Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nancy

Nancy

19-12-2013 om 14:00

Hulp gezocht: Engelstalige leesboekjes voor beginners / starter

Hallo allemaal,

Mogelijk heb ik dit bericht nu dubbel geplaatst maar dan daarvoor mijn excuses.

Mijn dochter, 14 jaar, moet in de kerstvakantie 2 Engelstalige leesboekjes lezen. Ze zit in de 2e klas van kader Vmbo.
Dit worden haar eerste boekjes die ze gaat lezen. Ze moeten dus ook zeker niet te moeilijk zijn maar wel voldoen aan 2e klas kader VMBO. Kan iemand me helpen aan minimaal 2 titels ? Alvast heel erg bedankt voor de hulp! Nancy

Dalarna

Dalarna

19-12-2013 om 15:57

Dat is jammer

Hier zit mijn zoon op de havo en die krijgt gewoon op welke boekjes ze klassikaal gaan lezen. Voor de talen worden ze dus helemaal niet zo los gelaten. Bij Nederlands mogen ze kiezen maar dan krijgen ze een website met tips. Jammer dat ze dus geen lijst geven.

Mijn zoon heeft in havo 2 early blackbirds boekjes gelezen: http://www.lijsters.nl/wps/portal/thuis/boeken/lijsters/blackbirds/earlyblackbirds elk jaar hebben ze andere boekjes, hij had vorig jaar Bristol Murder en In the house (die laatste was best goed te doen en ging over een soort Bigbrotherhuis zoals wij dat kennen van 13 jaar geleden).

Dalarna

Dalarna

19-12-2013 om 16:01

oja

Je kunt op marktplaats zoeken naar 'Early Blackbirds' en dan eventueel in de bieb of je dat boek daar ook kan vinden. Dit zijn wel boeken die goed moeten zijn.

pooh bear

pooh bear

19-12-2013 om 17:40

Penquinreaders

Ik heb voor mijn dochter bij de bieb boekjes van penquinreaders gehaald. Deze boekjes zijn er op verschillende Nivo's en er zit ook een luistercd bij. Mijn dochter zit in de brugklas van vmbo en kan level 1 goed lezen.
Als je Google op penquinreaders vind je heel veel titels.

Tigress

Tigress

19-12-2013 om 18:14

Eigen schooltijd

Ik herinner me nog heel goed Call of the wild van Jack London. Een klassieker. Ik had die in Mavo 3 ruim 35 jaar geleden. Ik dacht ook nu nog op de lijst terug te vinden. Fijn verhaal over een man en een wolf.

Dalarna

Dalarna

20-12-2013 om 08:24

Pfoe tigress`

Als eerste boek zou ik dat echt niet aanraden, het is ook niet geschreven voor kinderen ofzo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.