Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
braam

braam

27-10-2016 om 11:08

huiswerk bespreken in de klas

Mijn dochter is dit jaar naar een nieuwe middelbare school gegaan (tweede klas). Ze zegt dat huiswerk meestal niet besproken wordt in de klas, en dat er ook niet echt een manier is om erachter te komen of je het goed hebt gemaakt. Ik vind dat zoiets raars? Zo kun je toch niet leren van je fouten? Als je iets niet snapt mag je het wel vragen, en soms wordt er wel een deel van de opgaven besproken, maar je krijgt dus standaard geen correctie op de dingen die je dacht te snappen, maar fout bleek te hebben.

Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school?

vreemd idd

Ik vind dat idd vreemd. Wordt het niet aan het eind van het blok bijv nagekeken? Zo gaat het bij mijn zoon, die moet alles zelf nakijken, met evt vragen naar de docent en aan het eind van een blok wordt het afgetekend.
Als er echt niks mee wordt gedaan, zou ik het eens aan de mentor vragen.

mirreke

mirreke

28-10-2016 om 19:28

Raar maar ik herken het wel

want bij jongste gebeurt dat ook niet standaard.

Kwalijke zaak

Ik ben zelf docente en vooral in de onderbouw vind ik het erg belangrijk om goed na te kijken in de klas. Heel soms schiet het erin, maar huiswerk en toetsen nabespreken en nakijken is super belangrijk.
Tafeltjesavond komen eraan op de meeste scholen, bespreek het met de docenten.
Sini

Els

Els

29-10-2016 om 07:57

Opvallend

Wat ik opvallend vind is dat er kennelijk bij geen van de vakken huiswerk nabesproken wordt. Dat klinkt als een beleid van de school? Dat het bij het ene vak anders is dan bij het andere vind ik logisch. Wiskunde hebben ze hier bijvoorbeeld uitleg, dan starten met de opgaven in de klas en de rest als huiswerk, met het antwoordenboek kunnen ze zelf het antwoord nakijken, heb je het niet goed dan vraag je het in de volgende les.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-10-2016 om 15:23

Hier

Bij dochter (vwo) kijken ze zelf na en voor vragen is er genoeg ruimte tijdens de les. Ik vind het vrij gewoon zo. Tijdens de les al het huiswerk nalopen kost toch enorm veel tijd?

angel3

angel3

29-10-2016 om 17:22

Antwoordvellen

Zoon heeft antwoordvellen of boeken. Ze kijken zelf na en kunnen online zichzelf toetsen. Als je het niet snapt kun je het vragen. Is in zoiets iet voorzien en weet zij dat wellicht niet?

braam

braam

30-10-2016 om 22:20

bedankt

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga toch even bij de mentor vragen hoe dit zit. Kan me inderdaad voorstellen dat dochter niet begrijpt hoe het werkt, dat er inderdaad bijvoorbeeld een manier is om alles zelf na te kijken. Ik hoop dat het zoiets is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.