Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
entreetje

entreetje

18-03-2014 om 16:56

Ineens geen entreetoets in groep 7

Hier op school ook het beleid dat je in groep 7 niks mag zeggen. En nu een mail dat ze de entreetoets ook maar afschaffen.
Ze gaan nu alleen het cito volg systeem hanteren, maar als ouders krijg je daar weinig inzage in. Je mag dit niet meenemen.
Ook pas het eerste rapport in maart (net gehad dus). Dit is dit jaar ook nieuw.
Ik voel me als ouder buitengesloten, het lijkt wel of ik niks mag weten over mijn kind.
Behalve dat ik de berichtgeving hierover rijkelijk laat vind, vraag ik me ook af of dit zomaar mag?!
Ik ben al een ouder die in het verleden veel aan de bel heeft getrokken over zaken die niet goed gingen in relatie tot mijn kind, en ik heb erg het idee dat ze ouders liever niet teveel in school zien.
Ik heb echt helemaal geen zin meer om hiermee (weer!) naar school te stappen.

wizzer

wizzer

18-03-2014 om 17:21

kopie schooldossier

Niet mogen meenemen van citoscores is in elk geval onzin. Je hebt recht op een kopie van het hele dossier van je kind. Dus daar zou ik school gewoon om vragen.

wat raar

Wat gek dat ze hier zo geheimzinnig over doen..Het is toch jouw kind?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.