Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

28-06-2013 om 22:52

Ik durf nog niet voluit te juichen, maar vandaag gesprek op cluster4 school

en hij staat voor 99% binnen
Het gesprek verliep goed, aan de hand van het verslag van school, en bij alle dingen kon de orthopedagoog dat herleiden naar autisme. Gelukkig. "tja, het is natuurlijk ook niet makkelijk, 32 leerlingen en dat een kind met autisme daarbij" vergoelijkte ze het een beetje. Waarop ik zei: "nou, er zitten geen 32 kinderen in de klas hoor, maar 15" . Toen was ze toch even uit het veld geslagen, want hoe kon het toch dat je dan geen aandacht aan een kind kon geven? Zij hebben 14 kinderen met ALLEMAAL autisme in de klas, en hun lukt het ook ... Het was haar wel duidelijk geloof ik toen....

P

P

29-06-2013 om 11:35

Mooi anna

Mooi verhaal, dat gaat goed komen en dan dus meteen na de zomer hoop ik?

Hier dan: jongste had een klas van 18 in groep 3 en groep 4. In groep 3 kreeg hij extra begeleiding op lezen enzo en in oktober groep 4 haalde hij E3. Vervolgens werd doodleuk gezegd dat hij uit dat extra leesgroepje werd geknikkerd want hij had nu toch het benodigde niveau? Ze rekenden potdorie met dat hij VOOR M4 toch E3 had gehaald? Alsof ze werkelijk dachten dat hij binnen 2 maanden met al een achterstand die achterstand zou gaan inlopen naar M4?

Ik heb alleen gezegd dat ik er vanuit ging dat ze met maar 18 kinderen mijn zoon dit niet zouden ontnemen en dat hij niet op tijd het benodigde niveau had. Toen namen ze hem maar weer terug maar potdorie met onder de 20 kinderen terwijl mijn oudste er 31 had in groep 3 moet je toch iets verder kunnen komen!

mari39

mari39

29-06-2013 om 12:08

Fijn

Anna, dat het goed gesprek was. Al zicht op wanneer hij dan zou mogen beginnen?

anna van noniemen

anna van noniemen

29-06-2013 om 13:13

Ja p

diep triest allemaal, dat zulke kleine klassen al een probleem zijn voor extra zorg. Dat het met 32 moeilijk wordt snap ik ook nog wel

Hoe dan ook, dan kan hij na de zomer starten en moeten we nu nog 3 weken overleven.....

anna van noniemen

anna van noniemen

29-06-2013 om 13:14

Mari

na de zomervakantie kan hij dan beginnen!

Ziek melden?

Weet niet of je hem nog wel drie weken met hangen en wurgen moet laten gaan...

Als je het kan opbrengen qua opvang en als hij geen afscheid hoeft van vriendjes e.d. Lekker ziek melden.....

anna van noniemen

anna van noniemen

29-06-2013 om 14:59

Marsy

dat gaat helaas niet lukken, ik heb geen opvang en ik werk 3 dagen per week. Daarnaast, zijn tweelingzus zit ook nog op die school en bij hem in de klas, en ook zij gaat weg van die school. Dus dat geeft scheve gezichten....

Anna

Op naar de vakantie en daarna een hopelijk fijne school waar meer begrip is!

Anna

Eventueel hou je hen allebei thuis op de dag dat je niet werkt? Alleen als nodig is hoor, als ik mij goed herinner gaat zus ook naar een andere school dus dan gewoon schoolziek melden als het kan!

Nou ja wat ik eigenlijk wil zeggen: voorkom stres bij iedereen desnoods door ziek melden van beiden als je het kan regelen met opvang.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.