Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Hanne

Hanne

30-06-2017 om 20:13

Hoezo rommelig op het MBO

Gister heeft mijn dochter haar MBO diploma opgehaald. De ceremonie was leuk, maar een beetje rommelig. Mijn dochter zei nog als ik zo gepresenteerd zou hebben had ik een onvoldoende gekregen.

Mijn dochter ging met haar klasgenoten op stap en ik ben naar huis gegaan. En dacht maak maar even direct een kopie, die heeft ze straks toch nodig. Kom ik tot de ontdekking dat ze de cijferlijst van een ander bij haar diploma heeft zitten. En haar cijferlijst zat weer bij een ander en het is op die manier bij meerdere leerlingen, bleek achteraf, fout gegaan.

Van één leerling hebben ze de lijst nog een keer moeten maken, dit lijkt mij bij uitstek een signaal dat er iets mis was en dat ze moesten controleren. Ik snap niet hoe de persoon die hiervoor verantwoordelijk was, heeft gewerkt. Ze hadden ook moeten zorgen dat de leerlingen tijdens het tekenen van hun diploma controleerden dat alles klopte en compleet was.

Zelfs iets fundamenteels als het regelen van de diploma uitreiking zonder fouten is niet gelukt. Nu is het afwachten wanneer zij haar eigen cijferlijst krijgt. Ik ben eigenlijk gewoon boos.

Pirata

Pirata

30-06-2017 om 21:43

gefeliciteerd!

Toch gefeliciteerd! En inderdaad, het diploma innemen van degene die dit geregeld heeft. :-p

Jackie

Jackie

30-06-2017 om 22:45

huh

Keek daar dan helemaal geen enkele student direct in zijn of haar eigen diploma na het ontvangen? Daar ben je toch benieuwd naar?
Los daarvan; ik zou ook zeker boos zijn!

Hanne

Hanne

01-07-2017 om 08:59

niemand

Dank voor je felicitatie, ik ben blij dat ze klaar is met het MBO. Op de havo slaagde ze niet omdat haar gemiddeld van het CE geen 5,5 was. Ze wist wat ze wilde gaan doen en had geen zin in nog een jaar Havo. Deze route is voor haar goed geweest. Ze heeft nu een leerwerkplek om het HBO te gaan volgen. Daardoor heeft ze straks geen studieschuld. Maar dat MBO was wel een hele grote hobbel.

Het waren de cijferlijsten die niet kloppen. En inderdaad niemand heeft het ter plekke gecontroleerd.

Toen mijn dochter aan de beurt was, was het rommelig. Zij was de laatste die moest tekenen van de hele groep en rest stond al klaar voor een foto, maar ik denk dat ze anders ook zonder meer getekend zou hebben.

Naast boosheid is het vooral onbegrip. Hoe kan het dat je een fout maakt en het niet controleert. Ik snap het werkelijk niet.

Jackie

Jackie

01-07-2017 om 09:02

slim

Handige route trouwens, slim aangepakt. Gefeliciteerd!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.