Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
grego

grego

24-04-2015 om 07:36

iemand kind(eren) op havo van Gregorius college Utrecht? En?

Beste allemaal,

dochter overweegt overstap van school.
ze zou dan na de zomervakantie naar Havo 3 op Gregorius College Utrecht gaan.

ik weet dat het Gregorius dit jaar weinig aanmeldingen vanuit groep 8 heeft gehad, en dat de VWO-afdeling door de inspectie als zwak is beoordeeld.

de school ziet er wel leuk uit, vind ik, en we zijn heel vriendelijk ontvangen.
maar ja....

Heeft iemand hier kind(eren) op de havo van het Gregorius? Wat zijn jullie ervaringen (ook van kind)

groetjes,
Grego

Barvaux

Barvaux

24-04-2015 om 08:25

tja

Waarom wil ze weg van haar huidige school en gaat ze nu niet te veel uit van 'een vriendelijk ontvangst en school ziet er leuk uit'? Als je nu wil wijzigen en niet voor een verhuizing ben je al eerder in iets getrapt wat niet uit kwam?

Emma

Emma

24-04-2015 om 09:07

Wisselen

Bedenk dat een school nog zo goed en aardig kan overkomen, als je de verkeerde mentor hebt of een paar mindere leraren wordt het toch weer heel anders. En die heb je overal. Verwacht je dat ouders van leerlingen hier gaan reageren? En wat voor ouders zullen dat zijn denk je? Ik niet erg vertrouwen op een forum met allemaal nicknames.

grego

grego

24-04-2015 om 20:29

de vraag is inderdaad....

of mensen hier ervaring hebben met de havo van het Gregorius College in Utrecht, en welke ervaring dat dan is......

Grego

Sanne

Sanne

25-04-2015 om 20:35

Deels

Dochter van een vriendin van mij zit op vmbo/havo daar en stroomt door naar de havo.
Vmbo is gewoon slecht. Heel veel tijd gaat zitten in orde houden, veel lesuitval, veel geweld.
Havo is een andere, betere cultuur, haalt ook geen slechte resultaten, ander gebouw ook.

Maar zoals je het zegt klinkt het beetje als 'het lijkt wel aardig', waardoor ik me (al dan niet terecht) afvraag of je je voldoende verdiept heb ik de verschillende soorten onderwijs op de scholen in Utrecht en omgeving. Zeker als de 1e school niet paste, zou ik daar goed naar kijken.

Ulla

Ulla

25-04-2015 om 23:52

Gewone vraag

Ik vind dat grego een hele gewone vraag stelt en op mij komt hij/zij juist wel kritisch over. En waarom zou je niet kunnen vertrouwen op iemand die een nickname heeft? Dat moest ik even kwijt. Helaas kan ik je niet verder helpen. Hopelijk reageren er nog meer ervaringsdeskundigen, eerste deel van wat Sanne schrijft lijkt me zeker nuttig.

grego

grego

26-04-2015 om 09:49

lang verhaal, maar hier gewoon even een vraag.....

We zijn inderdaad bewust bezig met de schoolkeuze van dochter.
Misschien ter geruststelling: het gaat heel goed met haar (dat is niet altijd zo geweest!). Ze loopt een ongebruikelijk traject, maar ontwikkelt zich boven verwachting, en daarom is een schoolwissel aan de orde.

Sanne: bedankt voor de info!
De Havo van het Gregorius lijkt inderdaad veel beter van het VMBO. Het Gregorius zou van ons als ouders niet de eerste keus zijn, maar dochter zit op een sportklup met meiden van het Gregorius, en hoort van hen positieve verhalen. Ze vindt het schoolgebouw ook leuk. Ze wil er dus graag naartoe, vandaar mijn vraag om ervaringen.

Als ik hier iets lees waar we nog niet aan gedacht hebben, dan kunnen we dat verder uit gaan zoeken. De informatie die je op een school krijgt is (ook?) gekleurd.

Grego

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.