Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Moeder

Moeder

20-06-2014 om 17:10

Iemand ervaring met een tekenetui van heutink?

Met ervaring met een ouder kind zorg ik ervoor dat ik zo min mogelijk betaal voor onzin voor onze tweede maar hij zit wel op een hele andere school en dat maakt het toch weer lastig, bosatlas doen we niet, rekenmachine kunnen we voor de helft goedkoper kopen dan via Iddink etc Oudste heeft nooit tekenen gehad dus daar loop ik even vast:

Ik kan via Heutink een etui kopen met een linaal, 3 bepaald soort penselen (3,5,8), 3 potloden (hb, b en 2b), gum, kroontjespen en houder, plakkaatverf in doosje (6 of 12), puntenslijper en 12 stabilo/schwan kleurpotloden. Dat kost dan 20,90 maar dan heeft iedereen hetzelfde en ben ik bang dat ze constant het spul van elkaar pakken per ongeluk en hij het dan weer kwijt is. Kan ik het voor dat bedrag ongeveer ook in de winkel kopen denken jullie, of is het veel duurder los? Die penselen lukt al niet bij de bruna zag ik, waar koop je zoiets? Bij de V&D? Die kroontjespen ook?

Katniss

Katniss

20-06-2014 om 18:12

Action

Ik heb het meeste bij Action gekocht en wat ze daar niet hadden bij Bruna. Volgens mij was ik echt geen 20 euro kwijt voor alleen tekenspullen want dochters totale budget was 30 euro (kaftpapier, schriften, pennen e.d).

Juno

Juno

20-06-2014 om 20:57

Duurder

Als je het los moet kopen ben je veel duurder uit. De Action heeft best leuke dingen maar het tekenmateriaal is echt baggerkwaliteit. Ik teken niet goed maar wel graag en heb mooi materiaal. Mijn kinderen zijn zo verwend dat ze het verschil merken tussen verschillende merken potloden of verf. Met flutspul krijg je nooit zulk mooi resultaat.
Ik heb weleens voor mijn verjaardag van mijn oma een penseel gekregen. Eén.
En als je bang bent voor jatten zet je er met een dunne merkstift zijn naam of initialen op.

creabea

creabea

20-06-2014 om 21:02

winkel voor kunstenaarsbenodigdheden

Daar kun je wel alle dingen kopen die je noemt. Of het ook goedkoper is, is de vraag. Bij de Action hebben ze wel vrij redelijke penseeltjes, maar kleurpotloden, verf e.d. moet je daar niet kopen. V&D heeft ook wel het een en ander, of ze daar ook kroontjespennen hebben weet ik niet. Hier hebben we trouwens een Heutink-winkel in de buurt!

Ik denk eigenlijk dat die €20,90 een heel schappelijk bedrag is (zegt de beeldend kunstenaar. Voor verf en kleurpotloden ben je al meer kwijt. En ik zou toch voor het spul gaan dat de school aanraadt, dan heb je tenminste zeker weten de gewenste kwaliteit.

Fiorucci

Fiorucci

20-06-2014 om 21:12

Nou....

Ik vind het eigenlijk niet zo duur, de Stabilo potloden alleen kosten al bijna tien euro. Action is leuk, maar de verf/potloden zijn slecht.

Moeder

Moeder

20-06-2014 om 23:03

action

Ik was niet van plan om het bij de action te kopen, ook omdat ze dus stabilopotloden willen en de v&d heeft 10 penselen voor 4 euro en nu voor 2. Wat mij tegenvalt is dat de verf niet in die tubes zit die wij vroeger hadden maar in van die nopjes in een doosje. Weinig hoor. Nou ja, ik denk dat ik het maar bij Heutink koop, dan weet ik ook zeker dat alles in de etui past. Zoeken naar een passende etui was al lastig.

Ik koop gewoon een rolletje goed gekleurd plakband en rol dat om alle potloden, kwasten etc en dan nog een sleutelhanger of iets dergelijks aan het etui. Scheelt ook een hoop tijd om alles bij elkaar te zoeken denk ik zo.

Juno

Juno

20-06-2014 om 23:20

Die napjes

Zijn tof! Je gebruikt enkel de verf die je nodig hebt en ze zijn goed gepigmenteerd. Bij verf uit een tube gebruik je al gauw teveel en dan moet je het restant weg doen.
Ik heb een prachtige aquarelset gekregen, zo'n meeneemsetje van Van Gogh. Heb laatst twee andere kleurennapjes gekocht en was geloof ik iets van €7 kwijt. Je doet er wel bijna 100 jaar mee. Echt, die napjes gaan je geld schelen.

Moeder

Moeder

21-06-2014 om 10:43

Juno

Maar ik kan het dus beter wel gewoon bestellen en merken denk jij? Dat van dat 'geld schelen' lijkt er op dat ik het beter los kan kopen maar zoals ik al zei, de etui wordt dan een probleem.

Juno

Juno

21-06-2014 om 10:49

Moeder

Als je kwaliteit wil is los kopen niet voordeliger, integendeel. Ik zou het spul van Heutink kopen en merken.

Moeder

Moeder

21-06-2014 om 10:55

Ok dat is duidelijk. Lekker makkelijk ook. Ik denk alleen dat je de kwaliteit van Heutink een beetje overschat Ik kan het plaatje hier niet laten zien maar echt indrukwekkend ziet het er niet uit hoor.

Moeder,

Waarom zo'n etui aanschaffen als ze de helften van de inhoud niet gebruiken; de liniaal is waarschijnlijk te kort want een liniaal waar je echt wat aan hebt is 30cm en die stop je los in de tas of je gebruikt die van school.
Een kroontjespen met houder is hier nooit gebruikt, wel een vulpen los in de etui. De plakkaatverf en kwarsten is geen dagelijks gebruiksvoorwerp en neemt veel plaats in beslag en zijn op school ook verkrijgbaar.

Koop alleen wat ze dagelijks gebruiken zodat je geld overhoudt voor stabilostiften of die geweldige Lycra-potloden.

Moeder

Moeder

24-06-2014 om 10:18

Flanagan

Als school de inhoud niet gebruikt krijgen ze met mij te maken want deze etui hebben ze dus speciaal samengesteld bij heutink. De hele school moet echt al deze spullen hebben, ook al koop je ze bij de action, dus ja ook die meetlat van 20 cm.

Moeder

Moeder

24-06-2014 om 10:19

dus nee

De verf en die kwasten zijn niet op school verkrijgbaar, ze hoeven geen vulpen maar moeten een kroontjespen.

69er

69er

24-06-2014 om 11:27

moeder

Als ik je lijstje zie dan krijg ik de indruk dat dit een pakket is dat als materiaal bij tekenen gebruikt gaat worden. School zal dit zo aanbieden om zeker te zijn dat het juiste materiaal gebruikt gaat worden en niet de bedoeling om je een poot uit te draaien. Mijn dochter moest een pakketje aanschaffen waar o.a hele mooie caran d'ache potloden en een hele degelijke tekenmap in zat voor een schappelijke prijs.

Moeder

Moeder

24-06-2014 om 16:34

69er

Klopt, ik dacht ook dat dat duidelijk was, sorry. Het is voor de tekenles en je mag het ook los aanschaffen, staat in de papieren. Ik wilde vooral weten of dit nu duur was of niet en of je het los makkelijk kon aanschaffen. Daarom opende ik het draadje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.