Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Triva

Triva

10-02-2018 om 11:44

Installatiewerk optie voor MBO elektro/installatie

Ik had het er al over in het VMBOdraadje maar als je een VMBO'er hebt die de kant van installatie of elektro op wil (of je kent iemand die dat wil) denk dan eens aan Installatiewerk.

http://iwnederland.nl/

Je doet een BBL op niveau 2, 3 en/of 4, je krijgt individuele begeleiding aangepast op wat jij wil, je hoeft niet te zoeken naar een leerwerkplek en je wordt (hier dan) gewoon aangenomen. Leerling krijgt 650 bruto per maand en het is dus opgezet door bedrijven zodat ze zelf de instructies niet hoeven te doen. Je krijgt Nederlands, rekenen en burgerschap van het MBO en verder heb je ook een dag per week praktijkles zodat je dingen leert die je niet leert op je leerwerkplek. http://iwnederland.nl/over-ons/

Je vraagt je bijna af waarom je een BOL zou gaan doen als dit bestaat of waarom een gewoon BBL op een MBO?

Wij zijn ook bezig geweest met Goflex maar dat is veel commerciëler en je moet een soort auditie doen.

@Emma

@Emma

10-02-2018 om 12:15

Verschil

Ja het ziet er goed uit. Het lijkt me dat het verschil zit in de opzet: hier door bedrijven en niet door een roc. Het is erg op de markt gericht en tijdelijk, zolang er werk is denk ik. Dat is goed en er is behoefte aan. Waarom je dan nog BOL zou doen? Geen idee . Misschien omdat dat iets theoretischer is? Wat als je wil doorstromen naar het hbo?
In een ander draadje gaat het over wantoestanden in het mbo waar ze wel eens een oogje dichtknijpen. Zou het hier anders zijn? Hoe zit het met leerlingen die speciale onderwijsbehoeften hebben?

Triva

Triva

10-02-2018 om 13:24

tijdelijk?

Het bestaat al heel lang, de locatie waar mijn zoon naar toe gaat 10 jaar en daarvoor op een andere plek.

Je kunt er gewoon mee naar het HBO omdat je natuurlijk ook theorie krijgt van elektro etc zelf.

@Emma

@Emma

10-02-2018 om 18:27

Trivia

Je weet er vast meer over dan ik (ivm tijdelijk). Lijkt me een prima opleiding.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.