een school die kinderen uit de hele regio aantrekt. Het gaat om een vrije school en er zijn ook kinderen die van vrij grote afstand komen speciaal om naar deze school te gaan. Wij wonen wel bij deze school in de buurt maar redelijk veel van de leerlingen moeten dus veel verder reizen. Voor vriendschappen maakt dat echt niet zo veel uit. Hier blijven ze vaak na school nog even hangen in de kantine. Als er groepswerk is dan doen ze dat meestal direct na school.
Als ze wat leuks gaan doen dan doen ze dat meestal ook direct na school. Vaak gaan ze even het centrum in om bij de snackbar wat te halen of zo. Als ze vroeg vrij zijn gaan ze ook wel eens een middag naar de stad en dan naar de bioscoop of zo.
Als er een avondactiviteit op school is dan blijven de klasgenoten die verder weg wonen vaak slapen bij de klasgenoten die dichterbij wonen.
Mijn zoon heeft ook vrienden die een heel stuk verder wonen. Een van zijn vrienden moet ongeveer een uur met de trein en dan nog 20 minuten met de bus. En die jongen heeft gewoon allemaal vrienden en doet aan allerlei activiteiten mee.
Ik zou dat zeker niet als obstakel zien.

Overigens heb ik een paar jaar terug een poosje veel via Den Haag CS moeten reizen en ik vind het niet zo'n heel eng station. Het is er heel druk maar er hangen echt geen groepjes enge jongens rond (althans heb ik niet gemerkt) dus volgens mij is dat best te doen. En jouw jongens kunnen in het begin ook samen reizen.

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

18-12-2014 om 22:23

Anoniem

Ja, je mag hier linken neerzetten. Tenzij je natuurlijk reclame maakt voor iets waar je zelf bij betrokken bent. Die linken halen wij dan weer weg. Eventueel kunnen wij ook voor het uitwisselen van mailadressen zorgen via 'contact forumbeheer' rechtsboven.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

neteret mut

neteret mut

19-12-2014 om 08:44

toen we nog in NL

woonden gingen mijn oudste kinderen ook naar een school die een flink eind van huis lag, totale reistijd zal zeker 3 kwartier geweest zijn (weet het niet meer precies). We hebben er veel commentaar op gehad en veel mensen kenden die school niet (gewoon zelfstandig gymnasium) maar ze waren helemaal niet de enigen uit ons stadje die daarnaartoe gingen (en al helemaal niet uit de dorpen/ stadjes tussen ons en school in). De school is gewend aan kinderen van verder weg.

Station

Zo'n groot station is overdag niet eng, het is er zeker in de spits gewoon druk met forenzen en er loopt zat personeel rond. Ik vind zo'n onbemand stationnetje midden in een weiland een stuk enger.

skik

MariekeS

MariekeS

19-12-2014 om 21:40

We zijn vandaag met de trein geweest

Anoniem: ik heb mijn emailadres aan de forumbeheer doorgegeven. Ik hoor graag meer over jouw ervaring maar inderdaad niet via het forum ivm herkenbaar zijn. Nogmaals de school die we kiezen moet de school worden waar oudste zijn schooltijd afmaakt. Nog een school voor oudste is echt niet te doen. Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wat fijn dat je dochter het naar haar zin heeft op school! Zo hoop je dat het gaat. Zoon zit er ook echt doorheen wat school betreft. Geregeld vallen er ook hier tranen en hij wil niets liever dan weg daar. Inderdaad de vorm van onderwijs past niet, klassikaal en het kind moet zich aanpassen hieraan maar het gaat gewoon niet.....
Ik merk ook bij scholen in de buurt dat ze zeggen dat ze pas kunnen vertellen of er plek is vlak voor het nieuwe schooljaar begint. De kans is inderdaad groot dat er helemaal geen plek zal zijn. Dan krijg je de grote teleurstelling en wat doen we nu. Het is dan zo onzeker voor zoon. Want weg wil hij zeker. Ik denk echt dat zijn wereld instort als er volgend jaar toch nergens plek blijkt te zijn. Ik hoop echt dat het Picassol Lyceum meer zekerheid kan geven.....

Vandaag zijn we met de trein gegaan naar het Picasso Lyceum. Gewoon om te kijken hoe dat gaat. De snelste route bleek eerst bus 23 en dan in Voorburg overstappen op de trein naar Zoetermeer. Wat ben ik geschrokken! Op het moment dat we uit de bus willen stappen in voorburg horen we een enorme knal. Er staat een groepje pubers met vuurwerk te gooien. Gewoon precies waar we uitstappen. Luidruchtig en een niet veilige sfeer... Toen zijn we de roltrap opgegaan naar het perron. Daar was het gelukkig rustig en de reis naar Zoetermeer ging goed. De school zag er heel mooi uit. We hebben even gewandeld in de wijk in Zoetermeer. Fijne sfeer en rustig. Toen weer met de trein terug en uitstappen op een rustig station in Voorburg. Trap af en toen oh nee.... Bij de bushaltes was het nog hetzelfde..... Gillende baldadige jongeren, nog steeds dezelfde groep! Die allemaal tegelijk (ongeveer 10) met ons in bus 23 stapten en in de bus riepen ze de hele tijd " minder Nederlanders!". Nou ik was blij toen ze allemaal uitstapten in oud Rijswijk en gillend de weg overstaken naar de tramhalte. Zoon keek verbaasd naar dit alles. Bleef omkijken van verbazing. Ik heb toen tegen zoon gezegd dat hij niet steeds achterom moet kijken wat ze doen achter in de bus. Gewoon ergens voorin gaan zitten en niet mee bemoeien. Ik heb aan de bus chauffeur gevraagd of het altijd zo is bij die halte in Voorburg. Hij zei dat er wel veel scholen zijn in Voorburg en dat de kinderen van die scholen druk en baldadig zijn maar er is nog nooit iets gebeurd, ze willen alleen aandacht en het was erger vandaag omdat de vakantie begint en ze vuurwerk bij zich hadden..... Gelukkig was zoon niet bang, ik was eerder bang voor het rond gooien met knalvuurwerk haha..... Ik hoop maar dat dit groepje jongeren niet dezelfde reistijden hebben in de toekomst.... Verder vond zoon de reis met de bus en trein heel erg gaaf. Vooral met de trein vond hij leuk . Als hij naar het Picasso zou gaan dan ga ik voorlopig meereizen. Totdat ik zeker weet dat het veilig is. Desnoods gaan we toch via Centraal Station... Wel een beetje omrijden maar als er daar geen groepjes baldadige jongeren rondhanden dan liever die route.... Inderdaad wel een fijn idee als het een druk bezocht station is met beveiliging. Pffff.....het was een avontuur. Grappig genoeg vond zoon het grappig en niet eng.

Alle anderen die gereageerd hebben, bedankt. Ik krijg zo er toch vertrouwen in dat het wel mogelijk is, een school die wat verder weg ligt. In mijn omgeving vind iedereen het niks. Veel te ver en waarom niet de school om de hoek... Lastig uitleggen is dat... Oudste zoon zegt zelf dat hij liever wat langer onderweg is voor een leuke school dan dat hij dichtbij op een rotschool zit. Naarmate ze ouder worden zal het reizen minder eng worden....voor ons ouders. Zelfs mijn man ziet dit in. Ondanks dat hij het helemaal doodeng vind nu ze zo jong zijn.... Even kijken hoe het loopt. Eerst maar eens gaan praten met de school

Linda K

Linda K

19-12-2014 om 22:00

Als hij nu al zo graag weg wil...

is het nog wel heel lang tot de zomervakantie. Een paar jaar geleden zaten wij met oudste in een vergelijkbare situatie. We wilden het nog uitzingen tot de zomer (praktischer met OV-abonnementen, boeken, andere lesmethoden, etc.), maar de zomer is in december nog heel ver weg en dat hebben wij ons niet gerealiseerd. Uiteindelijk is de situatie bij ons zo geëscaleerd dat zoon van de ene op de andere week op de nieuwe school is begonnen. Het was dat, of thuiszitten. En geloof me, op zo'n korte termijn zijn de praktische zaken nog veel onhandiger.

Ik begrijp dat na de Kerst nu te kort dag wordt, maar zou je niet willen inzetten op na de voorjaarsvakantie (mits deze school inderdaad goed uit de bus komt bij gesprekken en meelopen e.d.)?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.