Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
dahlia

dahlia

27-11-2019 om 12:00

Instructievideo’s natuurkunde?

Mijn zoon zit in vwo 2 en is niet zo’n ster in natuurkunde. Zijn docent schijnt niet te kunnen uitleggen en ik heb geen zin en tijd om me helemaal in de stof te verdiepen. Kennen jullie goede instructievideo’s op YouTube oid? Of een website waar de stof goed wordt uitgelegd? Oefenopgaven? Geen idee waar hij het best mee geholpen is. Hopelijk hebben jullie ideeen!

Roelhendriks.nl

Heeft online een onderbouw lesmethode die heel plezierig en begrijpelijk geschreven is. Met oefen-opgaven en uitwerkingen. Op natuurkunde.nl kun je ook veel vinden. Die hebben ook een prima vraagbaak waar je vragen kunt stellen als je iets niet begrijpt, en echt goed antwoord krijgt van ‘echte’ natuurkundigen. Je kunt ook oude vragen teruglezen die anderen gesteld hebben, en iets leren van die antwoorden.

Ik heb niet direct tips voor 2e klas filmpjes / video’s. Er zijn wat betaalde sites die eea aanbieden, maar losse dingen die ik wel eens opzoek of aanraad aan leerlingen gaan vaker over bovenbouwstof, of over een heel specifiek onderwerp.

Hoe er in klas 2 natuurkunde wordt gegeven is ook nogal verschillend....afhsnkelijk van niveau / schootype / lesmethode wil het nog wel eens uitmaken welke onderwerpen wel of niet worden behandeld en hoe uitgebreid. Soms ook in combinatie met scheikunde of nog breder ( techniek)

Hoop dat je hier iets aan hebt,,

Dahlia

Dahlia

27-11-2019 om 16:56

Dank Ingrid!

Ziet er veelbelovend uit. Hopelijk vindt zoon dat ook

Meneer Wietsma!!

Mijn vwo kids zweren bij meneer Wietsma voor nask en natuurkunde:


https://m.youtube.com/watch?v=CTRl6YQlqkc
Succes! Het heeft hier thuis een groot verschil gemaakt...

Anemone

Anemone

29-11-2019 om 13:02

Annemiek

Dank voor de tip!

Marja

Marja

29-11-2019 om 15:00

Uitleggen

gaat een stuk beter als alle leerlingen de stof vooraf hebben doorgenomen en zsm na de les de stof nogmaals doornemen en de opgaven maken ipv de docent de schuld geven en lekker youtube willen kijken.

Anemone

Anemone

29-11-2019 om 16:23

haha Marja

Zou heerlijk zijn als alle leerlingen dat zo zouden doen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.