Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

iets kalmerends examen kandidaat?

De titel zegt t al een beetje.Dochter, examenjaar Havo, heeft eindelijk toegegeven toch wel heel erg last van nervositeit te hebben bij toetsen en examens. En dat is te merken aan haar resultaten.

Ze heeft gevraagd of ze iets kalmerends oid mag proberen. Ze wil dit dan testen tijdens een her tentamen volgende week, zodat ze weet hoe ze er op reageert, en ze niet tijdens vlg tentamenweek, of examens, ineens als een zombie reageert op dat spul.

Nu dan de vraag...wie heeft er ervaring met kalmerende middelen, en zo ja wat???
Graag tips en/of ervaringen.

Kwala

muisje

muisje

04-02-2014 om 11:05

Propranolol

Dit is een bètablokker. Het werkt vooral op de uiterlijke dingen van stress, verlaagt de bloeddruk en de hartslag. Hierdoor ervaar je vaak ook minder stress. Hier helpt een kleine dosering (10 mg) vaak al afdoende.

kwala

kwala

04-02-2014 om 11:26 Topicstarter

duizeligheid

mmm...propranolol kan duizeligheid veroorzaken....laat dat nou net iets zijn waar ze al af en toe last van heeft....
lastig.

Misschien toch maar eens even naar de huisarts voor een overleg....

amk

amk

04-02-2014 om 11:28

begin onschuldig:

valeriaan. En als het echt heel erg is langs de huisarts.

Mijntje

Mijntje

04-02-2014 om 11:29

huisarts

Volgens mij had ik ook dat spul van Mijntje toen ik m'n rijbewijs moest halen (en theorie). Werkte echt, ik kwam heel kalm en zelfverzekerd over wat in mijn voordeel werkte
Ze moet er wel voor naar de huisarts, die kan haar ook het beste adviseren. Succes voor je dochter!

valeriaan van de kruitvat?

Hielp hier bij scholier goed. (wie weet zit t dan ook tussen de oren maar als t maar helpt,alhoewel...de hond werd er ook rustiger van toen hij t kreeg met oud en nieuw) We hadden de extra forte.

Bij een tentamenvreescursus geleerd

Een ademhalingsoefening: 3 tellen inademen, 4 tellen vasthouden,7 tellen uitademen. Een hoge, te snelle in- en uitademing geeft een zenuwachtig, gejaagd en duizelig gevoel.
Een piekergedachtenstop, daarvoor moest ik de vier vragen voor mezelf beantwoorden:
"is het waar wat ik nu denk", "is het logisch", "is het handig", "helpt het mij".

Na duchtig oefenen hiermee heeft het me geholpen. Ik weet dus niet of deze tips nog op tijd komen...
Maar wat die cursus betrof, ook hielp het dat ik bij deze cursus zag dat nog veel meer mensen zenuwachtig en onzeker waren. Ik was niet de enige, die opluchting hielp ook.

Of... aalbessenjam op de neus smeren, net als bij de Olympische Smurfen. http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Olympische_Smurfen

Stenna

Stenna

04-02-2014 om 22:43

cursus en placebo

Examenstress cursus, en daarbij een placebo pilletje. Werkt uitstekend ( als je dat als ouder heel serieus inzet). Licht valeriaan tabletje werkt op dezelfde manier ongeveer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.