Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Moeder van

Moeder van

22-03-2016 om 10:22

Inschrijven HBO

Mijn dochter is een beetje in de war en ik heb beloofd om het hier te vragen. Ze zit in havo5 en is vorig jaar naar een open dag geweest voor een HBO-opleiding en toen hoorde ze dat in mei iets moest invullen. Studiekeuzecheck of iets dergelijks? We weten het niet meer.

Nu wil ze toch een andere opleiding gaan doen met decentrale selectie maar nu komt ze die optie helemaal niet meer tegen. Komt dat doordat ze pas half juli weet of ze geselecteerd is of is het afgeschaft dit jaar?

Klopt het dat ze zich wel mag inschrijven bij drie andere studies zolang het geen lotingsstudies zijn?

Els

Els

22-03-2016 om 11:15

decaan

Ik zou je dochter of samen met je dochter of zelf direct mailen met de decaan (of studiekeuzebegeleider) van de middelbare school. Deze is als het goed is op de hoogte van de meest actuele regels/afspraken en kan eventueel een specifieke vervolgopleiding gemakkelijk(er) benaderen om navraag te doen.

Marie

Marie

22-03-2016 om 11:23

Studielink

Inschrijven voor studies gaat via Studielink (maar dat wisten jullie al neem ik aan?)

https://app.studielink.nl/front-office/

Volgens mij moet ze zicht vóór 1 mei aanmelden voor een studie.

Maar ik neem aan dat jullie hiervoor voorlichting gehad hebben van school? Wij in elk geval wel. Ook heeft dochter een boekje gekregen met informatie over wat je na je middelschool wil gaan doen.

Succes

Moeder van

Moeder van

22-03-2016 om 15:28

ingeschreven

Ze is al ingeschreven. Dat moest bij haar beoogde studie voor 15 maart. Helaas zijn er ruim 25% teveel inschrijvingen dus ze moet iets achter de hand hebben.

Verder vroeg ze zich dus af hoe het zit met die studiekeuzecheck. Is die afgeschaft?

Decaan is deze week met andere klassen naar het buitenland en ik dacht dat er hier kennis genoeg was.

Weet niemand wat ik bedoel met dat wat je vorig jaar na 1 mei moest doen? Ik dacht dat het studiekeuzecheck heette maar misschien was het ook wel wat anders.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

22-03-2016 om 16:00

Moeder van

Moeder van

22-03-2016 om 16:23

ja bedankt

Dit is wat we zochten. Ze hoeft dus nu niets extra's te doen omdat ze nu een lotingsstudie heeft uitgezocht.

Elfje65

Elfje65

22-03-2016 om 22:02

Klopt

Ze moet haar mail/studielink in de gaten houden. Dan krijgt ze een oproep voor een studiekeuzecheck dag. Het advies wat hier uit komt is niet bindend, maar deelname aan deze test/dag is wel verplicht. Anders wordt ze niet toegelaten tot opleiding.
Zoonlief was vergeten zijn mail te checken en ineens was hij uitgeschreven bij de opleiding.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.