Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nina

Nina

05-09-2017 om 13:07

Hoeveel uur?

Mijn dochter zit in VWO6. Ze heeft 2 uur Engels. Haar oudere zus had op een andere school 3 uur Engels. Dus mijn vraag: hoeveel uren Engels. Nederlands en Wiskunde hebben jullie kinderen in de examenklas VWO?

hier

Ik heb het even voor je opgezocht: hier in gymnasium 6: 3 uur Engels, 3 uur Nederlands en 4 uur Wiskunde (.

Nina

Nina

05-09-2017 om 13:17

dank je

voor de info. Dat is 2 uur meer voor kernvakken dan mijn dochter heeft. Ik vind 2 uur Engels in deze internationale tijden erg weinig.
Weet iemand of er richtlijnen voor zijn?

Triva

Triva

05-09-2017 om 13:33

Nina

Je zult eerst moeten gaan kijken hoeveel uur ze in VWO 4 en 5 had en dat mee nemen met het vergelijken.

Nina

Nina

05-09-2017 om 13:37

Triva

Dat was 3 in VWO 4 en 2 in VWO 5

V@@s

V@@s

05-09-2017 om 15:49

verder hoe lang jullie lesuren zijn.

Hier ervaringen met scholen met lesuren van 45, 50, 60 en 90 minuten. Dus 2 uur les per week zegt helemaal niets.

Nina

Nina

05-09-2017 om 15:50

magertjes

Ik vind het helemaal wat magertjes want bio en scheikunde zijn ook maar 2 uur. Met gym, levo etc erbij heeft ze 25 lesuur erbij. Ik kan me dat toch echt niet herinneren van oudste dochter. Die had dan wel een ander pakket maar toch.

maan.

maan.

08-09-2017 om 14:03

Bovenbouwtotaal

School moet per vak in de bovenbouw aan een verplicht aantal ingeroosterde lesuren komen. Bij ons was dit in het schoolinfoboekje (op de site) op te zoeken. Ik vond idd op vwo soms wel erg weinig lesuren voor bepaalde vakken. Jongste die overstapte naar havo kreeg meer lesuren per vak per jaar omdat dus die totaaluren dan maar over 2 kaar konden worden uiggespreid. Ik gok dat de ureneisen ook op de site van ministerie van onderwijs zijn te vinden.

25 lesuren in een week vind ik wel bizar weinig, vwo'er hier had 1 extra keuzevak en kwam uit op 31 lesuren per week. Ze had EM profiel, volgens zeggen met NG/NT combi meer lesuren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.