Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Zomerkoning

Zomerkoning

22-12-2015 om 20:56

Huiswerkklas

Hier puberzoon in mavo3 met een zeer slecht kerstrapport. We hebben hem de eerste twee jaar begeleid en achter zijn vodden aan gezeten. Dit jaar ook nog een beetje maar we hebben het iets meer losgelaten. Hij doet wel wat maar is makkelijk en wil snel klaar zijn. Hij denkt dat hij het voor ons doet.

Vanaf januari gaat hij naar huiswerkbegeleiding op school. Ik hoop dat hij hier leert hoe hij het aan moet pakken en dat de sfeer in huis verbetert. Soms denk ik dat hij het echt niet kan maar dat blijkt dan wel.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Niet van school

En ook niet onverdeeld positief.
Mijn zoon zit al vanaf de brugklas bij een huiswerkinstituut. Maar daar kan het soms toch ook wel druk zijn, veel leerlingen in een zaal en dat kwam niet altijd zijn concentratie ten goede. Zeker toen ze naar een kleiner pand verhuisden viel het niet mee.
Ook was het voor zoon denk ik beter dat hij vaker in de week er naar toe ging, want je werd als ouder ook geacht in de gaten te houden of hij het huiswerk thuis ook deed op dagen dat hij niet naar huiswerkklas ging en dat viel ook niet altijd mee.
Waar zoon wel heel erg over te spreken is, is de individuele bijles op het huiswerkinstituut, daar wordt hij blij van.
Ik merk vooral dat hij veel meer accepteert van de mensen van het huiswerkinstituut dan van ons ouders. Je kan als ouder zeggen dat hij zijn huiswerk onvoldoende heeft gemaakt, maar dan gelooft hij ons niet of zijn we een zeur. De mensen van het huiswerkinstituut gelooft hij wel.

Zomerkoning

Zomerkoning

23-12-2015 om 20:20

4 keer per week

Hier gaat hij straks 4 keer per week, op woensdag niet. Ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.