Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Intake MBO op examendag?

Dochter kreeg een uitnodiging voor een intake voor een MBO opleiding. Deze is gepland op de ochtend voor een examen (half 2). Het is niet in onze woonplaats, maar op minstens een uur bussen of, als ik haar breng, 35 minuten met de auto. Ze moet de intake nog voorbereiden en ze zal alle zeilen bij moeten zetten om haar examen te halen. Het is ook een opleiding waar ze waarschijnlijk niet naar toe zal gaan, maar goed, dat maakt niet zoveel uit denk ik. Kan ze om deze reden vragen de intake te verzetten?

Melleke75

Melleke75

11-05-2014 om 12:40 Topicstarter

Uuuuh

Als reden dus dat het op een examendag is,niet dat ze de opleiding waarschijnlijk niet gaat doen .

Tuurlijk!

Even haar laten bellen en zeggen dat het op een examendag is, dan krijgt ze een nieuwe uitnodiging.

Zou ik ook doen.

Bellen voor een afspraak ná de examens. Dat examen is nu het belangrijkste, dus keuzes maken.

Hoe verzinnen ze het?

De data van de examens zijn toch al heel lang bekend en ik neem aan dat het gros van de intakers dit jaar examen doet, dus da's dan raar gepland van de opleiding.

Bellen, uitleggen en verzetten dus. Je kan toch niet 's ochtends een eind op pad als je dochter 's middags een examen heeft? Je zal op de terugweg in de file komen of een lekke band krijgen.

skik

Melleke75

Melleke75

11-05-2014 om 20:27 Topicstarter

Inderdaad

Voor dat scenario ben ik ook bang. Dat zou wel heel veel stress opleveren. Daarbij komt ook nog eens dat ze grote concentratieproblemen heeft en het me beter lijkt dat ze s'morgens gewoon niks heeft, zodat ze hopelijk rustig haar examen kan maken. Dat zal toch lastig worden na zo'n ochtend. Morgen moet ze dan maar even bellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.